specnaz91 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 WarRock, folka flyr som fader. Når en nade kommer, er gratis og kan skaffes: www.warrock.net Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Akkurat nå er det nok muligens Half-Life 2 ja, men senere i år kommer spill som gjør dette på en litt annen måte. Star Wars Force unleashed, Indiana Jones og kanskje GTAIV () bruker jo Euphoria Engine som er helt syk. 8181101[/snapback] GTA?? Seriøst? GTA har alltid vært det spillet der minst mulig kan knuses har jeg oppfatta, nåja, noe var jo knuselig da, hehe, men.... offtopic: kommer det på data? 8181268[/snapback] Når det kommer på data? Sikkert i 2009 eller no Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 WarRock, folka flyr som fader. Når en nade kommer, er gratis og kan skaffes: www.warrock.net 8183188[/snapback] Fysikken i WarRock er ikke spesielt god.. Eneste som er i WarRock er en overdrevet ragdoll... FarCry har jo ganske god fysikk da.. til å være "gammelt" i forrhold til HL2... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 WarRock, folka flyr som fader. Når en nade kommer, er gratis og kan skaffes: www.warrock.net 8183188[/snapback] Overdreven fysikk betyr ikke nødvendigvis bra fysikk. Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Mener det er noe nyere enn Havok, og jeg leste at 3D realms tok det inn til DNF..testet en demo fra fysikkmotoren...kult nok. EDIT: Meqon heter den...men det er nyhet fra 2004, usikker om den brukes fortsatt. Demoen jeg testet da så bra ut, svært bra for den tiden. Endret 18. mars 2007 av Atomics Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Mener det er noe nyere enn Havok, og jeg leste at 3D realms tok det inn til DNF..testet en demo fra fysikkmotoren...kult nok. EDIT: Meqon heter den...men det er nyhet fra 2004, usikker om den brukes fortsatt. Demoen jeg testet da så bra ut, svært bra for den tiden. 8185066[/snapback] Havok blir videreutviklet hele tiden, mener siste versionen er 4.5, så det blir litt feil å si at det noe "nyere enn Havok" Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Fant ut at Meqon finnes ikke lengre, men er vidreutviklet til AGEIA PhysX i dag. Står ikke noe om DNF der, men står blant annet at UT 3 skal bruke det til høsten. Det burde vel funke bra tenker jeg. AGEIA Hjemmeside og liste over spill. Endret 18. mars 2007 av Atomics Lenke til kommentar
Howitz Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) sodaplay Endret 19. mars 2007 av Howitz Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg syns fysikken var deilig i Dark Messiah jeg da. Storkoste meg med det, som eneste singleplayer-spillet jeg har fullført på PC på mange år. Var deilig. Men er ikke det bygget på HalfLife 2-motoren? Er nå iallefall denne som får min stemme. Var najs! (gleder meg til LucasArts sin nye blir en realitet i spill) Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 WarRock, folka flyr som fader. Når en nade kommer, er gratis og kan skaffes: www.warrock.net 8183188[/snapback] Overdreven fysikk betyr ikke nødvendigvis bra fysikk. 8184771[/snapback] Du har vel et poeng der * Lenke til kommentar
Livert Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Crysis kommer vel til å ta kaka og vel så det når enn det kommer? Link til Crysis Endret 19. mars 2007 av Livert Lenke til kommentar
Licht Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Dark Messiah bruker Source (og de fysikkmulighetene den gir) bedre enn Half-Life 2. Joda, de modifiserte den litt, men det er fremdeles samme motor. I Oblivion virker det som om gravitasjonskraften er halvparten av hva den er på jorden, siden ting faller så uendelig sakte. Det var vel Havok, en eller annen versjon. Ikke særlig imponerende. Lenke til kommentar
Howitz Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Slik jeg har forstått det, bruker half life 2: episode 2 en ny versjon av Havoc Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Dark Messiah bruker Source (og de fysikkmulighetene den gir) bedre enn Half-Life 2. Joda, de modifiserte den litt, men det er fremdeles samme motor.I Oblivion virker det som om gravitasjonskraften er halvparten av hva den er på jorden, siden ting faller så uendelig sakte. Det var vel Havok, en eller annen versjon. Ikke særlig imponerende. 8186996[/snapback] Det er jo egentlig bare å tweake den litt, og så faller ting like fort som i virkeligheten. (det samme gjelder for pilene) Så det er nok bare utviklerne som har gjort en liten "vri" for å få det til å se "kult" ut... Men hvordan ting reagerer når det blir truffet av piler er ganske bra i oblivion. Endret 19. mars 2007 av andrull Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Crysis kommer vel til å ta kaka og vel så det når enn det kommer?Link til Crysis 8186881[/snapback] Håper nesten litt på at Frostbite Enginen til Dice kan klare å tufte Crytek, hadde vært litt morsomt om svenskene hadde klart det igjen Ellers så er vel fysikk motoren i "Motorstorm" ganske god? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Den Euphoria saken ser jo helt syk ut! Gleder meg til å teste Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Crysis kommer vel til å ta kaka og vel så det når enn det kommer?Link til Crysis 8186881[/snapback] Håper nesten litt på at Frostbite Enginen til Dice kan klare å tufte Crytek, hadde vært litt morsomt om svenskene hadde klart det igjen Ellers så er vel fysikk motoren i "Motorstorm" ganske god? 8187720[/snapback] Ja, Motorstorm ser fett ut men er ikke det Havok a? Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 I F.E.A.R er det en ganske god grafikkmotor, men jeg vet ikke om den er bedre enn half-life 2 siden jeg ikke har prød det ennå. 8181430[/snapback] Var ikke grafikkmotoren han spurte om, var fysikken Og ja, så langt er Half-Life2 det spillet med best fysikkmotor. 8181461[/snapback] jeg mente egentlig Fysikkmotor.. skrev feil Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hei Hvordan kan en sette opp et skjermkort til, som kun regner fysikk? Hvilke drivere eller software må til for at dette skal fungere? Har lest et sted at mange spill er basert på Havok-fysikk. nVIDIA har hatt et sammarbeid med "Havok FX" Noen som har noen erfaringer eller synspunkter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå