Gå til innhold

BAD står det i Partition magic 8.0 (se bilde)

Anbefalte innlegg

Pcn er under en uke gammel, og når jeg skulle inn og dele partisjonen på denne står det BAD på den, har ikke turt og gjort noe, men hva mener de med dette?

47856.jpeg

EDIT: Lyden hakker veldig når jeg laster opp en mappe med 20filer i, uansett spiller. Der har jeg prøvd de nye vista driverne også. Og med 2gb ram burde ikke avspilling av musikk rent være noe problem.

Håper på svar!

Endret av magnus85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vista har jo mulighet for å justere partisjonsstørrelsen i disk management. Så du trenger strengt tatt ingen annen partisjonsmanager til slike enkle oppgaver.

8186366[/snapback]

Kan man det+? Jøss

Er det vanlig NTFS eller noe annet system?

Lenke til kommentar

Bruk "Shrink" funksjonen i vista. Da kan du ta ledig plass fra en anna disk.

Ellers er det de samme funksjonene i vista sin diskbehandlig som i partiotion magic da det komemr til å partisjonere opp disker

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dette har også XP, aldri forstått vitsen med parisjonerings program, når man har et helt greit i operativsystemet.

Kontrollpanel(bytt til klassisk visning)\admistrative verktøy\datamaskinbehandling\diskbehandling

8186923[/snapback]

Kan du vise til hvor i XP's "Disk management" hvor du kan *endre* partisjoner på allerede eksisterende partisjoner..

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Endre en eksisterende partisjon? Det har jeg aldri hatt bruk for, jeg flytter filene fra disken, hurtigformaterer og oppretter de partisjoner jeg har bruk for. Clean disk, clean partisjon(er).

8188601[/snapback]

Akkurat.

Det er derfor produkter som Partition Magic.. og f.eks. Linux innebygde partisjons-verktøy har en misjon.

Dersom du *ikke* har muligheten til å "flytte filene" (dvs kopiere til annet medium) så *må* du endre partisjon (resize).

Dette er veldig aktuelt dersom du har vært så "dum" at du har installert f.eks. WinXP på en 300GB HD med kun en partisjon og så ser at det kunne vært kjekt å ha delt denne i "WinXP", "Vista", "DataDisk".

Lenke til kommentar

Liker uansett og lage en ren ny partisjon jeg, det er kansje litt mer arbeid. Men det er vell smak og behag da. Setter harddisk i eksternt kabinett og leser gjennom usb om jeg skulle få dårlig data på en disk feks.

Nå har jeg også lest flere tråder som har annbefalt og ikke bruke Partition Magic pga problemer med programet og deretter problemer med disken.

Lenke til kommentar

Et stort minus med Vista's shrink-funksjon, er at den fungerer bare "den ene veien". Litt vanskelig å forklare, men prøv selv, så skjønner dere hva jeg mener. Da er alternativer godt å ha.

Men det dumme er jo at Etter symantec (det jævla svindlefirmaet) kjøpte opp powerquest, har jo produktene mer eller mindre blitt lagt brakk! Trist.

Lenke til kommentar

Unnskyld for at jeg kanskje "stjeler" tråden din her, men jeg har noe av det samme problemet. Har 3 harddisker, 1 x 500GB(D), 1 x 250(C&F), og ekstern på 300(E)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
problem1xc9.png

Som dere ser over ser alt OK ut it diskbehandling, men med en gang jeg åpner Partition Magic får jeg det slik :

For å si det slik, forstår absolutt ikke hvorfor det er slik :shrug:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
problem2hh6.png

Som dere ser her, finner den ingenting på Disk 1? Og på disk 2 har jeg da 74GB ledig, og det står at det ikke er noe ledig. Eneste jeg får gjort noe på er den eksterne harddisken(E).

-----

Prøvde å bruke Acronis Disk Director 10.0, prøver å splitte partisjonen, det fungere helt til den er ferdig med å reboote og holde på med det den skal. Det står at den lager partisjoner osv, men når jeg går inn på min datamaskin / acronis disk director etter rebooten er ikke disken splitta. :thumbdown:

Endret av enox
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du gjør ikke endringer på de diskene du har.

Her ble det illustrert det som jeg ba trådstarter å komme med opplysninger vedrørende hans problem.

-Disk nr 0----er frisk, men med en litt uvanlig partisjons oppstilling.

Pc-en din starter fra C:\ som vi finner lang inn i disk 0.

Windows starter fra F:\windows, som er plassert på en logisk stasjon, som igjen er plassert på en extended partisjon.

I tillegg har du en liten upartisjonert plass mellom de to feltene.

Det fungerer, og det er ikke noe galt med disken.

Men partisjon table på disken, som Partition Magic får servert, er for komplisert, og ikke som forventet. Og det er bra at den gjør ikke forandringer, fordi hver forandring på denne vil kjøre systemet ditt, til en ubrukelig tilstand.

Du burde planlegge å etter hvert, få orden på det, samtidig som det er ikke noe galt med det allikevel. Disk nr 0 kan fungerer som den er.

Men hver reparasjon med andre verktøy på den første partisjon kan forårsake problemer.

Disk nr1---viser ca 60GB ledig plass på en eksisterende partisjon.

Den er merket unødvendig som aktiv, noe som kan skape problemer med oppstart, men ellers, ikke noe annet enn det.

Det ledig plass på disken, er lite av hensyn til, defragmentering, kopiering av filer, og andre kontroller fra det operativ systemet, at PM tør ikke å gjøre noe med.

Så det er ingenting galt her.

På disknr2 derimot, PM er villig å utføre oppgaver. Det er galt å gjøre av de samme grunner som er nevnt for disknr1.

At PM er villig til det, betyr ikke at det er riktig å gjøre det.

Du har alt for litte plass til rådighet for å utføre forandringer på diskene dine.

Så summen av det er at det er ikke noe galt med noe der.

Skal du prøve deg allikevel, så du må fjernere all plass Papirkurven opptar, system gjennoppretnings plass fjernes, diskene renses, chkdsk --diskene, defragmentere, og så prøve.

Men disk nr 0 er ikke BAD. PM kan ikke forstå partisjon opplegget der.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...