Gå til innhold

*Haster* Lisensfornying av Office XP

NetFinity

Anbefalte innlegg

Har ett problem som ikke kunne komme på ett mer passende tidspunkt. Skulle ordne litt på noen viktige dokumenter som jeg MÅ ha ferdig før jeg går på jobb i morgen, og hva er det som måtte skje? joda, office xp maser om noe lisensfornying og jeg får ikke opprettet, redigert eller gjort noe i word nå.

Får denne meldingen:

Quote:

"Fornye abonnementer

Abonnementet på Microsoft Office gjelder for en spesifikk periode, og utløper etter en bestemt dato. Når abonnementet nærmer seg utløpsdato, vil du bli minnet på å fornye abonnementet.

Hvis abonnementet utgår innen du har fornyet det, går Microsoft Office inn i modus for redusert funksjonalitet. I denne modusen vil du ikke kunne opprette nye dokumenter eller lagre endringer i eksisterende dokumenter, og flere funksjoner kan bli redusert. Ingen eksisterende Office-filer blir skadet.

Du kan når som helst fornye eller forlenge abonnementet ved hjelp av et kredittkort eller med en ny abonnements-CD-ROM (med produktnøkkel) kjøpt fra din lokale Microsoft-forhandler. Du kan fullføre prosessen for fornyelse av abonnementet over Internett eller telefonen. Hvis du vil ha tilgang aktiveringsveiviseren for Office for å fornye abonnementet, velger du Aktiver på Hjelp-menyen i ett av programmene, og deretter følger du trinnene i veiviseren."

Hva i huleste betyr dette? Er ett office som er betalt av bedriften min under en tidsbegrensning? Har man først kjøpt noe så bør man jo kunne bruke dette så lenge man ønsker, dog om rett til oppgraderinger faller bort etter en stund.

Hva kan jeg gjøre?? Har sittet en stund og lett igjennom etter løsninger, og på denne tiden av døgnet kan man jo ikke ringe microsoft og få ordnet opp.

Jeg MÅ få unnagjort dette arbeidet i natt, ellers kommer kontoret til å se ut som en stridssone i morgen:(

Har prøvd å sette dato tilbake, og reinstallere office.. Noen andre forslag??

Takker på forhånd for alle relevante kommentarer.

Mvh.

en stresset

NetFinity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker så mye for respons..

Openoffice ble løsningen, og reddet muligens jobben min :smile:

Jeg ble aldri fortalt om at det var "leie-lisens" på mitt office og denne utløpte midnatt til idag. Fikk heller ikke noe advarsler fra office ettersom jeg ikke hadde brukt det på drøyt ett par uker.

Fra nå av er det M$ boikott fra min side. Mer søvnløs natt har jeg aldri hatt.

Mvh. Netfinity

Lenke til kommentar

Jeg skulle skrive inn ett par kontrakter som jeg bare hadde håndskrevne utkast for. Møtet der papirene skulle underskrives begynte 08:30 i morges, og jeg hadde ikke fått tid til å fullføre det før møtet begynte på jobben. Det gjaldt ett samarbeid med en veldig viktig bedrift for oss :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...