albions Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Dette er hvordan min personlige hjemmeside kommer til å se ut. Er ny begynner så ikkje vær for har mot meg da Hva er bra og hva er dårlig ? Er lite innhold på siden nå men den er kun på "beta" stadiet enda sveinweb.org Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg får vel begynne da : -Du bruker divs, det er bra. Synes dog at du kunne hatt stylen i et eget css-dokument. -Bakgrunnen er for liten for oppløsningen min, så den blir brått avbrutt. Jeg vet ikke om dette er meningen(?). -Veldig utydelig navigasjon, knappene ser malplaserte ut oppe der, og fonten er vond å lese. -Siden blir litt stor, alt er så langt borte fra hverandre. -Vond farge å lese, teksten går ikke bra mot bakgrunnen. -Fikse litt på fargevalget? Svir litt i mine trøtte øyne. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg syntes også at fargevalget ikke var det beste.. Jeg synes også at det er for mye grafikk iforhold til innholdsdelen. Ikke det at det ikke er så mye innhold der akuratt nå, men jeg regner med at det vil komme en scrollbar der? Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Position: absolute og z-index er unødvendig og fucker opp sidene i 90% av alle tilfeller. Lenke til kommentar
albions Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg syntes også at fargevalget ikke var det beste.. Jeg synes også at det er for mye grafikk iforhold til innholdsdelen. Ikke det at det ikke er så mye innhold der akuratt nå, men jeg regner med at det vil komme en scrollbar der? 8178826[/snapback] Spørsmål: Hvordan kan eg lage ein scrollbar i det blå feltet. Sånn at eg kan skrive mere tekst uten å komme utenfor det blå tekst feltet Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg syntes også at fargevalget ikke var det beste.. Jeg synes også at det er for mye grafikk iforhold til innholdsdelen. Ikke det at det ikke er så mye innhold der akuratt nå, men jeg regner med at det vil komme en scrollbar der? 8178826[/snapback] Spørsmål: Hvordan kan eg lage ein scrollbar i det blå feltet. Sånn at eg kan skrive mere tekst uten å komme utenfor det blå tekst feltet 8180031[/snapback] Iframe, men det er visst ikke så populært. Lenke til kommentar
albions Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg syntes også at fargevalget ikke var det beste.. Jeg synes også at det er for mye grafikk iforhold til innholdsdelen. Ikke det at det ikke er så mye innhold der akuratt nå, men jeg regner med at det vil komme en scrollbar der? 8178826[/snapback] Spørsmål: Hvordan kan eg lage ein scrollbar i det blå feltet. Sånn at eg kan skrive mere tekst uten å komme utenfor det blå tekst feltet 8180031[/snapback] Iframe, men det er visst ikke så populært. 8180116[/snapback] Hva er det, eit java script ? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 nei det er et HTML element.. Men det går også an å gjøre det med css atributten overflow: scroll; Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) åj double trouble Endret 18. mars 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Horisontal scroll er fyfy. Eg syns og at headeren og lenkene hadde litt for like farger som alt anna. Prøv litt andre fargen, så blir ikkje alt grønt. Dessutan heiter det ikkje "Hjemm". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg må si meg enig med Arne her. Horisontal scroll er fyfy! Bruk mye heller et mønster som bakgrunn, og prøv å få headeren og navigasjon på midten av sida. Det ligger helt ute til venstre. Fargene er også trøblete og vonde for øynene. Prøv å heller ha litt lysere bakgrunn og mørkere tekst, for eksempel. Ha mer mellomrom mellom teksten og borderen i navigasjonen. bruk f.eks. padding: 2px; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå