FrilanserBob Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Kom over dette artige innslaget; Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Haha, forandret seg litt eller, neeh Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Litt mindre flaue frisyrer og briller, litt flere ikke-nerder og litt mer megahertz, men ellers er det nok mye det samme som for 15(!) år siden. Kult at sneakernet ble omtalt, og at NRK spøkte om piratkopiering. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 hehe... For et innslag, er rart å se tilbake... Og så var det Haakon Børde på Dagsrevyen :!: Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) haha, artig å se hvor nerdete de som holdt på med data før i tiden såg ut Endret 18. mars 2007 av Superdan Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Bytter spill og programmer på epost :!: Hadde vært innmari kult å reist tilbake til da med dagens maskin. Hadde freaka helt ^^ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Bytter spill og programmer på epost :!: Hehe, dette er år får internett, år før HTTP og år før de fleste visste hva epost er. Han snakker om sneakernet over vanlig snail mail på floppydisketter. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Bytter spill og programmer på epost :!: Hehe, dette er år får internett, år før HTTP og år før de fleste visste hva epost er. Han snakker om sneakernet over vanlig snail mail på floppydisketter. 8182671[/snapback] Seriøst? er det virkelig så gammelt? Litt av en forskjell gitt.. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Bytter spill og programmer på epost :!: Hehe, dette er år får internett, år før HTTP og år før de fleste visste hva epost er. Han snakker om sneakernet over vanlig snail mail på floppydisketter. 8182671[/snapback] Husker det som om det var i går... Det var tider det. Lenke til kommentar
Blyantspisser Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Oi, det har gått fort framover med teknologien. Morsomt å se slike gamle klipp fra da lan var nytt og skummelt At det var i Skedsmohallen på den tiden, visste jeg ikke. Endret 18. mars 2007 av Blyantspisser Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Husker trikset var å gni et stearinlys over frimerket. Da kunne man gnikke vekk stempelet etter at man fikk pakken, og bruke frimerket på nytt. Det er bare å le, men jeg husker det første modemet jeg prøvde på Amigaen. Det kostet mange tusen kroner, lånte det fra Telenor, hadde en kompis der faren jobbet. Det overførte 300 baud, og kostet som sagt en formue. Det er klart at det var mye billigere å bruke postverket, dere må huske at det var plass til 880 KB på en diskett.. Var med sammen med Bjørn Lynne fra Crusaders og ga ut en diskbasert musikkavis, AM/FM. Ble sendt i posten til ganske mange en periode. Posten funket greit, det! Husker "Copyparties", der man var konge hvis man hadde to diskettstasjoner, slik at man kunne lese og skrive på samme tid. For ikke å snakke om de som hadde så rått utstyr at de kunne lage to kopier på samme tid. På Amigaen fungerte faktisk dette greit, siden den klarte å multitaske. PÅ en PC var flere diskettstasjoner bortkastet, fordi den ikke klarte å lese og skrive samtidig. Endret 19. mars 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
kilik Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Brukte faktisk sneakernet inntil nylig før jeg fikk 10 Mbit. Å sende av gårde f.eks. 10 GB tar bare to DVD-er som koster 2 kr. stykket i dag og noen få kroner i porto. Har man ikke skikkelig bredbånd er det fortsatt å anbefale. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Sneakernet er aktivt brukt her også Men da snakker vi dual layer DVD-er med mange GB og til utland. Endret 19. mars 2007 av loathsome Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Når jeg tenker over det lovde jeg min søster for en to uker siden at noe skulle være på vei i posten til henne, så jeg burde kanskje ikke se på sneakernettet som noe altfor arkaisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Husker faren min kjøpte en ny pc i 1992, det var tider det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå