Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ta kontakt på fest? Jeg er håpløs...


Gjest Gjest_Wondering_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Wondering_*

Forumet har meg mang en gang gitt meg svar på de problemer jeg har hatt - og noen flere enn meg har nok opplevd dette problemet. Det er jo en litt spesiell problemstilling, men håper noen kan gi meg et vink i riktig retning.

 

I går (for å gi et eksempel) kommer jeg på en fest der en kamerat er. Hilser på han og hilser sånn smått på de andre jeg kjenner/har hilst på fra før.

 

I tillegg til disse allerede kjente så er det noen ukjente. Og det blir liksom alltid slik til (når jeg ikke er beruset, men kommer innom på festen) at jeg ikke hilser på disse. Når en ikke har alkohol i hånden faller det seg liksom ikke naturlig å hilse på - og de jentene som var der tok liksom ikke direkte initiativ til det heller...

 

Fikk nå øyekontakt med ei en gang - og følte det liksom "kunne" være noe der, selv om jeg ganske raskt så bort. Burde kanskje bare holdt kontakten og forsøkt å hilse på, men det skjer nå bare ikke...

 

Gudene må vite om problemet ligger psykologisk - det er der liksom ikke når en har øl i hånden og da kommer til festen når alle møtes, men ikke når en kommer senere og de som er der har fått dukket en del...

 

Finnes det løsninger på mitt problem der ute? Finnes det gode artikler som kan gi meg innsikt i å løse mine problemer?

 

Jeg er til informasjon 23 år, gutt og har aldri hatt noen kjæreste. Har vært "sammen" med 2 jenter i den forstand at vi hadde det fint i sammen i kort periode a'la 1 måned.

 

En litt trist og håpløs situasjon.... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, kjenner meg litt igjen her.. Det er patetisk, men av og til må jeg drikke meg til mot for slikt.. Og det har jeg med en stor tro på at liker ikke jentene, for det er nemlig patetisk.. Men slikt kommer seg. Bare tenk: "Hva har du å tape?" Hvis hun bare skulle ignorere, så bare kommenterer du på en folkelig måte : kjedelig idag ja? eller "hah, javel.." .. bare det å kommentere for å gi deg selv det siste ordet pleier å hjelpe å holde munterheten vedlike

Lenke til kommentar

kan på det sterkeste anbefale alt matriale av David DeAngelo! du kan begynne med boken hans "DoubleYourDating" og visst du liker den kan du få noen av seminarene hans på DVD. pleide å kjenne meg igjen i beskrivelsen din, men den forsvinner sakte men sikkert...

Lenke til kommentar

Gi deg ett spark i ræva og få det bare gjort..

 

Bestem deg for å gå runden med engang du går inn døra på en litt ukjent fest og hils på kjente og ukjente folk der.

 

Det er ingenverdens ting å være redd for i det hele tatt. Eneste du sier er "Hei, <ditt navn> her" ellernoe slikt.

Da har du hvertfall brutt isen med alle og du kan lett ta en forsiktig skål når dere går forbi hverandre på vei til do eller for en ny pils.. Ett triks jeg bruker ofte, det å vente med å reise meg til jeg ser jenta jeg vil sjekke opp er ute og går... Slik at jeg kan få inn ett par ord på vei bort, tilbake. Litt vekke fra musikken, og alle folkene. Stopper hun opp så er hun jo innteresert, og man kan begynne å prate om alt fast og løst.. Trekk på smilebåndet og se ut som en vittig og fornøyd fyr er alltid greit.

 

Trikset er å ikke tenke så mye på det.. Tøm hue for alt og bare hopp i det. Du har absolutt ingen ting å tape på det.

Lenke til kommentar
spør om personen har penger på kortet og om personen kan sende en mld for deg så sier du bare ditt eget nr ;) men det veit ikke hun så kan du sende mld med hu en anne dag vetu :) prøve og snakke litt med hu bare for og snakke liksom så kanskje du finner ut litt her og der osv ;) stå på

8184983[/snapback]

 

Var ikke det litt for snikete? Jeg hadde iallefall ikke blitt dødssjarmert dersom det hadde hendt meg.

Jeg hadde derimot blitt sjarmert dersom en gutt hadde kommet bort å sagt: Hei. Og rakt meg handa si.

 

:yes:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

En litt trist og håpløs situasjon....  :(

8180838[/snapback]

 

Trist, jada. Håpløst, neida. Slutt å anstrenge deg for å virke interessant. Husk at du har to ører, og en munn. Hvis du benytter disse i det forholdet, og samtidig er "tilstede i nuet" kan ingenting gå galt. :thumbup:

 

Edi: Glemte å si at for å få hurtig kontakt bør du benytte deg av "åpne" spørsmålsformuleringer

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Ta et par øl før du kommer på festen, du er ikke full, men du blir mindre anstrengt!

8209466[/snapback]

EVT tømme en flaske wiskey :)

8209477[/snapback]

Sørpedrita mennesker er stort sett ikke veldig sjarmerende.

8209517[/snapback]

Ikke alle som blir det av en flaske wiskey :)

Men det beste er vell egentlig å ta ting som det kommer, ikke vær redd for hva folk skal tro om deg, kom med klovnhatt om du føler for det... eller i kanindrakt... altså bare fantasien stopper :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...