Gå til innhold

Sabayon Linux 3.3 og Beryl

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et par spørsmål:

1. Jeg har installert Sabayon Linux 3.3 på min bærbare, og jeg må si at dette liker jeg! :dribble:

Beryl ble installert by default, og jeg har configurert det slik jeg vil ha det, men det er en setting jeg ikke vet hvor er. Når jeg drar musa opp i høyre hjørne, så zoomer den ut, og lainer opp vinduene med halvstore thumbnails av alle vinduene jeg har oppe. Dette syntes jeg er kjekt, men litt irriterende. Jeg vil gjerne stille det inn slik at den ikke zoomer ut med en gang, men etter at jeg har holdt musa der litt.

Noen som vet om dette er mulig?

2. Det virker ikke som om de instillingene jeg gjør i beryl er lagret etter at jeg har restartet maskinen. Noen som har vært borti dette?

3. Virker ikke alltid som om den husker hvem Dekstop Accelerator jeg har bedt den om å bruke etter en restart.

4. Etter en restart fungerer ikke alltid beryl, noen som vet hvorfor?

På forhånd takk.

Endret av miXer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. Jeg har funnet ut av problemet. Instillingene ble lagret, problemet var det at beryl brukte som default Metacity som windows manager. Når beryl ble satt som window manager, og window decorator ble satt som beryl og Launch FallBack Window Manager If Beryl Crashes ble avhuket, så fungerer beryl når jeg starter opp, og som en drøm ellers.

3. Tydelig at den husker Dekstop Acceleratoren da. Bare jeg som har tullet :blush:

4. Problemet er jo fikset i svar nr. 2 :thumbup:

Endret av miXer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er frekk og hiver meg på denne. Har i lengre tid hatt lyst tl å prøve linux, men synes installasjonen har vært noe kronglete. Hører denne utgaven er noe mer brukervennlig. Så mitt spørsmål er: Hvordan går man frem med installasjonen av Sabayon? Har lastet ned software.

Lenke til kommentar

Hva mener du med Dos? Har du installert DOS på maskinen din eller kommer du til et linux-skall hvor du skal skrive inn kommandoer?

Hvilken sabayon versjon har du lastet ned? Den jeg linker til i signaturen min?

Lenke til kommentar

Sabayon Linux 3.3.

Er visst på villstrå her nå. Skal forklare meg litt bedre.

Har fra før XP på maskinen og har veldig lyst til å teste ut Linux og tenkte å kjøre dual boot.

Har alt klart på cd og boot'er på denne og får opp en haug med tekst. Er det dette du kaller Linux-skall? Minner mye om når man installerte eldre windows-utgaver :D , men ser det ikke er det samme.

Brukte en kommando (husker ikke hvem) så kom et bilde med tysk tekst. Kan ikke tysk, men så ut som begynnelsen på en installasjon. Er jeg på rett vei?

Lenke til kommentar

Nei desverre. Det er en ledetekst som minner om f.eks da man formaterte og installerte Win95, 98 o.s.v. på en fat32 partisjon for si det litt tungvindt. Er det meningen bilde du viser skal komme opp uten at man gjør annet enn å boote fra cd?

Lenke til kommentar

Jepp, det er det bildet som Svedge viser fram som skal komme opp med en gang du booter fra cd'n.

Prøv å laste ned fra den torrenten jeg linker til i signaturen min, så burde du få opp en slik meny som dette.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...