-TH- Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hei. Ser prisen på BOSE anlegg er under halvparten i USA i forhold til Norge. Noen som har kjøpt BOSE anlegg fra USA? Hvordan er det med strømforsyningen? Kan man bare bruke en omformer? Er det noe spesielt med DVDèn i også? Er det ikke det samme systemet i USA som i Norge? Spørsmålet er om jeg kan bruke en BOSE anelgg kjøpt i USA i Norge uten problemer. Håper på raskt svar! Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Elektronikk solgt i USA er laget for 120V 60hz, mens i Norge har vi 230V 50hz. Regner med du kan bruke en omformer. Du må også ta hensyn til frakt og norsk MVA i regnestykket ditt. Lenke til kommentar
-TH- Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Jepp, skal få sendt det som gave...slipper toll og mva. Det med strømmen skal gå med en omformer. Men hvordan er det med dvd-format å de tingene...? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 USA er såvidt jeg vet sone 1, mens Norge bruker sone 2. Kjøper du spiller fra USA vil den mest sannsynlig være sone 1 Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Vet ikke om Bose bruker digitale forsterkere. Hvis forsterkeren i anlegget er digital, så kan det hende den har en såkalt "switched" strømforsyning som går på både 115 og 230 volt. Når det gjelder soner, så kjøpte jeg en Sony DVD-spiller ferdig modifisert til å takle alle soner for noen år siden, fra tronika.no, hvis jeg husker rett. Har aldri hatt noen problemer med spilleren. Du kan prøve å sende en mail til dem og høre om de kan gjøre noe med spilleren din. Lenke til kommentar
-TH- Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Strømforsyningen tror jeg skal være grei. Men det var dette med soner. Dere vet ikke om noen butikker/kjeder som kan gjøre den sonefri? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Tronika.no Mener det var disse jeg bestilte min spiller fra, begynner å bli et par år siden. De gjorde den sonefri for et lite tillegg i prisen. Ser iallfall at de fortsatt selger mange sonefrie spillere som ikke er originalt sonefri. Du kan prøve å høre med dem om du kan sende spilleren din til dem og få den fikset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå