the_masked_cow Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 jeg har flyttet pcen til et nytt hus. ca 50meter lenger opp i bakken. problemet er at jeg får koblet til internettet oppe i stuen, men ikke nede på rommet mitt der pcen står. jeg tenkte at det kanskje ville funke om jeg opprettet en nettverksbro mellom trådløs internetttilkobling og lokaltilkoblingen på bærbarpcen oppe i stua. og lagt en kabel fra bærbarpcen ned på rommet mitt til min pc, for å få internett. jeg fikk det ikke til å funke. men er dette mulig? og på vilken måte? Lenke til kommentar
smegol Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Mener jeg har gjort det engang før og det fungerte det, men mener å huske at du må sette statisk ip på nettverksporten på den bærbare og da på pcen din i underetg. Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Mener jeg har gjort det engang før og det fungerte det, men mener å huske at du må sette statisk ip på nettverksporten på den bærbare og da på pcen din i underetg. 8181313[/snapback] tenker du på at jeg må sette den derre 192.168.1.?. ??? Lenke til kommentar
smegol Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Jupp, hvis det er det nettverket du får fra den trådløse. Hvis den trådløse har 192.168.1.100 f.eks da setter du 101 på nettverksporten på den bærbare og 102 på pcen din nede f.eks. Endret 18. mars 2007 av smegol Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Har du høyreklikket på WAN tilkoblingen til den bærbare pcen og huket av for deling av internettilkoblingen under avansert? Lenke til kommentar
smegol Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Har du høyreklikket på WAN tilkoblingen til den bærbare pcen og huket av for deling av internettilkoblingen under avansert? 8181411[/snapback] Et godt poeng Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 har begge to trådløst? HVIS den ene pcen får internett via en kabel, og den har trådløst nettverkskort, kan du lage en netverksbro via dn ene pcen sitt trådløse nett.. Jeg og en kompis gjorde det på skolen. Vi hadde to bærbare og 1 internett ledning. Vi plugget den inn i pcen, og satt opp en nettverksbro mellom pcene, VIA trådløst internett.. Dermed ble det nett til begge to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå