Drillo Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Nå mener jeg at kommunise er en religion. Og fiendskapet mot andre religioner stemmer godt med vanlige religioners antipati mot hverandre. "Det finnes bare en gud, og en sann religion". Denne overbevisningen har vært kilden til utallige massedrap. Derfor er det naturlig for noen å påstå at; religion er roten til alt ondt.Jeg for min del sier; religion er ikke ond i seg selv, men menneskene som praktiserer den kan i sin hellige overbevisng, og mangel på humanisme finne på og bruke den på nær sagt hvilken som helst måte for å nå sine egoistiske mål. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. 8179755[/snapback] Jeg hyller denne uttalelsen! Lenke til kommentar
KGU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nå mener jeg at kommunise er en religion. Og fiendskapet mot andre religioner stemmer godt med vanlige religioners antipati mot hverandre. "Det finnes bare en gud, og en sann religion". Denne overbevisningen har vært kilden til utallige massedrap. Derfor er det naturlig for noen å påstå at; religion er roten til alt ondt.Jeg for min del sier; religion er ikke ond i seg selv, men menneskene som praktiserer den kan i sin hellige overbevisng, og mangel på humanisme finne på og bruke den på nær sagt hvilken som helst måte for å nå sine egoistiske mål. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. 8179755[/snapback] Jeg hyller denne uttalelsen! 8179955[/snapback] Du er jo en fundamentalist av verste sort, så det skjønner jeg godt! Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Du er jo en fundamentalist av verste sort, så det skjønner jeg godt! 8180037[/snapback] Så lar vi kanskje personangrepene ligge, det bør være en bedre tone på forumet enn dette. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det var jo en barmhjertig uttalelse ... 8179587[/snapback] Vet du om noen som virkelig er så tette i nøtta at de tror på det? 8179601[/snapback] Mange på forumet er det.. skal ikke nevne navn/nick Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Du er jo en fundamentalist av verste sort, så det skjønner jeg godt! 8180037[/snapback] Er du religiøs eller!? :!: Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 religion er ikke ond i seg selv, men menneskene som praktiserer den kan i sin hellige overbevisng, og mangel på humanisme finne på og bruke den på nær sagt hvilken som helst måte for å nå sine egoistiske mål. 8179755[/snapback] Her har vi en som har forstått det, godt sagt. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Å tro at religion er roten til alt vondt er så hinsidis idiotisk å si at folk som mener det seriøst burde tvangsinnlegges. Folk som mener at andre burde tvangsinnlegges for å ha andre meninger enn sine egne burde DEFINITIVT tvangsinnlegges! :!: Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Å tro at religion er roten til alt vondt er så hinsidis idiotisk å si at folk som mener det seriøst burde tvangsinnlegges. 8179582[/snapback] Av de religiøse, da? Det hadde blitt ironisk... Jeg stemte "Religion er for reddharer som ikke tør å innse livets realitet" men heller også mot "Religion er opium for folket, brukt som maktmiddel"... Det at noen mener at "religion er roten til alt ondt" er *litt* fjernt... Men det er jo på samme fjøl som de som mener at "religion er roten til alt godt"... Burde *begge* meningsytrere tvangsinlegges? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Å si at man TROR noe, er det det samme som å si at man anser sjansen for at det er reelt er over 50%? 8179561[/snapback] Det kommer an på hvor mye du tror. Å tro at religion er roten til alt vondt er så hinsidis idiotisk å si at folk som mener det seriøst burde tvangsinnlegges. 8179582[/snapback] lol De fleste er enig med meg i dette. 8179938[/snapback] Hvorfor spør du da? EDIT: Oi, der hadde det plutselig kommet ti innlegg til siden jeg oppdaterte. Endret 20. mars 2007 av WizendraW Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Å si at man TROR noe, er det det samme som å si at man anser sjansen for at det er reelt er over 50%? 8179561[/snapback] Det kommer an på hvor mye du tror. Å tro at religion er roten til alt vondt er så hinsidis idiotisk å si at folk som mener det seriøst burde tvangsinnlegges. 8179582[/snapback] lol De fleste er enig med meg i dette. 8179938[/snapback] Hvorfor spør du da? EDIT: Oi, der hadde det plutselig kommet ti innlegg til siden jeg oppdaterte. 8194830[/snapback] At de fleste er enig, betyr ikke at det er sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå