Gå til innhold

Krise! NB-temp = au & død pc

Anbefalte innlegg

Jeg er fersk i overklokkingsbransjen og sitter her og plundrer med mitt nyinkjøpte system. Jeg så denne linken og prøvde å sette ting slik som det stod ser som et utgangspunkt.

Jeg sitter på:

Asus P5B Deluxe

C2D E6400

Crucial DDR2-PC2 5300 (med den supre chippen)

8800GTX

.. altså noe som overklokker bra.

Problemet jeg sliter med nå er at etter jeg satt max volt på North Bridge (fordi jeg så det i posten jeg linket til og ville eksperimentere litt) så skrudde PCn seg plutselig av når jeg holdt på og jeg kjente på NB-kjøleribba og den var GLOHEIT.

Når jeg prøver å boote PCn nuh så starter den ikke :cry:

Er den sansynligvis død? Jeg trodde ikke det ville være noen medfulgt fare da posten viste til instillinger noen brukte med samme HK som meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han som har skrevet den guiden opererer med høy spenning iforhold til det DU trenger.

Min ville av og til ikke starte under overklokkingen, men gikk på etter at jeg tok av PSU i 30 sek så på igjen. Så måtte jeg rett inn i bios igjen å fikse.

Husk også at med jo høyere jo spenning du har desto høyere temperatur kan du også få.

Du må prøve deg litt fram å se hvor mye du trenger før det går helt stabilt.

Endret av kristoffer2200
Lenke til kommentar
Hovedkortet tok kvelden det. Fikk ordnet det slik at jeg sender det inn til retur og får nytt  :thumbup: Uansett, da har jeg iallefall fått den erfaringen.

8195513[/snapback]

Håper du ikke tok å sendte det inn med unskyldningen DOA eller angrefrist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...