Campingstol Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Hei, trenger hjelp til et Batch password generator Det er 40 bestemte passord i scriptet. Vær gang du åpner denne .ba filen sier den et random passord fra alle disse 40 passordene, bare ett random sier han. (Er sånn svart CMD rute som kommer sier det) Dette er koden echo Secure-Login 1.0 echo Generer passord.. pause echo. echo. <her er listen med alle 40 passordene> <passord1> <passord2> <----- DENNE KODEN TRENGER JEG HJELP TIL <passord3> osv...> echo Passord: random passord fra listen med 40 pw's. pause echo Ha en fin dag. pause (avsluter her) Endret 18. mars 2007 av scrats Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg fant etter hvert ut at maks antall biter oppdelt med delims i en FOR tydeligvis er 32, så når du skal ha hele 40 fungerte ikke det jeg først tenkte på. Og siden jeg da rett og slett ikke orket tenke ut noe bedre kom jeg frem til denne stygge koden: @ECHO OFF FOR /F "tokens=2 delims=," %%A IN ('VER ^| TIME ^| FIND "current"') DO SET tall=%%A IF %tall% == 09 (SET tall=9) SET /A tall *= 2 SET /A tall /= 100 SET /A tall += 1 GOTO %tall% :1 SET pass=blank,Passord1,Passord2,Passord3,Passord4,Passord5,Passord6,Passord7,Passord8,Passord9,Passord10,Passord11,Passord12,Passord13,Passord14,Passord15,Passord16,Passord17,Passord18,Passord19,Passord20 GOTO videre :2 SET pass=blank,Passord21,Passord22,Passord23,Passord24,Passord25,Passord26,Passord27,Passord28,Passord29,Passord30,Passord31,Passord32,Passord33,Passord34,Passord35,Passord36,Passord37,Passord38,Passord39,Passord40 GOTO videre :Videre FOR /F "tokens=2 delims=," %%A IN ('VER ^| TIME ^| FIND "current"') DO SET tall=%%A IF %tall% == 09 (SET tall=9) SET /A tall *= 20 SET /A tall /= 100 SET /A tall += 2 FOR /F "tokens=%tall% delims=," %%A IN ('SET pass') DO ECHO %%A EDIT: OBS Denne koden er lagt opp for norsk lokalsettings. Skal du over til f.eks amerikansk må du endre den første "delims=," til punktum. Dette scriptet fungerer forresten ved å lese ut hundredelene i tidspunktet scriptet blir kjørt og bruker de til å komme frem til et tall i ønsket tallområde, så egentlig er det ikke kvasirandom engang. Men trolig tilsynelatende random nok for deg. Lenke til kommentar
Campingstol Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Takker! den skal jeg bruke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå