Gå til innhold

hjelp-overklokking står fast

Anbefalte innlegg

hei jeg har en amd 3700+ og kn8-sli hovedkort. jeg har klokka opp prosessoren til 2,6 fra 2,2 og der kjører den stabilt men da må jeg ha volten på 1,590

kommer ikke høyere er det noen som har forslag rammen og ht er satt ned så det er ikke de som stopper. har hørt om flere som har 2,8 på deres 3700+....stabilt

men jeg kommer maks 2,6. jeg prøvde og øke med 5 så de ble 2,65 men da ble den ustabil :ohmy: ....noen forslag :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei jeg har en amd 3700+ og kn8-sli hovedkort. jeg har klokka opp prosessoren til 2,6 fra 2,2 og der kjører den stabilt men da må jeg ha volten på 1,590

kommer ikke høyere er det noen som har forslag rammen og ht er satt ned så det er ikke de som stopper. har hørt om flere som har 2,8 på deres 3700+....stabilt

men jeg kommer maks 2,6. jeg prøvde og øke med 5 så de ble 2,65 men da ble den ustabil :ohmy:  ....noen forslag  :(

8179414[/snapback]

Hva slags kjøling bruker du? Muligheten er at det blir for varmt...

Jeg får min 4000+ 2,4ghz(stock kjøling) klokka til 2,8ghz med 1,45v. (Får ikke mer volt av hk :thumbdown: )

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

men jeg kommer maks 2,6. jeg prøvde og øke med 5 så de ble 2,65 men da ble den ustabil :ohmy:  ....noen forslag  :(

8179414[/snapback]

Først må du være klar over at selv om andre klarer 2,8 er det ikke sikkert din cpu er god for det. Kommer litt an på eksemplaret ditt ;) Nå husker jeg ikke hvilken volt som er standard på din cpu, men hvis du søker litt rundt på nettet (og i forumet) finner du sikkert hva som er sånn ca. grense på hvor høyt du bør gå, før cpu'en ligger i faresonen.

Så lenge du har satt ned HT og RAM slik at disse ikke stopper deg er det vel ikke så mye mer du kan gjøre enn å prøve deg fram med volt. Husk også at hovedkortet ditt har en grense på hvor høyt du kan gå med FSB før det blir ustabilt.

En ting til. Du skriver ingenting om hvilken kjøling du bruker. Hvis du har original kjøler kan denne i mange tilfeller være en brems på klokkingen din.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Legger en link til en test av din cpu(regner med det er san diego kjerne).

http://www.bleedinedge.com/reviews/process...n-Diego_03.html

Her har han kjørt volt på 1,662 for å nå 2,8ghz stabilt.

Han brukte da ett dfi kort, men jeg skulle da tro at ditt kort skal klare det uten problemer.

Hvor mye volt du tør kjøre er jo opp til deg, men har sett andre gå over 1,7volt, og klokker godt over 3ghz. (Hvor stabile disse klokkene er vet jeg dog ikke)

Hadde vært morsomt å få bilder av hva du får til :)

Keep us posted :ph34r:

Edit: skriveleif

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

hei igjen tusen takk for savene... :)

jeg kjører stock vifte ja'

ja jeg har san diego

er veldig usikker på det men jeg vil komme så høyt som mulig men probleme er at nå ligger tempen på 55 i load, da kan jeg vel ikke gå noe høyere på volten for da blir det mer varme.

har ikke så veldig mye med penger så vil helst slippe å ha nytt hovedkort :!: men det er vel hk som ryker når jeg setter opp volten og ikke prosessoren :hmm:

ps vis dere vet om noen billige men bra vifter til kjøling så jeg kan klokke høyere så hadde det vært fint om dere kunne lagt en link til den :hmm:

Lenke til kommentar

Bare hvis den blir altfor varm... Jeg har selv 1,7 som maks grense (psykisk :p ) Bare pass på tempen så kan man vel øke volten... Bare gjør det gradvis og ville ikke overskridet 1,7 som en maks grense. Og merk jeg har 1,7 som maks med vannkjøling...

Edit: Ser du kjører stock kjøling.... Da ville jeg ikke gått noe lenger enn det du alt har gjort.... Ihvertfall ville ikke jeg gjort det...

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Noen sier 60 for kortere perioder til benchmarking, og 55 til 24/7 bruk.

Selv vet jeg ikke helt. Jeg er ikke den som er mest redd for temp, men jeg tror det er lurt å holde den under 60.

Hva slags temp ligger den på idle? Og @2,6ghz?

Lenke til kommentar
Noen sier 60 for kortere perioder til benchmarking, og 55 til 24/7 bruk.

