Coffey Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Hvilket spill har egentlig best fysikkmotor? Vil helst ha noen litt kjente spill, ikke sånn "Bjørn Ragnars Rally Simulation GS" EDIT: Har blitt litt mye indre diskusser her, men det får vel gå Endret 25. mars 2007 av latter17 Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Best fysikkmotor? Det er nok Half-Life 2 foreløpig. Endret 18. mars 2007 av Flaringo Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Akkurat nå er det nok muligens Half-Life 2 ja, men senere i år kommer spill som gjør dette på en litt annen måte. Star Wars Force unleashed, Indiana Jones og kanskje GTAIV () bruker jo Euphoria Engine som er helt syk. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Randy Sledgehammer skrev: Akkurat nå er det nok muligens Half-Life 2 ja, men senere i år kommer spill som gjør dette på en litt annen måte. Star Wars Force unleashed, Indiana Jones og kanskje GTAIV () bruker jo Euphoria Engine som er helt syk. 8181101[/snapback] GTA?? Seriøst? GTA har alltid vært det spillet der minst mulig kan knuses har jeg oppfatta, nåja, noe var jo knuselig da, hehe, men.... offtopic: kommer det på data? Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 I F.E.A.R er det en ganske god grafikkmotor, men jeg vet ikke om den er bedre enn half-life 2 siden jeg ikke har prød det ennå. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Crazy_Man skrev: I F.E.A.R er det en ganske god grafikkmotor, men jeg vet ikke om den er bedre enn half-life 2 siden jeg ikke har prød det ennå. 8181430[/snapback] Var ikke grafikkmotoren han spurte om, var fysikken Og ja, så langt er Half-Life2 det spillet med best fysikkmotor. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Crazy_Man skrev: I F.E.A.R er det en ganske god grafikkmotor, men jeg vet ikke om den er bedre enn half-life 2 siden jeg ikke har prød det ennå. 8181430[/snapback] VAr snakk om fysikkmotor ikke grafikkmotor . Endret 18. mars 2007 av oblivion_-__ Lenke til kommentar
slash Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Når vi snakker fysikkmotorer så bruker jo half-life 2 havok fysikkmotoren, noe den deler med mange titler som f. eks. max paine 2, painkiller, oblivion, splinter cell 3, thief 3, dead rising osv osv osv.... Her er en komplett liste: http://www.havok.com/content/blogcategory/29/73/ Så rent teknisk sett så er vel havok den beste fysikkmotoren. Det er et par andre aktører på markedet som leverer gode produkter, men havok er definitivt den mest populære. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Mener å ha lest at Penumbra skal ha ganske god fysikk. Har personlig ikke prøvd det. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) latter17 skrev: Randy Sledgehammer skrev: Akkurat nå er det nok muligens Half-Life 2 ja, men senere i år kommer spill som gjør dette på en litt annen måte. Star Wars Force unleashed, Indiana Jones og kanskje GTAIV () bruker jo Euphoria Engine som er helt syk. 8181101[/snapback] GTA?? Seriøst? GTA har alltid vært det spillet der minst mulig kan knuses har jeg oppfatta, nåja, noe var jo knuselig da, hehe, men.... offtopic: kommer det på data? 8181268[/snapback] Spill kan da ha bra fysikkmotor selv om ikke ting kan knuses. Uansett, poenget hans er at GTAIV muligens skal bruke Euphoria motoren, som er en motor som animerer figurer i realtime istedenfor at ferdiglagde animasjoner blir brukt. Dette kombinert med feks. havok gir veldig realistiske resultater. I spill vi har nå slår ikke fysikkmotoren inn på karakterer før de dør, i Euphoria er alle muskler og ledd og menneskers instinktive reaksjoner (man tar seg for om man faller etc) lagt inn. Endret 18. mars 2007 av rulleguru Lenke til kommentar
Howitz Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Fear har jo ganske fin fysikk også da. Vegger som blir skutt i stykker osv... Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Howitz skrev: Fear har jo ganske fin fysikk også da. Vegger som blir skutt i stykker osv... 8181870[/snapback] Ja, det var det jeg tenkte på spill der du kan knuse vegger, dører og sånn ikke sånne spill dere vinduer er uknuselige EDIT: Du kan jo ikke knuse treborda i spellet da, litt fattig det Endret 18. mars 2007 av latter17 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 slash skrev: Når vi snakker fysikkmotorer så bruker jo half-life 2 havok fysikkmotoren, noe den deler med mange titler som f. eks. max paine 2, painkiller, oblivion, splinter cell 3, thief 3, dead rising osv osv osv.... Her er en komplett liste: http://www.havok.com/content/blogcategory/29/73/ Så rent teknisk sett så er vel havok den beste fysikkmotoren. Det er et par andre aktører på markedet som leverer gode produkter, men havok er definitivt den mest populære. 8181575[/snapback] Bruker ikke HalfLife 2 Source grafikk og fysikkmotoren a? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nei, Source grafikkmotor og Havok fysikkmotor. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Fra hvilket spill er dette? Det må skaffes når det kommer;) Edit: Fant det ut http://gamer.no/nyhet/ds/lucasarts_kunngjo...unleashed/36510 Ikke PC altså Edit2: Indiana Jones? Trudde det var starwars, skuffet igjen:( Endret 18. mars 2007 av MeSa Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) MeSa skrev: Fra hvilket spill er dette? Det må skaffes når det kommer;) 8182124[/snapback] Første del er fra det Indiana Jones spillet... Om jeg ikke tar helt feil Endret 18. mars 2007 av Northern Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 MeSa skrev: Fra hvilket spill er dette? Det må skaffes når det kommer;) 8182124[/snapback] Indiana Jones spillet Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Akkurat det der er bare en tech-demo, men Star Wars: Force Unleashed og det neste Indiana Jones spillet skal bruke den teknologien. Sjekk denne også: http://www.youtube.com/watch?v=fWpmQzYWI44 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Fear har da ikke en spesielt god fysikkmotor. Den er grei, men ikke spesielt god. Du kan skyte i veggen, og så SER det ut som det blir hul, men det er shaderne som gjør at det ser ut som om det blir et hull. Ser du helt ifra siden, så er det overhode ikke noe hul i veggen. Eneste er vel egentlig alle måtene fiendene kan falle på og måten vinduene knuser. - M&M Dark Messiah har utrolig god fysikk. (samme som HL2 sin ville jeg tro) - GRAW (Ghost Recon Warfighter) sin fysikkmotor er også svært god, og er en av de få spillene som faktisk støtter PhysX. - Flatout 1 og 2 har også en rimelig heftig fysikkmotor. Ivhertfall til bilspill å være. - Edit: Nå må jeg ikke glemme Company of heroes, som har en overlegen fysikkmotor på startegispill platformen. Endret 18. mars 2007 av andrull Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 -Faces of war. Der kan du kjøre gjennom hus med tansker, ødelegge fabrikker med artillery og alt annet kult . -Operation Flashpoint 2. Det kommer ut neste år en tid og er kan du sprenge opp alt du kan tenke deg er mulig. Du kan være i europa, afrika, asia g mange andre steder i FPS måten. Vil du sprenge Mount Everest? Med en atombombe laget av verktøyet du får med, kan du nok sprenge bort en ganske stor del av fjellet. 11/9 repeat, ja, du kan sikkert fly inn i ett skyskraper og sende det til helvette. Artillery, tankser og psykopatiske flygere skal nok ødelegge en stor by ganske kraftig. Dynamisk kampanje hjelper nok også litt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå