pbra Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg har investert i et system med Asus P5B og C2D E6400. Når jeg ser på spesifikasjonene for prosessoren i PC Wizard 2007 ser jeg at prosessoren er oppført med "Real Frequenzy" på 1601,21 MHz, mens "Marketing Frequenzy" er 2128 MHz. Siden jeg er grønn som en asparges når det gjelder data, spør jeg: Hva betyr dette? Er prosessorhastigheten i systemet mitt stilt ned, eller skal det være slik? Jeg fikk maskinen ferdig montert fra Netshop og har ikke fiklet med innstillinger i BIOS. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 E6400 kjører på 2.13 ghz. Dette er ikke en sånn "fake" gigahertz. men hva den faktisk kjører. Lenke til kommentar
geil Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det skal være slik ja, det er en funsjon i prosessoren som setter ned hastigheten når det ikke er last på systemet. Den sparer da strøm og holder seg kjøligere. Men var merkelige begreper programmet brukte, så skjønner at du stusset over det. Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Du har sikkert speedstep aktivert, prossessoren klokker seg ned når den ikke har noe å finne på... Speedstep edit: switch1 var kjappere... Endret 18. mars 2007 av Ole-P Lenke til kommentar
pbra Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Takk for svar folkens! Da er jeg blitt litt klokere, og terskelen for å spørre er litt lavere til neste gang jeg støter på noe jeg ikke begriper. Lenke til kommentar
geil Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Velkommen til forumet ihvertfall, her skal du alltids få hjelp om du lurer på noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå