Gå til innhold

Gunstig kamera for lyssvake rom ..

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter nytt kamera : Skal bruke det innendørs i et par bryllup .Lysforholdene er ikke ikke optimale ,dårlig belyste rom .

Har en 2 år gammel Panasonic NV-GS21 ,men nå ønsker jeg å oppgradere utstyret ;

Noen som kan anbefale en rimlig kamera til dårlig/svak belyste rom ? Har et budsjett på 4500 kr .

Hva er forskjellen på disse på kameraene ?

NV-GS230

NV-GS320

Noen som kan komme anbefalinger ? Hvilken merke det er spiller forsovet ikke noe rolle ,trenger kun et bra og rimlig kamera for mitt bruk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange kameraer som kan brukes.. men de fleste kan brukes i slike rom både med og uten blits..

Hvis du ikke vil bruke blits, kan du feks sette opp lukkertiden.. Men da er det en fordel å ha kameraet på stativ..

De fleste kameraene har vel en automatisk funksjon for innendørs belysning, og hva slags type belysning (sol, lyspære, Lysrør....)..

Da vil lukkertiden automatisk bli litt lengere hvis du slår av blitsen.. Derfor er det viktig å holde det i ro mens bilde tas..

:ermm:

Lenke til kommentar
Det er mange kameraer som kan brukes.. men de fleste kan brukes i slike rom både med og uten blits..

Hvis du ikke vil bruke blits, kan du feks sette opp lukkertiden.. Men da er det en fordel å ha kameraet på stativ..

De fleste kameraene har vel en automatisk funksjon for innendørs belysning, og hva slags type belysning (sol, lyspære, Lysrør....)..

Da vil lukkertiden automatisk bli litt lengere hvis du slår av blitsen.. Derfor er det viktig å holde det i ro mens bilde tas..

8179547[/snapback]

Noe sier meg at du nå tenkte vanlig fotokamera? Dette er videokamera-delen av forumet. ;)

[Correct me if I'm wrong! :)]

Lenke til kommentar

8179547[/snapback]

Noe sier meg at du nå tenkte vanlig fotokamera? Dette er videokamera-delen av forumet. ;)

[Correct me if I'm wrong! :)]

8179693[/snapback]

Beklager! Jeg oppdaget ikke at det lå i videokategotien....

:cry:

Lenke til kommentar

NV-GS230

NV-GS320

Forskjellen er at NV-GS230 har mic-inngang, men NV-GS320 har bildestabilisator. Til din bruk ville jeg utvilsomt valgt NV-GS320 dersom du ikke har veldig bruk for mic-inngangen. Bildestabilisatoren hjelper deg å få bedre bildekvalitet i dårlig lys og reduserer kamerashake.

Tviler på at det er noen andre som er bedre enn disse. Kanskje like bra, men ikke bedre. Hvis du er fornøyd med den gamle Panasonicen, vet du jo også litt hva du får...

Lenke til kommentar
Jeg er ute etter nytt kamera : Skal bruke det innendørs i et par bryllup .Lysforholdene er ikke ikke optimale ,dårlig belyste rom .

Har en 2 år gammel Panasonic NV-GS21 ,men nå ønsker jeg å oppgradere utstyret ;

Noen som kan anbefale en rimlig kamera til dårlig/svak belyste rom ? Har et budsjett på 4500 kr .

NV-GS230

NV-GS320

Noen som kan komme anbefalinger  ? Hvilken merke det er spiller forsovet ikke noe rolle ,trenger kun et bra og rimlig kamera for mitt bruk..

8179059[/snapback]

Har selv kjøpt 320 og det eneste som jeg synes var skuffende var kvaliteten på innedørsfilming.... Filmene ble nokså mørke og med for "mye" farger. Det skal og sies at jeg ikke brukte manuell innstillinger. Manuelle innstillinger kan sikkert hjelpe noe på det men jeg har ikke ennå testet ut det. Ellers er jeg meget godt fornøyd med opptak tatt ute, klare fargerike bilder og OIS fungerer helt utmerket.

Lenke til kommentar

Alle videokamera sliter innendørs, så det er helt normalt. Til motsetning fra stillbildekamera kan man ikke øke lukkertiden så veldig mye, og man bruker ikke blits (noen gang prøvd å ta stillbilder innendørs uten blits?). Man kan bruke videolys hvis man ønsker, og det hjelper mye.

Noen kamera reklamerer med f.eks 1 Lux, men da snakker vi nattmodus som enten gir meget sterkt etterslep, svart-hvitt eller grønne bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...