Selv vet jeg ikke helt. Jeg er ikke den som er mest redd for temp, men jeg tror det er lurt å holde den under 60.

Hva slags temp ligger den på idle? Og @2,6ghz?

8181797[/snapback]

jeg håper det ikke gjør noe men jeg la viftene oppe på hverandre og da blir den kaldere med 3 grader fikk den fra 55 til 52 og i idle ligger den på 43-44

post-111598-1174232203_thumb.jpg

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

nå har jeg prød og sette volten på 1,65 og 245 x11 så det ble 2,69 men det funka ikke ikke nok volt enna prøvde og sette enda høyere men det går ikke :ermm: for volten min går opp til 1.650 og så er det et hakk til og der står det 1.800 så da får jeg vel ikke klokka mer :hmm:

betyr det at det er prosessoren min som er dårlig :hrm:

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva som er galt. Mulig hk ikke vil mer. Prøv å sette ned multiplier, htt, og ram hastigheten og kjør fsb høyere helt til det blir ustabilt. Mulig hk ikke liker høy fsb, og hvis så er tilfelle er det ikke mye å gjøre...

(Bare teorier)

Jeg er på ingen måte en overklokker i det øvre sjiktet!!

Off topic:

Slik ser mitt ut. Kaldt som bare det. 31 idle og 47 load temp. 4000+@2,7ghz

Tror den 80mm grønne vifta som blåser på ram brikkene også blåser mellom ribbene på cpu kjøleren...

Edit: 2x512 twinmos ddr400 nå på dr500. Alt er dønn stabilt.. (Tror jeg, hehe)

post-100562-1174240971_thumb.jpg

post-100562-1174241307_thumb.jpg

post-100562-1174241314_thumb.jpg

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva som er galt. Mulig hk ikke vil mer. Prøv å sette ned multiplier, htt, og ram hastigheten og kjør fsb høyere helt til det blir ustabilt. Mulig hk ikke liker høy fsb, og hvis så er tilfelle er det ikke mye å gjøre...

(Bare teorier)

Jeg er på ingen måte en overklokker i det øvre sjiktet!!

Off topic:

Slik ser mitt ut. Kaldt som bare det. 31 idle og 47 load temp. 4000+@2,7ghz

Tror den 80mm grønne vifta som blåser på ram brikkene også blåser mellom ribbene på cpu kjøleren...

Edit: 2x512 twinmos ddr400 nå på dr500. Alt er dønn stabilt.. (Tror jeg, hehe)

8182768[/snapback]

jeg har lagt merke til at alle har stepping 1 men jeg har 2 :ermm: har det noe og si

og jeg skal prøve det du sa :thumbup:

Lenke til kommentar

KAB2E – Comes in 2 varieties. The older KAB2E’s from mid-late 2005 are decent overclockers which overclock to around 2.9GHz. The newer 2006 KAB2E’s are overclocking like gems at the moment. An example of this is Crash’s and Krunk Kracker’s, which overclock to around 3-3.1GHz. In general KAB2E’s require a lot of voltage to reach the higher overclocks.

Mulig forklaring på litt lav klokk i forhold til volten?

Lenke til kommentar
KAB2E – Comes in 2 varieties. The older KAB2E’s from mid-late 2005 are decent overclockers which overclock to around 2.9GHz. The newer 2006 KAB2E’s are overclocking like gems at the moment. An example of this is Crash’s and Krunk Kracker’s, which overclock to around 3-3.1GHz. In general KAB2E’s require a lot of voltage to reach the higher overclocks.

Mulig forklaring på litt lav klokk i forhold til volten?

8184421[/snapback]

ja for jeg trenger mer volt for å komme høyere opp.. en andre.. men til helgen så får jeg prøvd å klokke en amd 4000+ og den er stepping 1 og den ble kjøpt nermere 2005 (older KAB2E’s from mid-late 2005 ) ikke sant.så jeg får se hva som skjer. :hmm: seff er det jo forskjell på 4000+ og 3700+ men jeg trur de skal være like å klokke..

ps: :whistle: vis det er noen som vet om det er farlig og sette volten fra 1,650 til 1,800 kan jeg prøve det med bedre kjøling eller kommer bare hele dritten til å stoppe :dontgetit: .................trenger et bra svar :(

Lenke til kommentar
Har du satt ned ram-divideren til 166mhz? Mulig det minne som holder deg igjen.

8184363[/snapback]

se her  :p hadde du lest hele :D  ;)

men jeg kommer maks 2,6. jeg prøvde og øke med 5 så de ble 2,65 men da ble den ustabil  ....noen forslag

se her :p hadde du lest hele :D;)

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...