Gå til innhold

hjelp-overklokking står fast

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg stiller meg tvilende til at trådstarter har klart å sette ned HT/Ram-speed, selv om han skriver at han har gjort det.

Det virker (for meg) usannsynlig at en "sandy" skal slite med 2.6Ghz.

I tillegg (mener jeg) at en VCore på 1.55+ er uforsvarlig høy med stock kjøler.

Har hatt en del A64 (venice, manchester, windsor).. og *ingen* har behøvd mer enn 1.475 for å klare 2.7Ghz. Greier de ikke det og man veit hva man gjør (BIos), så har man fått en (sjeldent) dårlig CPU.

Det er svært liten vits i å prøve å sette VCore høyere når man når en "vegg" så tidlig som det trådstarter gjør (med stock kjøler.).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Ja, viktig å stille ned minnedivideren!

Søk på google etter steppingen på cpuen din, det er ferskjell, selv om det er "samme cpu" skjønneru :yes:

Jeg trenger f.eks. ikke mye vcore fordi min stepping ikke krever det, og den skal være en av de bedre med tanke på luftkjøling som jeg har ....

Når FSB bussen på dit kh. når 160 ca. så er det på tide å tenke Vchipset. Jeg kunne gå opp til 160MHz med ca. 1.5V Vchipset. Med 1.7V kan jeg gå 300+

Jeg har ingen mulighet for innstilling av dette i bios så jeg lodda på en potmeter på Vchipsettyristore og til jord.

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg tvilende til at trådstarter har klart å sette ned HT/Ram-speed, selv om han skriver at han har gjort det.

Det virker (for meg) usannsynlig at en "sandy" skal slite med 2.6Ghz.

I tillegg (mener jeg) at en VCore på 1.55+ er uforsvarlig høy med stock kjøler.

Har hatt en del A64 (venice, manchester, windsor).. og *ingen* har behøvd mer enn 1.475 for å klare 2.7Ghz. Greier de ikke det og man veit hva man gjør (BIos), så har man fått en (sjeldent) dårlig CPU.

Det er svært liten vits i å prøve å sette VCore høyere når man når en "vegg" så tidlig som det trådstarter gjør (med stock kjøler.).

8185232[/snapback]

Hei!

Ja, viktig å stille ned minnedivideren!

Søk på google etter steppingen på cpuen din, det er ferskjell, selv om det er "samme cpu" skjønneru 

Jeg trenger f.eks. ikke mye vcore fordi min stepping ikke krever det, og den skal være en av de bedre med tanke på luftkjøling som jeg har ....

Når FSB bussen på dit kh. når 160 ca. så er det på tide å tenke Vchipset. Jeg kunne gå opp til 160MHz med ca. 1.5V Vchipset. Med 1.7V kan jeg gå 300+

Jeg har ingen mulighet for innstilling av dette i bios så jeg lodda på en potmeter på Vchipsettyristore og til jord.

se her er det feil så vet ikke jeg... her har dere bilder.

cpu_z_mem.bmpcpu_z.bmp

ps :whistle: til helgen skal jeg klokke en annen pc og vis jeg klarer og få den høyt så er det ikke jeg som har gjort noe feil :no:

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

Kjørte min 3700+ slik det var 24/7 oppsett. Hvor mange minnebrikker bruker du? Hvis du kjører 4x512mb, ville jeg fosøkt å ta ut to av dem, nforce4 takler det dårlig.. Det hjalp også for meg å ta av kjøleren og legge på ny termisk pasta da det var brukt kilosvis ved montering. Det resultatet mitt var med Zalman vifte, men kjørte den med stock vifte på 2850MHz. Forsøk også med lavere/høyere FSB/ multiplier.

Lenke til kommentar
har du prøvd å sette ned ht multi? Ser den ligger over tusen. Og har du prøvd å øke chipset volten et hakk?

8188308[/snapback]

ja jeg har prøvd det og senket har att den i 800 og men det er 1200 der stopper ht på hovedkorte. og jeg har prøvd og sette opp volten et hakk er ganske sikker på at det ikke funka men skal prøve en gang til

:thumbup:

Lenke til kommentar
Kjørte min 3700+ slik det var 24/7 oppsett. Hvor mange minnebrikker bruker du? Hvis du kjører 4x512mb, ville jeg fosøkt å ta ut to av dem, nforce4 takler det dårlig.. Det hjalp også for meg å ta av kjøleren og legge på ny termisk pasta da det var brukt kilosvis ved montering. Det resultatet mitt var med Zalman vifte, men kjørte den med stock vifte på 2850MHz. Forsøk også med lavere/høyere FSB/ multiplier.

