Gå til innhold

En "kompis" av meg ødela en skolepc til 11000


femftifem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke hvis det "svartner" som det mest sannsynlig gjorde her. Utilregnelig i gjerningsøyeblikket kinda..

8192183[/snapback]

DET har ingenting med AD/HD'en å gjøre... common mistake som gjør at mange slipper unna med mye

8192198[/snapback]

 

 

Kanskje like greit å si til skolen hva som skjedde, første dagen som passer i neste uke.

Det at personen som gjorde dette har AD/HD har ingenting med at han ødelegger andres personlige eiendeler. Det at de har atferdsproblemer, gir de ikke rett til å unnskylde det med AD/HD-en. Mener jeg. Men nok om det. Lykke til!

 

Tihi, jeg var først! :)

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
provoserende med folk som tror de kan gjøre hva de vil bare fordi de har ADHD. Halvparten av disse har sikkert ikke ADHD engang.

8192709[/snapback]

Det vet du jo ikke, og det er vel få som vet slikt. Nå er jeg ingen ekspert på dette emnet, men jeg så vidt jeg vet er det ingen fysiske tester som f. eks blodprøver som kan fortelle en om en person har ADHD. Denne tilstanden er vel også psykisk, ikke fysisk. Dermed blir det vanskelig å vite hvem som har ADHD eller ikke. Selvfølgelig finnes det sikkert mennesker som ikke lider av ADHD, men derimot manglende eller ingen oppdragelse og alt for mye sukker når de var små så de er blitt helt hyper.

 

Og jeg er sikker på at enkelte med denne tilstanden egentlig ikke har den. Men hvor mange dette gjelder vet man rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele posten, men etter det jeg ser, så får du skylda for noen en annen har gjort?? Vi lever i et moderne samfunn og man burde få lønnet for arbeidet, altså straffen for hva man har gjort.

 

Du sa han var kameraten din? Ehem, jeg tror ikke en kamerat lar deg ligge i stikken og på punge ut 11.000 kroner. Si det som det er, altså sannheten og dine meninger så skal det nok gå greit, eller så skjønner jeg hvorfor mange ljuger her i verden for å ikke få skyld for hva andre gjør.

 

PS. Jævla kul skjermen og tastaturet hadde blitt ass :p.

 

Edit. Prøv å løse det uten politiets hjelp og prøv å snakke han til fornuft. Tror nok det skal gå, hvis ikke... gjør som du vil, :p.

Endret av Articfare
Lenke til kommentar

Laptopen fungerer veldig fint som skrivePC og alt annet dall, men anbefales ikke som hobbyPC. PCen henger seg ofte og har en irriterende lyd hvis du f.eks trykker inn 3 taster samtidig. Men, PCen tåler mye og har en lang levetid. Softwaren som heter noe med Thinkvantage ellerno som følger med er også genialt, liker spesielt programmet som beskytter platelageret (selv om programmet kan være veldig irriterende iblant). Men liker ikke skjermen som er på min, den støtter bare 1024x768 i oppløsning, og det er for lite. Men det finnes flere versjoner av denne datamaskinen, og alt kan bli oppgradert, tror jeg.

 

Modellen er en IBM R60.

Endret av sndr
Lenke til kommentar
provoserende med folk som tror de kan gjøre hva de vil bare fordi de har ADHD. Halvparten av disse har sikkert ikke ADHD engang.

8192709[/snapback]

Men hvor mange dette gjelder vet man rett og slett ikke.

8192977[/snapback]

 

En per skoleklasse.

 

Alle mennesker har sinne, men forskjellige måter å takle sinne på. Enkelte ungdommer med AD/HD har en tendens til å "skyte først og spør etterpå", noe de ikke kan noe for.

Det er ingen unskylding, bare trist.

Lenke til kommentar
Laptopen fungerer veldig fint som skrivePC og alt annet dall, men anbefales ikke som hobbyPC. PCen henger seg ofte og har en irriterende lyd hvis du f.eks trykker inn 3 taster samtidig. Men, PCen tåler mye og har en lang levetid. Softwaren som heter noe med Thinkvantage ellerno som følger med er også genialt, liker spesielt programmet som beskytter platelageret (selv om programmet kan være veldig irriterende iblant). Men liker ikke skjermen som er på min, den støtter bare 1024x768 i oppløsning, og det er for lite. Men det finnes flere versjoner av denne datamaskinen, og alt kan bli oppgradert, tror jeg.

 

Modellen er en IBM R60.

8194347[/snapback]

Hehe, har samme PCen og den lyden når jeg trykker inn 3 taster er (¤#"¤/", og skjermoppløsningen er bare helt tragisk :( Kanskje det kan komme noe godt ut av dette; spør om du kan få et annet produkt, evt. en PC med bedre skjermkort og cpu til samme pris (prisene har vel falt en del siden i høst/sommer da du mest sansynlig fikk dataen?).

 

Edit: Du går på videregående, right?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...