Navido Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Hmm..lurte på hvordan bildekvaliteten er når man tar ett bilde med en mobiltelefon. Noen her som har mms og integrert kamera på telefonen og som kan sette opp ett bilde her på siden slik at man får se kvaliteten? Og hvor mange minutter kan man ta opp med kameraet sånn generelt? Nevn gjerne modeller..og recording time. Håper på svar. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 00:49, skrev Navido:Hmm..lurte på hvordan bildekvaliteten er når man tar ett bilde med en mobiltelefon. Jeg har ett bilde tatt med en nokia 7650, men ligger på mailen til den krasja pcen min.. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Her er et tatt med min Nokia 7650: Bilen var parkert, men hun glemte jo selvfølgelig å slå av blinklyset før hun stakk. Som Seinfeld sa; det stod vel på fra da hun forlot innkjørselen den morgenen :wink: [ Denne Melding var redigert av: Kilronan på 2002-12-12 03:04 ] Lenke til kommentar
Navido Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Takker... 1)hvor mange bilder er det mulig å ta med nokia 7650? 2) Er det mulig å ta opp en video også?? eller er det bare mulig å ta bilder? Eventuell hvor mange minutter er recordingen på? Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 14:51, skrev Navido:Takker...1)hvor mange bilder er det mulig å ta med nokia 7650?2) Er det mulig å ta opp en video også?? eller er det bare mulig å ta bilder? Eventuell hvor mange minutter er recordingen på? Har selv hatt en 7650 tidligere.. Denne er nå solgt grunnet at jeg fikk lyst på noe nytt og mindre (7210). Antall bilder avhenger av om man har mye annet inne på telefonen (spill, programmer, ringemelodier, meldinger osv.), men ved å moderere dette bør du nok klare 30-50 bilder i høyeste kvalitet. Liker du å laste telefonen full med dritt må du regne med mindre. Når det gjelder kvalitet er den overaskende god, iallefall hvis du kjenner dets begrensinger. Dette finner man imidlertid fort ut. Bla. er gjenskinn, direkte sol osv. et problem. Det er helt klart mulig å ta "gode" bilder. Send meg en mail du ønsker noen eksempler (har dessverre ikke noe sted å legge dem opp). Video er mulig! Programmet fant jeg på en tyst teleoperatørs hjemmeside (noen som har link?), og dette fungerer utmerket. Utrolig morsomt! Programmet har dog sine begrensinger og det er kun mulig å ta opp 100kb eller maks. 10 sekunder. Lyd er også fraværende. Man kan imdidlertid ta opp så mange "klipp" man har plass til. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg antar at bildekvaliteten og egenskapene ikke overgår det man få i et Mustek gsmart mini 2 som nå koster 600kr på komplett. Så hvis du tenker å bruke mobilen som fotoapparat kan du sikkert spare mye på å kjøpe en billigere mobil + et Mustek gsmart mini 2 eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 :wink: anngående gsmart 2 så tar den (på en måte) bedre bilder enn det nokia bildet vist tidligere. problemet med gsmarten er at den trenger utrolig mye lys og stødig hånd. En liten bevegelse i dårlig lys gjør at alt blir dratt ut og ubrukelig. :smile: litt off topic, men jaja. :razz: Lenke til kommentar
CelT Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Jeg har nå brukt opp omtrent halvparten av minnet med installerte applikasjoner, samt en titalls bilder av høyeste kvalitets instilling og når jeg skrur på kameraet viser den at det gjenstår plass til ca 37 bilder.. dvs at en tom 7650 burde klare opp i mot 80 bilder om ikke flere. Bilder av kontakter osv kan taes som "portrett" i mye mindre størrelse så dette tar på langt nær ikke like mye plass så klart. men, telefonen er avhengig av lys for bra bilder, og kvaliteten er jo ikke akkurat topp men kan bli aksepabelt ved rette forhold. Det er trossalt en telefon og ikke primært et kamera :smile: Ellers tar nok Mustek litt bedre bilder men om man ønsker bilder for telefon eller mms er jo ikke det noe alternativ, samt at man jo ikke vil gå med mustek kameraet i lommen til enhver tid (nettopp når man kanskje har bruk for det). - Kristian - Lenke til kommentar
It's me Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 18:35, skrev Janicz::wink: anngående gsmart 2 så tar den (på en måte) bedre bilder enn det nokia bildet vist tidligere. problemet med gsmarten er at den trenger utrolig mye lys og stødig hånd. En liten bevegelse i dårlig lys gjør at alt blir dratt ut og ubrukelig.:smile: litt off topic, men jaja. :razz: gsmart2 tar veldig gode bilder, og er mye bedre enn de som blir tatt med mobilkamera. Ikke prøv og sammenligne dem en gang, men som sagt: Gsmart 2 krever masse lys og må holdes stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå