Zorro Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hvorfor ikke arrangere et "LAN-party" for moddere og overklokkere? Vet at det kreves mye resurser å arrangere et slikt party, men hva med å samarbeide med etablerte LAN-partys og få til noe med dem? Et arrangement i arrangemente så og si.. Ser at det er foreslått å få til en overklokkingskonkurranse her på ok.no også, men problemet er jo at det er lett å jukse på nettet. I "real life" ville det strax blitt litt vanskeligere å jukse. Det kunne feks. vært fler "klasser" (alt etter ant. deltagere selvsagt), så ikke bare den som har den raskeste maskinen i MHz automatisk vinner. Noen kjappe forslag i farta: Max MHz uansett metode (AMD og Intel) Max MHz aktiv kjøling med Pelt/kjøleskapteknikk etc. (AMD og Intel) Max MHz aktiv kjøling med kun vann (AMD og Intel) Max MHz med luft (AMD og Intel) Max MHz i prosent (Feks.:Celeron 300A@504MHz = 168%)(Da kan feks en Cel300A slå en P4 2,8MHz! Max 3D-Marks ...mange muligheter og mange som kan ha mulighet til å vinne - ikke kun den som har spandert mest Kr på å overklokke den største og dyreste P4-prossessoren i et Vapochill kasse! Modding er jo blitt jæ**a populært og burde kunne dra mange ekshibisjonistiske moddere, eller?? Masser av mulige konkurranser her også skulle jeg tro. Noen kjappe forslag her også: Beste visuelle mod Beste praktiske mod (Sensorer, LCDer, kabelrouting, viftekonfigurasjoner, støydemping osv) Mest orginale mod People's choice ...og sikkert mange fler! Selv synes jeg noe sånt kunne vært skikkelig gøy, og regner med at flere enn meg også ville synes det samme! Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Dette vil komme. Det eneste som må gjøres, er å få til administrasjonen bak det hele, noe jeg skal ta fatt på til neste år. I tillegg må vi jo ha premier, så da avventer jeg til neste år sånn at webshoppene har nye budsjetter. :smile: Lenke til kommentar
Zorro Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Åh, så fett! Da får jeg legge hue i bløt å komme på noen geniale mods da Modding OG overklokking, eller bare modding? Og hvor kommer dette til bli arrangert?? Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Aner ikke helt hva som blir realisert av compo's, men vi får se på det. Blir sikkert en casemod-compo. Og compo'en blir holdt på http://www.overklokking.no. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Vel, ideen er god. Når man snakker overklokking compo må vel det bli prosentvis? Ellers vil den med mest penger i sekken vinne? Anngående casemod compoen, så ville det vært übercoolt med forskjellige klasser. For eksempel i en "praktisk løsning" klasse, ville man ikke lagt vekt på finishen til lakkeringen osv... Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 3DMark 2001 compo hadde vært heftig, men krevd en ganske god klasseinndeling,og bare ett project pr bruker selvsagt. Feks R9700Pro under/over 2500 mhz, Ti4200 under/over 2500mhz. Dere skjønner tegninga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå