Drillo Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 http://snappoll.com/poll/179215.php Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Å si at man TROR noe, er det det samme som å si at man anser sjansen for at det er reelt er over 50%? Lenke til kommentar
KGU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Å si at man TROR noe, er det det samme som å si at man anser sjansen for at det er reelt er over 50%? 8179561[/snapback] Det kommer an på hvor mye du tror. Å tro at religion er roten til alt vondt er så hinsidis idiotisk å si at folk som mener det seriøst burde tvangsinnlegges. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det var jo en barmhjertig uttalelse ... Lenke til kommentar
KGU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det var jo en barmhjertig uttalelse ... 8179587[/snapback] Vet du om noen som virkelig er så tette i nøtta at de tror på det? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 En meget fornuftig uttalelse, faktisk. Se opp for enda en fornuftig uttalelse: «Alle religiøse kan se til å dø mens de blir voldtatt av kåte homofile prester.» Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det var jo en barmhjertig uttalelse ... 8179587[/snapback] Vet du om noen som virkelig er så tette i nøtta at de tror på det? 8179601[/snapback] Jeg kjenner mange som tror på den metaforiske betydningen, men jeg kjenner ingen som tar den bokstavelig. Samme som å si at; penger er roten til alt ondt ...kvinner er... politikken er... osv. Lenke til kommentar
KGU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det var jo en barmhjertig uttalelse ... 8179587[/snapback] Vet du om noen som virkelig er så tette i nøtta at de tror på det? 8179601[/snapback] Jeg kjenner mange som tror på den metaforiske betydningen, men jeg kjenner ingen som tar den bokstavelig. Samme som å si at; penger er roten til alt ondt ...kvinner er... politikken er... osv. 8179613[/snapback] Det er da aldeles ikke en metafor! Det er en ekstrem generalisering og fordomsfull ytring som overhodet ikke har rot i virkeligheten. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ok, så sier vi det da. Lenke til kommentar
KGU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Ok, så sier vi det da. 8179636[/snapback] Er du virkelig uenig i det? Herregud, tenk deg om. Vil du joine Kim Jung-ils bødler og si til en kristen eller buddhist i Nord-Korea at det han tror på er roten til alt ondt, og at når bare det forbys så blir Nord-Korea fritt for ondskap? Endret 18. mars 2007 av KGU Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ok, så sier vi det da. 8179636[/snapback] Er du virkelig uenig i det? Herregud, tenk deg om. Vil du joine Kim Jung-ils bødler og si til en kristen eller buddhist i Nord-Korea at det han tror på er roten til alt ondt, og at når bare det forbys så blir Nord-Korea fritt for ondskap? 8179658[/snapback] Du ser vel ganske klart hva jeg har skrevet før ...? Personlige meninger har jeg enda ikke kommet med. Frokostem min idag består av egg og bacon, så og prøve å servere meg stråmenn nytter ikke. Blir så tørr i halsen. Når det gjelder Kim Jung Il, så mener jeg dette utsagnet flytter deg i nærheten av han: Å tro at religion er roten til alt vondt er så hinsidis idiotisk å si at folk som mener det seriøst burde tvangsinnlegges Lenke til kommentar
KGU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg synes du er ullen. Derfor spør jeg. Er du enig eller uenig i at de som mener religion må forbys fordi det er roten til alt ondt ikke er vel bevart? Hvor mye lidelse har ikke millioner av mennesker måtte gå igjennom pga disse tankene? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg synes du er ullen. Derfor spør jeg. Er du enig eller uenig i at de som mener religion må forbys fordi det er roten til alt ondt ikke er vel bevart? Hvor mye lidelse har ikke millioner av mennesker måtte gå igjennom pga disse tankene? 8179695[/snapback] Siden jeg aldri har truffet noen som mener det bokstavelig, forblir jeg avventende med domsavsigelser. Hvis du tenker på div. kummunistdiktaturer, så brukte vel de slike påstander som forenklinger for å bygge opp antipati mot religioner. Og siden "kommunisme" av mange blir sidestilt med religioner, så kan vi kaskje si at det var religionskriger ...? Taler heller ikke til fordel for "religionstanken" det vel ...? Lenke til kommentar
