Gå til innhold

PC nå eller våren/sommer?

Anbefalte innlegg

Jeg som mange andre gleder meg sinnsykt til crysis som i følge rykter slippes ut i juni. til den anledningen har jeg tenkt til å kjøpe ny PC. Akkurat nå har jeg en skraphaug av en PC som neppe vil sette noe futt i Crysis. Det jeg lurer på er om jeg nå skal kjøpe ny PC med 8800GTX og E6700, eller vente til amd/ATI lanserer

R600. Ryktes også at NVIDIA lanserer G8900 en gang i sommer. Skal jeg holde ut til R600, evt G8900 eller bare kjøre på nå?

bruker maks 17000-18000 kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg som mange andre gleder meg sinnsykt til crysis som i følge rykter slippes ut i juni. til den anledningen har jeg tenkt til å kjøpe ny PC. Akkurat nå har jeg en skraphaug av en PC som neppe vil sette noe futt i Crysis. Det jeg lurer på er om jeg nå skal  kjøpe ny PC med 8800GTX og E6700, eller vente til amd/ATI lanserer

R600. Ryktes også at NVIDIA lanserer G8900 en gang i sommer. Skal jeg holde ut til R600, evt G8900 eller bare kjøre på nå?

bruker maks 17000-18000 kr

8180429[/snapback]

tja det kommer alltid noe nytt da , men når r600 kommer blir det nok et lite pris ras og mye mer modeller og velge i ! så kan jo nesten være lurt

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Du kan jo ikke vente. For det kommer jo hele tiden noe nytt man vil ha.

Men hvis du ikke trenger pc akkorat nå, så kan du vel vente. Men du skal ikke se bortifra at når du skal kjøpe pc til sommeren så leser du at det kommer noe du har skikkelig lyst på om noen måneder igjen :p

Lenke til kommentar

Men hvis du ikke trenger pc akkorat nå, så kan du vel vente. Men du skal ikke se bortifra at når du skal kjøpe pc til sommeren så leser du at det kommer noe du har skikkelig lyst på om noen måneder igjen :p

8180557[/snapback]

joda, men jeg venter helst til release slik at jeg får det beste som er tilgjengelig på det tidspunktet. Nå er jo ikke GF8800 splitter nytt lenger. igjen, jeg er en fattig kar på snart 18 som skjeldent bruker mye penger. Men når jeg først skal kjøpe ny PC så skal den være optimalt bra slik at den holder lenge

Lenke til kommentar

8180557[/snapback]

men jeg vil ha det nyeste som er på markede på det tidspunktet jeg skal kjøpe,

nå har G8800 vært ute en stund og for meg som er 17 år å skjeldent bruker mye penger blir det veldig viktig for meg at PC'n skal holde en god stund.

Jeg er ivrig gamer, og når ARMA, Crysis, Age of Conan, og stalker:SoT snart er ute så vil jeg ha en optimal rigg.

Endret av Derfern
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
joda, men jeg venter helst til release slik at jeg får det beste som er tilgjengelig på det tidspunktet. Nå er jo ikke GF8800 splitter nytt lenger. igjen, jeg er en fattig kar på snart 18 som skjeldent bruker mye penger. Men når jeg først skal kjøpe ny PC så skal den være optimalt bra slik at den holder lenge

Jojo, skjønner jo det. Men sier bare at når du kjøper det som er det nyeste der og da, så kommer det jo garantert noen hete nyheter noen få måneder senere. Så du må jo bare hoppe i det! Men som flere har nevnt, så kan du vente på R600 og se hvordan ytelsen er i forhold til G80. Og Intel har jo priskutt på cpu'er i April.

Lenke til kommentar

jeg venter til R600 lanseres kanskje jeg får kuppet meg en billigere X6800 også

Men er jo rått for det! fra 80 ned til 65 nm. og 1 tredjedels strømbruk... 

8179580[/snapback]

Effektforbruket ned med 1/3 du mener?

Jeg vil nok tro at ATI vil bruke noe av det lavere effektforbruket til å skru opp klokkefrekvensene for høyere ytelse, og da blir effektforbruket høyere igjen.

Jeg er spent på hvilke løsninger som vil komme for bærbare etter hvert.

8180110[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...