Gå til innhold

En "kompis" av meg ødela en skolepc til 11000

femftifem

Anbefalte innlegg

Ikveld, så skulle vi se film hos en som "var" kompisen min. Vi var en gjeng på 7-8 stykker som skulle se en film. Vi skulle se en film som het "Unbreakable" hvor jeg da så på coveret imens filmen var iferd med å begynne.

10 sekunder etterpå så sa en kompis av meg noe frekt til meg (humoristisk) og jeg lo, også kasta jeg coveret over til kompisen, også glapp han coveret hvor det gikk i golvet. Jeg hadde med meg min Bærbar skolepc (fordi vi skulle spille RA2 på nettverk mens vi venta på de andre), og han som eide coveret (han som vi var på besøk hos) klikka helt i vinkel, og slo alt han kunne i pcen (den var gjenklappet), slik at skjermen knuste.

Jeg spurte, "hva faen?" og tok opp lokket for å se om det var noen skader på pcen, og da tok han å slo til pcen igjen på tastaturet, så det er en feit bulk på tastaturet, og at man så at pcen fikk blåskjerm. Like etterpå så begynte han og banne, og druste til pcen enda en gang.

Saken er den at, hva skal jeg si til skolen? Hva tror du forsikringsselskapet til skolen vil si?

Jeg sitter her med en redd tanke, og lurer på hva jeg skal gjøre. Håper på gode svar, og gode tips.

Kan også fortelle at han har litt ADHD, men føler ikke det er grunn nok.

EDIT: Legger ut noen bilder av skjermen også:

48568.jpeg

Veldig knust skjerm, ikke sant?:p

48570.jpeg

Enda et bilde av den fine skjermen.

48572.jpeg

Her ser man klart og tydelig at noe er feil.

48573.jpeg

Bare så vidt du ser krateret, men skal love deg at det er dypt.

Beklager litt utvidelse av designet. Er bildene små? på Firefox så løser du problemet ved å høyreklikke på bildet og klikke på "View image" eller "Vis bilde". Er det internet explorer du bruker, så kopierer du adressen til bildet og åpner et nytt vindu og kopierer adressen inn i adressefeltet.

Endret av sndr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje like greit å si til skolen hva som skjedde, første dagen som passer i neste uke.

Det at personen som gjorde dette har AD/HD har ingenting med at han ødelegger andres personlige eiendeler. Det at de har atferdsproblemer, gir de ikke rett til å unnskylde det med AD/HD-en. Mener jeg. Men nok om det. Lykke til!

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
Problemet er også at personen som gjorde dette er rundt 20 år, men han bor hjemme hos foreldrene enda, så da hjelper det vel ikke å ringe foreldrene?

8179203[/snapback]

Selvfølgelig. 20 år, da burde han absolutt tenkt lengre en som så.

Ring han først da, og spør hva han vil gjøre. Om han ikke er villig kan du jo ringe foreldrene da. Han er dog myndig(over18), men kanskje foreldrene kaster han ut om han nekter å betale :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg fortalte hele sannheten til min mor, og hun blei meget forbanna. Ga henne også nummeret til han som knuste PCen, men det ser ut til at han ikke vil ta opp telefonen.

8179216[/snapback]

Haha. For en unge han karen er.

Hjem nr? Ikke ring nå da(midt på natta)

Håper det ender godt da.

Hadde du noe skolerelatert på maskinen du skulle hatt ut og kanskje?

Lenke til kommentar
Problemet er også at personen som gjorde dette er rundt 20 år, men han bor hjemme hos foreldrene enda, så da hjelper det vel ikke å ringe foreldrene?

8179203[/snapback]

Hahaha, en så dum 20-åring?

For det første, så klesser man ikke til lappiser, og for det andre, så må han erstatte det.

Endret av eewar
Lenke til kommentar
Jeg fortalte hele sannheten til min mor, og hun blei meget forbanna. Ga henne også nummeret til han som knuste PCen, men det ser ut til at han ikke vil ta opp telefonen.

8179216[/snapback]

Håper det ender godt da.

8179220[/snapback]

Foreldrene er borte for helgen akkurat nå. Men tror de er hjemme i morgen

Lenke til kommentar

8179216[/snapback]

Håper det ender godt da.

8179220[/snapback]

Foreldrene er borte for helgen akkurat nå. Men tror de er hjemme i morgen

8179227[/snapback]

Prøv da.

Kom med en kort oppsummering isåfall. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...