KGU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg synes du er ullen. Derfor spør jeg. Er du enig eller uenig i at de som mener religion må forbys fordi det er roten til alt ondt ikke er vel bevart? Hvor mye lidelse har ikke millioner av mennesker måtte gå igjennom pga disse tankene? 8179695[/snapback] Siden jeg aldri har truffet noen som mener det bokstavelig, forblir jeg avventende med domsavsigelser. Hvis du tenker på div. kummunistdiktaturer, så brukte vel de slike påstander som forenklinger for å bygge opp antipati mot religioner. Og siden "kommunisme" av mange blir sidestilt med religioner, så kan vi kaskje si at det var religionskriger ...? Taler heller ikke til fordel for "religionstanken" det vel ...? 8179713[/snapback] Problemet er at det er skremmende tanker og svært sårende for mange mennesker når det overhodet ikke har rot i virkeligheten. Det forstår du vel? Dette blir jo utført den dag i dag i enkelte regimer, og disse tanker har stått for ufattelig mye død og lidelse de siste hundre årene i kommunistdiktaturer. Religioner er like forskjellig som politikk, og det er tullete å forby noen av delene. Dessverre blandes det inn i hverandre altfor mye den dag i dag. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nå mener jeg at kommunise er en religion. Og fiendskapet mot andre religioner stemmer godt med vanlige religioners antipati mot hverandre. "Det finnes bare en gud, og en sann religion". Denne overbevisningen har vært kilden til utallige massedrap. Derfor er det naturlig for noen å påstå at; religion er roten til alt ondt. Jeg for min del sier; religion er ikke ond i seg selv, men menneskene som praktiserer den kan i sin hellige overbevisng, og mangel på humanisme finne på og bruke den på nær sagt hvilken som helst måte for å nå sine egoistiske mål. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Lenke til kommentar
KGU Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nå mener jeg at kommunise er en religion. Og fiendskapet mot andre religioner stemmer godt med vanlige religioners antipati mot hverandre. "Det finnes bare en gud, og en sann religion". Denne overbevisningen har vært kilden til utallige massedrap. Derfor er det naturlig for noen å påstå at; religion er roten til alt ondt.Jeg for min del sier; religion er ikke ond i seg selv, men menneskene som praktiserer den kan i sin hellige overbevisng, og mangel på humanisme finne på og bruke den på nær sagt hvilken som helst måte for å nå sine egoistiske mål. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. 8179755[/snapback] Jeg er inderlig glad for det siste du skriver, det er politiske retninger som er problemet, ikke all religion, eller all politikk, noe som er fullstendig absurd. Det bekymrer meg derfor at du mener det er naturlig for noen å påstå at religion er roten til alt ondt og må forbys, da dette er samme inhumane tankegang som har skapt så mye lidelse helt frem til våre dager. Politikk er like forskjellig som religion, det må du huske på! Å definere all politikk man mener er ond som en religion som må forbys er en skremmende tanke. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Trodde vi hadde fått et eget religions-forum.. -> https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=366 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Jeg tror mennesker som bruker uttrykket ikke er redd for kirken i seg selv, fordi den har gjort meget mye som også er verdifullt for siviliseringen av samfunnet. Det de kanskje heller er skeptisk til er kirken som maktfaktor, og en sunn skepsis til maktmennesker som gjemmer seg bak kirkens gode intensjon. Edit: Retting av skrivefeil. Endret 18. mars 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Å si at man TROR noe, er det det samme som å si at man anser sjansen for at det er reelt er over 50%? 8179561[/snapback] Det kommer an på hvor mye du tror. Å tro at religion er roten til alt vondt er så hinsidis idiotisk å si at folk som mener det seriøst burde tvangsinnlegges. 8179582[/snapback] lol De fleste er enig med meg i dette. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg synes du er ullen. Derfor spør jeg. Er du enig eller uenig i at de som mener religion må forbys fordi det er roten til alt ondt ikke er vel bevart? Hvor mye lidelse har ikke millioner av mennesker måtte gå igjennom pga disse tankene? 8179695[/snapback] Du vet godt at religion har skapt mye faenskap, mer enn den har skapt godt her i verden. Du er herved mistenkt som religiøs, lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå