PgUp Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) De fleste ungdommene (spesielt på dette forumet) bruker veldig mye av sin tid og fritid på dataen. Mange hele dagen. Dataen fengsler en rask. På en data har man spill, musikk, film, damer o.s.v, man har et lettere liv uten forpliktelser og tabber. For mange har dataen har blitt et sted man søker for å forsvinne fra problemene i hverdagen. Man kunne brukt tiden mer fornuftig til skolearbeid, til fritidsaktiviteter, til venner o.s.v. Angrer dere på at dere har brukt så mye tid på datamaskinen, eller er dere bare glade for at dere oppdaget livet foran skjermen? Vil dere prøve å begrense databruken i framtiden? Endret 17. mars 2007 av Cuz Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Angrer dere på at dere har brukt så mye tid på datamaskinen? 8178469[/snapback] Nei. Jeg bruker den hovedsakelig til spill men også skolearbeid. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hadde jeg ikke hatt PC'en min ville jeg nok blitt så ensom at jeg ikke hadde orket mer Den kan brukes alltid. Når jeg er sint, lei, glad osv. Dessuten dekker den mange behov for meg. Deriblant chatting. Spiller svært lite, men driver mye på med video/bilderedigering og webdesign. Jeg hadde aldri greid meg uten PC'en. Hadde jeg ikke blitt kjent med den i utgangspunktet hadde det nok gått greit, men hadde jeg blitt fratatt den nå hadde jeg gravd meg ned i evige depresjoner Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg tror at det faktisk er mer sosialt for ungdommen i dag å ha data, enn og ikke ha det. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Angrer dere på at dere har brukt så mye tid på datamaskinen, eller er dere bare glade for at dere oppdaget livet foran skjermen? 8178469[/snapback] Både ja og nei. Er ikke uten grunn til at jeg er blitt it-ansvarlig på jobben Men dog, føler jeg mangler litt sosiale antenner Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Man kunne brukt tiden mer fornuftig til skolearbeid, til fritidsaktiviteter, til venner o.s.v. 8178469[/snapback] Kan godt hende jeg blander men kan ikke PC være en fritidsaktivitet? Mer On Topic. Hadde jeg følt at jeg brukte for mye tid foran PC'en så hadde jeg sittet mindre der. Utdanningen min krever at jeg bruker mye tid foran PC så det kommer ihvertfall litt godt ut av det. Lenke til kommentar
Exogen Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Uten Pc Tilstede Uff det hadde hvert f;lt. Den funker liksom n[rsomhelst. Glad, Lei deg, sure, trist, Hyper etc. Men det gj'r jo venner ogs[! Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 De fleste ungdommene (spesielt på dette forumet) bruker veldig mye av sin tid og fritid på dataen. Mange hele dagen. Dataen fengsler en rask. På en data har man spill, musikk, film, damer o.s.v, man har et lettere liv uten forpliktelser og tabber. For mange har dataen har blitt et sted man søker for å forsvinne fra problemene i hverdagen. Man kunne brukt tiden mer fornuftig til skolearbeid, til fritidsaktiviteter, til venner o.s.v. Angrer dere på at dere har brukt så mye tid på datamaskinen, eller er dere bare glade for at dere oppdaget livet foran skjermen? Vil dere prøve å begrense databruken i framtiden? 8178469[/snapback] det her trur jeg kansje bare gjelder noen få. jeg gjør lekser 4 timer i uken. trener 6 timer i uken. og i går var jeg ute og spilte fotball i 5 timer. så jeg bruker ikkke pc så mye. blir vel noen timer i uken men. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 eller er dere bare glade for at dere oppdaget livet foran skjermen? Vil dere prøve å begrense databruken i framtiden? 8178469[/snapback] 1.. Ja, jer er sefølgelig glad jeg oppdaget dataen. Eller så ville jeg blitt tvunget til å bruke bøker til dødtid 2. Nei, jeg synes ikke jeg bruker datamaskinen for mye. Jeg er ikke akurat den typen som er avhenig av pc. Det eneste jeg er avhenig av er trening med vekter Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Før så var jeg gamer.. så ble jeg gamer/koder.. og nå bare sitter jeg å henger på forumet.. men allikevell bruker jeg all tid foran PCen.. og det er ikke bra. Så derfor ... må jeg begynne å kode igjen, livet uten datamaskin har ikke noe det skulle ha sagt. Lenke til kommentar
