Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vista finner ikke D-link DI624

Anbefalte innlegg

Halla

Har en Acer Aspire 3693 med Vista Basic installert.

Den innebygde trådløse er av Broadcom, og den klarer ikke å finne d-link routern (trådløse nette)av en eller merkelig grunn. Har teste den mot en Linksys WRT54G og det funker helt gull.

Noen som har opplevd noe lignende?

Hos D-link står det at den skal væra kompatibel mot Vista uten FW oppgradering.

Har ikke sjekka hvilken FW den har og om det er noe tilgjengelig for den, men det er det mest sannsynlig. Siden den ikke har hvert oppgradert etter den ble kjøpt for 3-4 år sia. Men det skulle da ikke være nødvendig med en FW opgradering hvis D-link påstår at den skal væra kompatibel med Vista men men....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kobler klienten med Windows Vista til routere, ikke omvendt. Med andre ord. Såfremt utstyret i Windows Vista følger gitte standarder (i dette tilfellet: IEEE 802.11b/g), så skal det virke.

Det blir litt drøyt å kreve firmware oppgraderinger fra produsenter av nettverksutstyr pga at Microsoft har laget ett nytt OS.

Men med D-Link så vet man aldri :tease:

Ting som slår meg i farten:

- Er routeren konfigurert til kanal 13? Enkelte drivere til klientkort har kanal 12 og 13 deaktivert pga at de kanalene er ulovlige i enkelte land.

- WPA-PSK aktivert på routeren og drivere som ikke støtter det?

- Skjult SSID?

//Swiss

Endret av SwissChesus
Lenke til kommentar

Routern er satt opp default til kanal 6 og den kunne ikke endres. Mens klient kortet/innebygde var satt til kanal 11 default. Prøvde å bytte til kanal 6 men fortsatt ikke noe tilgjengelig nett. Når jeg teste klient kortet mot Linksys WRT54G så fungere det både med kanal 6 og 11, da routern stod til kanal 11.

Husker ikke om routern har støtte for WPA-PSK, men jeg satt den til åpen og uten kryptering.

Mener at routern ikke har funksjonen for å slå av SSID.

Grunnen til at jeg ikke husker alt er at denne problem stillingen gjeller en bekjent av meg. Jeg personlig synes D-link er noe skikkelig søppel :D

Når jeg var der hadde jeg også tilgang til en bærbar med D-link DWL-G630 med XP installert som ikke hadde noe problem med å finne nettet både med og uten kryptering.

Skal teste mer i morra, lurer litt på om det kan være en konflikt, mellom vista sin trådløse konfig og Acer sitt eget Wireless network management eller no. Eller så er det sikkert bare en liten fille sak som må hukes på, men men time will show :D

Endret av smegol
Lenke til kommentar

AHA D-link skal få så hatten passer :D

Det måtte en liten FW oppgradering til får å få det til å fungere slik at jeg kunne velge kanal 11.

Dette var da tydeligvis DI624 som det var "feil" på og ikke med vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...