Gå til innhold

Spillet med best fysikkmotor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat er det nok muligens Half-Life 2 ja, men senere i år kommer spill som gjør dette på en litt annen måte. Star Wars Force unleashed, Indiana Jones og kanskje GTAIV (:wow:) bruker jo Euphoria Engine som er helt syk.

8181101[/snapback]

GTA?? Seriøst? GTA har alltid vært det spillet der minst mulig kan knuses har jeg oppfatta, nåja, noe var jo knuselig da, hehe, men.... offtopic: kommer det på data?

8181268[/snapback]

Når det kommer på data? Sikkert i 2009 eller no :no:

Lenke til kommentar
WarRock, folka flyr som fader. Når en nade kommer, er gratis og kan skaffes: www.warrock.net

8183188[/snapback]

Fysikken i WarRock er ikke spesielt god.. Eneste som er i WarRock er en overdrevet ragdoll...

FarCry har jo ganske god fysikk da.. til å være "gammelt" i forrhold til HL2... :p

Lenke til kommentar

Mener det er noe nyere enn Havok, og jeg leste at 3D realms tok det inn til DNF..testet en demo fra fysikkmotoren...kult nok.

EDIT: Meqon heter den...men det er nyhet fra 2004, usikker om den brukes fortsatt.

Demoen jeg testet da så bra ut, svært bra for den tiden.

Endret av Atomics
Lenke til kommentar
Mener det er noe nyere enn Havok, og jeg leste at 3D realms tok det inn til DNF..testet en demo fra fysikkmotoren...kult nok.

EDIT: Meqon heter den...men det er nyhet fra 2004, usikker om den brukes fortsatt.

Demoen jeg testet da så bra ut, svært bra for den tiden.

8185066[/snapback]

Havok blir videreutviklet hele tiden, mener siste versionen er 4.5, så det blir litt feil å si at det noe "nyere enn Havok"

Lenke til kommentar

Jeg syns fysikken var deilig i Dark Messiah jeg da. Storkoste meg med det, som eneste singleplayer-spillet jeg har fullført på PC på mange år. Var deilig. Men er ikke det bygget på HalfLife 2-motoren?

Er nå iallefall denne som får min stemme. Var najs!

(gleder meg til LucasArts sin nye blir en realitet i spill)

Lenke til kommentar

Dark Messiah bruker Source (og de fysikkmulighetene den gir) bedre enn Half-Life 2. Joda, de modifiserte den litt, men det er fremdeles samme motor.

I Oblivion virker det som om gravitasjonskraften er halvparten av hva den er på jorden, siden ting faller så uendelig sakte. Det var vel Havok, en eller annen versjon. Ikke særlig imponerende.

Lenke til kommentar
Dark Messiah bruker Source (og de fysikkmulighetene den gir) bedre enn Half-Life 2. Joda, de modifiserte den litt, men det er fremdeles samme motor.

I Oblivion virker det som om gravitasjonskraften er halvparten av hva den er på jorden, siden ting faller så uendelig sakte. Det var vel Havok, en eller annen versjon. Ikke særlig imponerende.

8186996[/snapback]

Det er jo egentlig bare å tweake den litt, og så faller ting like fort som i virkeligheten. (det samme gjelder for pilene) Så det er nok bare utviklerne som har gjort en liten "vri" for å få det til å se "kult" ut...

Men hvordan ting reagerer når det blir truffet av piler er ganske bra i oblivion. :yes:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Crysis kommer vel til å ta kaka og vel så det når enn det kommer?

Link til Crysis

8186881[/snapback]

Håper nesten litt på at Frostbite Enginen til Dice kan klare å tufte Crytek, hadde vært litt morsomt om svenskene hadde klart det igjen :p

Ellers så er vel fysikk motoren i "Motorstorm" ganske god?

8187720[/snapback]

Ja, Motorstorm ser fett ut :dribble: men er ikke det Havok a?

Lenke til kommentar
I F.E.A.R er det en ganske god grafikkmotor, men jeg vet ikke om den er bedre enn half-life 2 siden jeg ikke har prød det ennå.

8181430[/snapback]

Var ikke grafikkmotoren han spurte om, var fysikken ;)

Og ja, så langt er Half-Life2 det spillet med best fysikkmotor.

8181461[/snapback]

jeg mente egentlig Fysikkmotor.. skrev feil :whistle:

Lenke til kommentar

Hei

Hvordan kan en sette opp et skjermkort til, som kun regner fysikk?

Hvilke drivere eller software må til for at dette skal fungere?

Har lest et sted at mange spill er basert på Havok-fysikk. nVIDIA har hatt et sammarbeid med "Havok FX"

Noen som har noen erfaringer eller synspunkter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...