MrLeftfield Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Personlig er jeg HELT solgt til CryTek og iD Software. Jeg får håpe at etter endt utdanning klarer jeg å snike meg inn i en av dem som arbeidstaker Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Personlig er jeg HELT solgt til CryTek og iD Software. Jeg får håpe at etter endt utdanning klarer jeg å snike meg inn i en av dem som arbeidstaker 8220152[/snapback] Du kan jo drømme Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hei Hvordan kan en sette opp et skjermkort til, som kun regner fysikk? Hvilke drivere eller software må til for at dette skal fungere? Har lest et sted at mange spill er basert på Havok-fysikk. nVIDIA har hatt et sammarbeid med "Havok FX" Noen som har noen erfaringer eller synspunkter 8219987[/snapback] 8800GTX har 128 undefined pipelines som kan brukes for å gjøre fysikk-kalkulasjoner. Det står til og med bakpå pakningen til 8800 kortet mitt, at 128MB og 128bits av minnet er satt av til fysikkutregninger. (jeg antar dette ikke er helt sant, men det viser ivhertfall til at 8800GTX fint klarer fysikk-kalkulasjoner) Etter det jeg vet, så har det ikke kommet ut programvare som støtter dette..enda. (de lager jo også hovedkort med 3*Pci-e der det ene skjermkortet kan brukes til fysikk-kalkulasjoner, og har ikke hørt noe om at dette er mulig enda) Så det gjelder bare å fortsatt med ventingen. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) jeg tror nok at de færreste her har programmeringskunnskaper nok til å spekulere på det i det hele tatt (inkludert meg selv). Vet bare at half-life 2 bruker havoc-teknologi, og at det ser ut til å fungere bra edit: krivesflei Endret 23. mars 2007 av tankbug Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 jeg tror nok at de færreste her har programmeringskunnskaper nok til å spekulere på det i det hele tatt (inkludert meg selv). Vet bare at half-life bruker havoc-teknologi, og at det ser ut til å fungere bra 8220607[/snapback] Programeringskunnskaper er en ting, men rent maskinvaremessig så kan ivhertfall 8800 klare fysikk-kalkulasjoner ivhertfall. Nå venter vi bare på at programutviklerne gjør sitt. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 jeg tror nok at de færreste her har programmeringskunnskaper nok til å spekulere på det i det hele tatt (inkludert meg selv). Vet bare at half-life bruker havoc-teknologi, og at det ser ut til å fungere bra 8220607[/snapback] Programeringskunnskaper er en ting, men rent maskinvaremessig så kan ivhertfall 8800 klare fysikk-kalkulasjoner ivhertfall. Nå venter vi bare på at programutviklerne gjør sitt. 8220630[/snapback] jada, jeg bare mente sånn generelt til trådstarter, skulle ha poengtert at det ikke var et direkte svar til din post Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 jeg tror nok at de færreste her har programmeringskunnskaper nok til å spekulere på det i det hele tatt (inkludert meg selv). Vet bare at half-life bruker havoc-teknologi, og at det ser ut til å fungere bra 8220607[/snapback] Programeringskunnskaper er en ting, men rent maskinvaremessig så kan ivhertfall 8800 klare fysikk-kalkulasjoner ivhertfall. Nå venter vi bare på at programutviklerne gjør sitt. 8220630[/snapback] jada, jeg bare mente sånn generelt til trådstarter, skulle ha poengtert at det ikke var et direkte svar til din post 8220787[/snapback] Hehe, jeg tenkte mest på spillet, for jeg skulle prøve å være original i forhold til de "beste grafikk", "beste HUD", "beste spill" osv Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Eit spel som faktisk er ute no, og som eg personleg meinar har betre fysikkmotor enn HL2 går under namnet: Penumbra Game. Eg såg nokon nemnde det på fyrste sida, men ingen har nemnd det sidan. For ein liten smakebit på kva spelet prestere, sjå denne videoen. Spelet kan lastast ned gratis, og fila på ca. 200mb. finn du her! Eg må berre advare dykk, spelet er shittyass skummelt! =p Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Eit spel som faktisk er ute no, og som eg personleg meinar har betre fysikkmotor enn HL2 går under namnet: Penumbra Game. Eg såg nokon nemnde det på fyrste sida, men ingen har nemnd det sidan. For ein liten smakebit på kva spelet prestere, sjå denne videoen. Spelet kan lastast ned gratis, og fila på ca. 200mb. finn du her! Eg må berre advare dykk, spelet er shittyass skummelt! =p 8225560[/snapback] Det ser fett ut. Skal laste det ned nå On topic: havocspill er vel de med best fysikkmotor, men half life er det eneste spillet jeg har spilt der fysikken ser realistisk ut. