Gå til innhold

Spillet med best fysikkmotor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det gratis?  :hmm:

8229667[/snapback]

Trur spelet vert brukt meir som ein techdemo, for å vise kva framtidige spel frå same utviklar kan prestere..

8230902[/snapback]

Så det er ikke et fullverdig spill? :blush:

8232230[/snapback]

Jo, eg trur det. Sjølv om eg aldri har runda det, hater nemlig skumle spel =/

Lenke til kommentar
Ehm, det derre Cellfactor funker ikke å laste ned  :dontgetit:

8232279[/snapback]

Var litt merkelig system ja.

her har du direktelink til spillet ivhertfall: http://d4.strategyinformer.com/files/4a48a...training/cf.exe

Edi:

For å kunne startre spillet uten en fysikkprosessor, så gjør du følgende:

På snarveien til spillet (som sikkert ligger på skrivbordet) Så høyreklikker du på "Cellfatcor high graphic", og så på egenskaper. i tekstmenyen der det står "mål", så skriver du: EnablePhysX=false

Da vil teksten se slik ut:

X\Cellfactor\SystemGame\CellFactor.exe FullScreen=true FullScreenWidth=2560 FullScreenHeight=1024 HDREnabled=false DropShadows=true MaxLowRezDropShadows=20 MaxHighRezDropShadows=4 StaticShadow=true EnablePhysX=false

X'en står for hvor du installerte spillet.

Andrull, kunne ikke du overklokket prosessoren min på TG? Er så usikker på overklokking at jeg skjelver i buksene.

No problem.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Ehm, det derre Cellfactor funker ikke å laste ned  :dontgetit:

8232279[/snapback]

Var litt merkelig system ja.

her har du direktelink til spillet ivhertfall: http://d4.strategyinformer.com/files/4a48a...training/cf.exe

Edi:

For å kunne startre spillet uten en fysikkprosessor, så gjør du følgende:

På snarveien til spillet (som sikkert ligger på skrivbordet) Så høyreklikker du på "Cellfatcor high graphic", og så på egenskaper. i tekstmenyen der det står "mål", så skriver du: EnablePhysX=false

Da vil teksten se slik ut:

X\Cellfactor\SystemGame\CellFactor.exe FullScreen=true FullScreenWidth=2560 FullScreenHeight=1024 HDREnabled=false DropShadows=true MaxLowRezDropShadows=20 MaxHighRezDropShadows=4 StaticShadow=true EnablePhysX=false

X'en står for hvor du installerte spillet.

Andrull, kunne ikke du overklokket prosessoren min på TG? Er så usikker på overklokking at jeg skjelver i buksene.

No problem.

8233177[/snapback]

Åssen veit du at du har fysikkprosessor? :blush:

Lenke til kommentar
Åssen veit du at du har fysikkprosessor?  :blush:

8236565[/snapback]

Tja, på samme måte som at du vet om du har et dedikert lydkort (ergo IKKE-integrert), eller et dedikert skjermkort. ;)

Har du ikke kjøpt en fysikkprosessor, (PPU) så har du det sannsyneligvis ikke.

En dedikert "fysikkort/Fysikkprosessor" ser slik ut: asus_physx.jpg

(Physx)

:thumbup:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Dark Messiah bruker Source (og de fysikkmulighetene den gir) bedre enn Half-Life 2. Joda, de modifiserte den litt, men det er fremdeles samme motor.

I Oblivion virker det som om gravitasjonskraften er halvparten av hva den er på jorden, siden ting faller så uendelig sakte. Det var vel Havok, en eller annen versjon. Ikke særlig imponerende.

8186996[/snapback]

Det er jo egentlig bare å tweake den litt, og så faller ting like fort som i virkeligheten. (det samme gjelder for pilene) Så det er nok bare utviklerne som har gjort en liten "vri" for å få det til å se "kult" ut...

Men hvordan ting reagerer når det blir truffet av piler er ganske bra i oblivion. :yes:

8187616[/snapback]

Jup Oblivion hanterer piler veldig bra, ragdol på lik som ruller ned skråninger og trapper er også bra. Men objekter som våpen på bakken spretter rundt om du går borti dem og der skulle vekten vært mye større. Eneste morsome med det er å spille fotball med et gresskar inendørs.

Lenke til kommentar
Eg forstår ikkje kvifor slik teknologi ikkje har kome før no. Eg håpar eit slikt kort vil avlaste alle fysikkuttrekningane som CPU-en gjer pr. dags dato.

8238341[/snapback]

Det var det som var "drømmen" for ca et år siden. (da Physx kom ut)

Problemet var

1. At ytelsen ikke ble så veldig mye bedre, mest sannsynelig på grunn av spill med svært dårlig optimalisering, og drivere... Ageie er bare et lite selskap, og kan ikke utrette like mye som f. eks Intel og Nvidia.

2. Nesten ingen spill som støttet det. De eneste stortitlene var vel egentlig Ghost recon advanced warfighter, og det kommende Unreal turnament 2007. Og da også eventuelt cellfactor.

3. Nvidia har gitt dem/prøvd å gi dem en god del motstand, slik at evetuelle kjøpere venter med å kjøpe Physx. (det faktum at Nvidia har gitt 8800GTS/GTX mulighet for å gjøre fysikkutregninger... dog mangler det forsatt programvare til dette) Og at du kan koble to kort i "SLI", og så bruke det ene kortet til fysikkutregninger. Og tilslutt at du kan ha to 8800GTX kort i SLI, og så ha et tredjekort som gjør fysikkutregninger. (derfor 8800GTX har 2xSLI bridge innganger)

Lenke til kommentar

Okai :) Kampen om marknaden altså, den ikkje heilt ukjende kampen. Håpar i alle fall nokon av produsentane kjem med ei brukande løysing, slik at CPU'ane slepp bryne seg på alle utrekningane. Er kjipt om ei slik "genial" løysing som Physx, skal bli pressa vekk av dei større aktørane. Igjen, er dumt om vi får enda fleir hardwareprodusentar å forhalde oss til.

Lenke til kommentar
Okai :) Kampen om marknaden altså, den ikkje heilt ukjende kampen. Håpar i alle fall nokon av produsentane kjem med ei brukande løysing, slik at CPU'ane slepp  bryne seg på alle utrekningane. Er kjipt om ei slik "genial" løysing som Physx, skal bli pressa vekk av dei større aktørane. Igjen, er dumt om vi får enda fleir hardwareprodusentar å forhalde oss til.

8241458[/snapback]

Øøøøi, hva er svaret på signaturen din? :p

EDIT:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
(Slang for rusmiddel) + (Kjemisk teikn for Natrium) + (Flaks på svensk) = ?
Endret av latter17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...