8188239[/snapback]

ok jeg har også 4x512 så jeg får prøve men tviler på at det er det :no::thumbup:

Lenke til kommentar

8188239[/snapback]

ok jeg har også 4x512 så jeg får prøve men tviler på at det er det :no::thumbup:

8188417[/snapback]

Tror du vil bli hyggelig overrasket. :)

Jeg må kjøre min opty på 2600, mens den går på 2800 hvis jeg tar ut to minnebrikker... skikkelig irriterende.

3700+ @2855

edit:Lagt til cpuz av 2855 24/7 med stock vifte, og fikset et par leifer...

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Jeg må kjøre min opty på 2600, mens den går på 2800 hvis jeg tar ut to minnebrikker... skikkelig irriterende.

ok jeg skal teste det :thumbup::roll: håper det går

:mad: det er dritt vis du må kjøre med mindre ram da :ermm:

Lenke til kommentar

8188609[/snapback]

Ja, har bannet litt pga det. Blir til at en driter i det og kjører på litt lavere oc. Har tatt ut rammen en gang for å benche litt..

Hvor mye kjører du rammen din på?

Rammen min stopper meg etter DDR385 MHz når jeg kjører 4x512. Da nekter den mer

Lenke til kommentar

8188609[/snapback]

Ja, har bannet litt pga det. Blir til at en driter i det og kjører på litt lavere oc. Har tatt ut rammen en gang for å benche litt..

Hvor mye kjører du rammen din på?

Rammen min stopper meg etter DDR385 MHz når jeg kjører 4x512. Da nekter den mer

8188652[/snapback]

det står vel her cpu_z_mem.bmp

ps :whistle: hvor mye volt kjører du på din når du har 2,8 og har du geil ram

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

8188239[/snapback]

:no::nei: det funka ikke prøvde også og sette opp chipset volten men det gikk ikke :nei: det ble værre :ohmy:

det må være stepping a som gjør det for alle som jeg ser som klokker høyt har stepping 1 og jeg har 2 er det noen som kan dobbel skjekke dette, :hmm: er det forklaring på problemet mitt :hmm::ermm::(

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Endret av thunstop
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Enten har du fått en (sjeldent) dårlig "chip", eller så er hk'et svært dårlig til å overklokke.

Det er ihvertfall (min mening) bare "tull" å fore så mye volt til både cpu, chipset og minne, med den klokken du viser til (259x10). Særlig med tanke på luftkjøling.

De settings du har for HTT(FSB) er jo så "snille" at selv ett billig mAtx hk fra Asrock uten mulighet til å endre VCore vil klare det. :)

Eneste måte jeg kan tenke meg å få verifsert om det er CPU som er problemet er å låne den bort til en som har ett godt hk (og er erfaren klokker) og se hvor det "butter" i en annen rigg.

Lenke til kommentar
Enten har du fått en (sjeldent) dårlig "chip", eller så er hk'et svært dårlig til å overklokke.

Det er ihvertfall (min mening) bare "tull" å fore så mye volt til både cpu, chipset og minne, med den klokken du viser til (259x10). Særlig med tanke på luftkjøling.

De settings du har for HTT(FSB) er jo så "snille" at selv ett billig mAtx hk fra Asrock uten mulighet til å endre VCore vil klare det. :)

Eneste måte jeg kan tenke meg å få verifsert om det er CPU som er problemet er å låne den bort til en som har ett godt hk (og er erfaren klokker) og se hvor det "butter" i en annen rigg.

8190875[/snapback]

ok men vis du ser her http://www.digital-daily.com/motherboard/a...sli/index05.htm

så ser du at det ikke er så dårlig klokke kort :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har du noe som heter 1T/2T memory timing? Set den på 2T og husk nok volt, 1.8v holder for mine Corsair ...

Kjører du 64-bit, så set på S/W - og H/W DRAM over 4g remaping.

Som sagt FSB over 160MHz = mer chipsetvolt (hjalp på mitt Asus A8N5X) :yes:

Endret av Veggedyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...