Gå til innhold

Trenger hjelp! Får ikkje til og avslutte eller no?

Anbefalte innlegg

Får ikke til og avinstalere denne mirC tingen!

Fikk en plate hos en kompis med Winrar, og det ser ut som hadde lagt til en cmd config, for med det samme jeg høyreklikker på det usynelige ikonet og trykker exit så popper det opp igjenn!

Prøver jeg å avinnstalere så står det at jeg må avslutte mirc før jeg kan fjerne det.

Kan no være så snill og hjelpe meg? Ny formatert maskin igår! Ber på mine kneer!

Takker for hjelpen om noen kan hjelpe!

post-101508-1174199487_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt! Jeg prøvde innstalere Winrar jeg fikk hos en komis.

Han hadde brent det på ei plate til meg! Så når jeg trykka på "winrar setup" inni den mappa

så begynte den ikke innstalere Winrar! Den installerte mIRC, så hoppa (kjør) cmd ruta opp, og det er på en måte slags bind som gjør at jeg fa*n ikke får lukka mIRC på noen som helst måte! Om jeg høyreklikker og trykker exit blir den borte i 1sekund så kommer den tilbake, så kommer det masse reklame... Det går heller ikke ann og avslutte den i prosesser, fordi den er ikke der :realmad:

Jeg HATER mIRC og liker hvertfall ikke at jeg ikke klarer fjerne det. Det er lagt til innstillinger at den skal åpne seg igjen om den blir lukket tror jeg.

Ringte han kompis min og spurte hvordan man fjernet det, men han viste ikke noe om det der sa han, fordi han hadde brukt nøyaktig samme installasjonsfil og det funka fjell hos han....

Så mitt spørsmål hvordan får jeg fjernet dritten?? :realmad:

Endret av l_man
Lenke til kommentar

Den ligger nok i prosesser.. men navnet der kan være litt annerledes eller forkortelse..

Har du prøvd å fjerne den via "legg til/fjerne programmer"?

Sjekk om mirc ligger i oppstartsmappa på startmenyen. (evnt fjern og restart)

Eventuelt kan du muligvis gå inn i mirc og endre om den skal starte med maskinen..

Hvis ikke, prøv AVG antispyware...

:roll:

Lenke til kommentar
Som sagt! Jeg prøvde innstalere Winrar jeg fikk hos en komis.

Han hadde brent det på ei plate til meg! Så når jeg trykka på "winrar setup" inni den mappa

så begynte den ikke innstalere Winrar! Den installerte mIRC, så hoppa (kjør) cmd ruta opp, og det er på en måte slags bind som gjør at jeg fa*n ikke får lukka mIRC på noen som helst måte! Om jeg høyreklikker og trykker exit blir den borte i 1sekund så kommer den tilbake, så kommer det masse reklame... Det går heller ikke ann og avslutte den i prosesser, fordi den er ikke der  :realmad:

Jeg HATER mIRC og liker hvertfall ikke at jeg ikke klarer fjerne det. Det er  lagt til innstillinger at den skal åpne seg igjen om den blir lukket tror jeg.

Ringte han kompis min og spurte hvordan man fjernet det, men han viste ikke noe om det der sa han, fordi han hadde brukt nøyaktig samme installasjonsfil og det funka fjell hos han....

Så mitt spørsmål hvordan får jeg fjernet dritten?? :realmad:

8179599[/snapback]

Når du klikker på Winrar-setup, og istedenfor winrar får Mirc og masse reklame-popups, så mistenker jeg at den setup-fila har inneholdt noe spyware/virus. kjør en full scan av fila og systemet med virus -og spywareprogrammene dine så får du se.

Lenke til kommentar

Fikk ikke Winrar i det hele tatt! Så det måtte vært en virus fil...

Som sagt når jeg restarter maskinen så åpnes mirc og MAAAASSSEEE popups:S

Den ligger ikke i oppstarten, ligger ikke i oppgavebehandlinga.

Prøver jeg legg til og fjern programmer så kommer det bare opp "avslutt mirc før avinstallering"

Lenke til kommentar

gå til start->kjør og skriv:

sysedit: pass på at det ikke ligger noe i autoexec.bat som heter noe med mirc

msconfig: sjekk igjennom fanen oppstart etter mirc filer og fjern de.

ta deretter og start maskinen på nytt og trykk F8 før maskinen begynner å laste windows, da skal du få opp en liste der du kan velge sikkermodus.

gå inn i vanlig sikkermodus, og prøv å fjerne mirc med legg til/fjern programmvare

Lenke til kommentar

Har fixet dette nå!

Ble lei og bare tok en systemgjennoppretting. Måtte innstalere alt av drivere på nytt. men men det et borte nå. Det var værdt strævet ;)

Takker alle sammen for hjelpen dere har gitt meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...