WhiteDragon Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 PC/Gaming kan jo være sosialt, også. Jeg pleier og spille med mange venner (CSS/BF2/2142,WoW o.l) og det er alltid koselig. Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg sitter vel kanskje en god del foran PCen. Men jeg "kaster" ikke bort tiden med spilling og sånn da! Dersom jeg ikke hadde fattet interesse for webutvikling så har jeg mest sannsynlig ikke brukt så mye tid foran PCen. Men jeg synes jeg bruker tiden (mesteparten iallefall) foran Pcen på en fornuftig og lærerik måte. Jeg lærer noe nytt hele tiden, og når noen trenger hjelp, får jeg gleden av å hjelpe andre. (på en måte) I tillegg så trener jeg 6 timer Taekwon-Do i uka, jeg sykler minimum 6km nesten hver dag hele året. (Skolevei :o) Det blir også en del sykkelturer så. Jeg sitter kanskje mye på Pcen. Men ikke alt for mye, da jeg faktisk har et sosialt liv, og en sunn kropp! Lenke til kommentar
Dryzz Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Å sitte foran dataen kan være en like god hobby som noen som helst annen... Sier ikke at jeg selv "kaster" bort tiden min av den grunn, er ganske fysisk aktiv, trener mer eller mindre hver dag, men er ganske deilig å kanskje se en film, spille eller bare slappe av på msn etter en lang dag med skole og trening... Kan vel nesten si at de som sitter foran tven hele dagen er de som har problemet, for med data har vi ihvertfall kontakt med andre mennesker... Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Angrer ingenting Etter mange tusen timer foran skjermen har jeg mye mere kunnskap enn jeg ellers ville hatt. Dessuten, hadde jeg ikke hatt data og internett, hadde jeg ikke møtt dama mi heller Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det er flott å ha ein pc. Man lærer så utrolig mye av det! i fremtiden vil det bli brukt masse av data, så det er en fordel for meg. spill, filmer, internett er supert for å feks. lære engelsk. jeg angrer ikke en brøkdel at jeg ikke lot pcen stå bortgjemt. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Sitter fremfor dataen så mye jeg kan. Bor et stykke unna vennene mine, og jeg ser dem som oftes 6 timer på skolen, så det er nok... hehe.. Føler at dataen er viktig for meg. Har mange "venner" i utlandet o.l, og data er da uunnværlig. Dessuten hjelper den med skolearbeidet, og til å holde kontakten med min bror, noe som er døøøøødsviktig. På den andre siden: en person jeg kaller "mamma" mener jeg bruker dataen for mye. Nekter å tro at hun kan ha rett i det, altså.. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 I tillegg så trener jeg 6 timer Taekwon-Do i uka, jeg sykler minimum 6km nesten hver dag hele året. (Skolevei :o) Det blir også en del sykkelturer så. 15-20 minutter med sykling er ikke noe særlig å skryte over. Men med kampsport og ekstra sykling ser det jo bra ut. Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Veel, det er to sider av denne saken. Før jeg fikk pc på rommet, riktignok da jeg gikk på fotball og barneskolen, var jeg raskest, sterkest og generelt sprekest, i tillegg til å gjøre det bra på skolen... Nå, i siste året på almenn, er saken noe annerledes, den flate magen er erstattet av en tønne og jeg ligger midt på treet når det kommer til skole, noe grunnet for mye fravær som garantert har noe å gjøre med at jeg trives for mye foran pcen Men jeg trives med det Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg sitter på pc'n pga av at det er nesten ingen her jeg bor.. Etterhvert har jeg da blitt såpass glad i pc'n at skolearbeidet har sunket og karakterene har sunket littegrann også... Men hvordan folk blir påvirket av en datamaskin er helt opp til enhver Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg synes jeg sitter for mye på dataen, uansett om jeg gjør det eller ei... Før satt jeg veldig mye på dataen, mest på forum og sånn, og ettter ett år med data gikk jeg fra 3 til 5/6 i norsk-bokmål på skolen. Så det er selfølgelig flere sider i en sak. Det soseale er best uten data, men msn er jo kjekt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå