Lupa Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg har et ADSL abonnement hos Eidisva. Da jeg kom hjem fra jobb forrige mandag, kom jeg meg ikke online. Power dioden og adsl dioden på modemet mitt lyste grønt slik det skal gjøre. Jeg ringte kundeservice og fikk beskjed om at det var et kort som hadde røket i den lokale telefonsentralen på tettstedet der jeg bor. Kortet skulle skiftes torsdag (ikke spør meg hvorfor de trenger tre dager på dette). Torsdag ettermiddag fikk jeg beskjed fra kundeservice om at kortet var skiftet og alt skulle være i orden. Dessverre fortsatte jeg å få den samme feilmelding som tidligere når jeg forsøkte å komme online. Feil 678: Den eksterne datamaskinen svarer ikke. Kunderservice konkluderte med at det måtte være noe feil med modemet mitt. Jeg fikk tilsendt et nytt modem, men dette hjalp ikke. Jeg fikk den samme feilmelding. Jeg har selvfølgelig sjekket at alle kabler etc er ordentlig montert. Kundeservice er selvfølgelig stengt i helgen... og jeg begynner å bli en smule fortvilet. Jeg føler at "hjelpen" fra kundeservice har vært halvhjertet (ingen har tatt tak i mitt problem) Men det får jeg klage på senere. Har noen noen tips til løsning? Eller tips til hva problemet kan være? Jeg er rimelig grønn på data, men har følgenden hovedteorier: 1) Software-problemer hos meg (dette høres rart ut da nettet fungerte mandag morgen. Datamaskinen sto urørt frem til mandag ettermiddag da nettet var nede) 2) Hardware problemet i den lokale telefonsentralen er ikke rettet opp. Enten ved at kortet ikke er skiftet eller ved at det nye er montert feil, eventuelt at flere enheter har røket 3) Software problemer hos Eidsiva. Serveren hos Eidsiva gjenkjenner ikke mitt "oppkallingssignal" Jeg er takknemlig for alle forslag. Lenke til kommentar
AndersL Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Får du IP fra modemet? Start >> Kjør >> CMD >> ipconfig Post hva som står der. Mvh AndersL Lenke til kommentar
Lupa Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Will do asap når jeg kommer hjem. Sitter på jobben for øyeblikket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå