Gå til innhold

Kun lyd i XMMS (LØST)

Anbefalte innlegg

Etter et par dagers hodebry, tar jeg endelig motet til meg og spør her.

Jeg kjører nå Slackware 11.0, og har et aldri så lite lydproblem. Den eneste applikasjonen som gir fra seg lyd er XMMS, mens de andre ikke engang gir fra seg så mye som et kvekk. Dette problemet husker jeg at jeg hadde i Ubuntu også, men husker så klart ikke hva som forårsaket det. Har prøvd å sette VLC til å bruke ALSA-modulen, uten resultat. Ser heller ikke noe i XMMS som avviker fra innstillingene i VLC. Hva kan være problemet? Har for øvrig et SiS SI7012-lydkort. Jeg er forresten medlem av gruppen audio.

Har nettopp installert MPlayer på nytt, og til min store glede fikk jeg lyden til å funke der.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fungerar lyden på alt som root?

8180446[/snapback]

Nei, funker like dårlig som root. Både brukeren min og root er medlem av gruppen audio.

Hvordan ser ting ut i alsamixer?

8180531[/snapback]

Nå må jeg innrømme at jeg ikke skjønner noe som helst av alsamixers ncurses-grensesnitt, men du kan få se et bilde av konfigurasjonen her. På bildet ser du kanskje at ingen av de "barene" er skrudd opp, men de resetter seg tilbake med én gang, uansett, selv om jeg lagrer konfigurasjonen med alsactl store. En annen ting jeg også lurer på er hvorfor det står ICEnsemble ICE1724 og IEC958. Lydkortet mitt heter da ikke det.

Lenke til kommentar

Hvis du ser i førsteposten min så står det at jeg har funnet en midlertidig løsning.

Har nettopp installert MPlayer på nytt, og til min store glede fikk jeg lyden til å funke der.

...med litt fikling i innstillinger og diverse, så klart.

Har forresten også fått VLC til å bruke ALSA-modulen korrekt nå.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...