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Eit spel som faktisk er ute no, og som eg personleg meinar har betre fysikkmotor enn HL2 går under namnet: Penumbra Game. Eg såg nokon nemnde det på fyrste sida, men ingen har nemnd det sidan. For ein liten smakebit på kva spelet prestere, sjå denne videoen. Spelet kan lastast ned gratis, og fila på ca. 200mb. finn du her! Eg må berre advare dykk, spelet er shittyass skummelt! =p 8225560[/snapback] Det ser fett ut. Skal laste det ned nå On topic: havocspill er vel de med best fysikkmotor, men half life er det eneste spillet jeg har spilt der fysikken ser realistisk ut. 8226027[/snapback] Nei, ikke nødvendigvis. Jeg mener de som har bassert seg på Physx slår havocspill. F. eks Cellfactor. Se trailer til det nye cellfactor her: http://www.cellfactorgame.com/trailers/CF_...ion_Trailer.wmv Demoen: http://ageia.com/downloadcellfactor/index.html (PS: Du trenger enten en fysikkprosessor, eller så må du gjøre en liten modifikasjon for å spille det) Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Fysikkmotoren har ikk komt ennå, men den heter Frostbite, og den fungerer på samme måte som i oblivion og i HL2. eneste nye i den er at du kan ødelegge 90% av omgivelsene rundt deg! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Ein trailer på Frostbitemotoren finn dykk her: http://youtube.com/watch?v=mtwf6YZdmfU Dette er berre ein techdemo då, men dykk skjønar kva utviklarane vil fram til Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Fysikkmotoren har ikk komt ennå, men den heter Frostbite, og den fungerer på samme måte som i oblivion og i HL2.eneste nye i den er at du kan ødelegge 90% av omgivelsene rundt deg! 8226412[/snapback] Er det den som det nye battlefield bad company skal bassere seg på? Edit: Det var visst det ja. (stod i traileren til spillet) Endret 24. mars 2007 av andrull Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Eit spel som faktisk er ute no, og som eg personleg meinar har betre fysikkmotor enn HL2 går under namnet: Penumbra Game. Eg såg nokon nemnde det på fyrste sida, men ingen har nemnd det sidan. For ein liten smakebit på kva spelet prestere, sjå denne videoen. Spelet kan lastast ned gratis, og fila på ca. 200mb. finn du her! Eg må berre advare dykk, spelet er shittyass skummelt! =p 8225560[/snapback] Hvorfor er det gratis? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 når kommer bad company? kommer det til PC eller bare xbox-360 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Hvorfor er det gratis? 8229667[/snapback] Trur spelet vert brukt meir som ein techdemo, for å vise kva framtidige spel frå same utviklar kan prestere.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 når kommer bad company?kommer det til PC eller bare xbox-360 8229847[/snapback] Fra EA sine sider: "Glem alt som heter regler, dette er total krig! Electronic Arts kunngjorde i dag at Battlefield: Bad Company™ er under utvikling til Xbox 360™ og PlayStation®3." Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Prøve Cellfactor demoen i dag. Det var S.Y.K.T bra fysikk, og grafikken var også i toppklasse! Feeeeeet fysikk. (slår HL2 sin "ned i støvlene" ) Dog, ble det nok kanskje litt for mye for prosessoren. (Cellfactor er jo egentlig laget for Physx (fysikkort), så et slikt kort kunne nok gjort seg) Forbedret FPSen litt ivhertfall. Med en gang jeg aktiverer Per pixel Motion Blur (nydelig motion-blur effekt).... og så sier nok CPUen takk og farvel. :wub: Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Hvorfor er det gratis? 8229667[/snapback] Trur spelet vert brukt meir som ein techdemo, for å vise kva framtidige spel frå same utviklar kan prestere.. 8230902[/snapback] Så det er ikke et fullverdig spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå