Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP Pavilion DV 9041, prod. feil?

Anbefalte innlegg

Er det en produksjonsfeil i HP PAvilion Dv9041 (eller bare dv9000?) i hovedkortet eller noe? Min PC er ca 5 uker gammel og brøt sammen i går, og vil ikke lengre starte. Akkurat det samme skjedde med søskenbarnet mitt, som har den samme modellen. Har noen kjennskap til dette? Er det flere som har støtt på dette problemet? Hvis dere har opplevd det, og fått fikset det: hvor lang tid tok det å få ordnet det, og mistet dere noen data fra harddisken? *desperat*

:cry: PC'en var dyr og jeg som bare går i 8klasse måtte spare lenge og tømme store deler av kontoen min for å kjøpe den... det BØR ikke være bortkastet.. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan brøt den sammen? nekter pcen å boote? Kommer det noe lys i den i det hele tatt?

Har en kompis som har HP Pavillion, ikke samme modell men nokså ny en. Han sliter med at strømforsyningen har røket 2 ganger. Hvis dette har skjedd så har pcen kjørt til batteriet er tomt vil det ikke skje noe som helst når du prøver å starte den.

Hvis pcen booter men windows ikke vil starte kan du bruke recovery cd (navnet på denne cd'en kan variere litt, eventuelt kan det være en recovery funksjon på harddisken) som medfølger

Eventuelt så har kan du få den byttet hvis dere ikke får fikset den. Hvis problemet forsetter på den neste pcen kan du jo benytte deg av reklamasjonsretten din

Endret av Yooo
Lenke til kommentar

Søsken barnet mitt har jo akkurat den samme PCen og den brøt sammen for to uker siden. Det var hovedkortet som hadde en produksjonsfeil, og den er bare noen få uker eldre enn min. Tror faktisk vi kjøpte i samme butikken også, så det kan hende at hele partiet som datakjeden i trondheim tok inn i januar/februar har hovedkortfeil, men det som skjer når jeg starter den er at jeg får opp bootmenyen eller hva det nå heter (svart med hvite bokstaver, litt sånn DOS) og har valget mellom å starte normalt, med siste fungerende innstillinger eller i div. safe-modes. Alle de ulike valgene ender opp i samme resultat: etter fem sekunder dropper PCen av og starter helt på nytt, da dette går i loop. :dontgetit: hvis det er hovedkortet så hjelper det vel litemed recovery hardisken/cdene (har begge deler) ?

Endret av kr0401
Lenke til kommentar

Hvis det er hovedkortet vil det nokk ikke hjelpe med recovery cd'en, menne det hørest jo nesten ut som det er problemer med tempratur. Prøv å gå innpå bios, startest som oftest med del eller f1 når dataen startest opp, deretter må du lete etter CPU temp(rature). På min pc ligger dette i biosen under "PC Health"(men dette varierer). Du kan jo og sjekke om alle vifter under pcen summer og går. Ville muligens ha kontaktet Datakjeden hvis dere begge har samme problem, så ordner de nokk en sjekk/reprasjon eventuelt bytting av pcene :)

Lenke til kommentar
Søsken barnet mitt har jo akkurat den samme PCen og den brøt sammen for to uker siden. Det var hovedkortet som hadde en produksjonsfeil, og den er bare noen få uker eldre enn min. Tror faktisk vi kjøpte i samme butikken også, så det kan hende at hele partiet som datakjeden i trondheim tok inn i januar/februar har hovedkortfeil, men det som skjer når jeg starter den er at jeg får opp bootmenyen eller hva det nå heter (svart med hvite bokstaver, litt sånn DOS) og har valget mellom å starte normalt, med siste fungerende innstillinger eller i div. safe-modes. Alle de ulike valgene ender opp i samme resultat: etter fem sekunder dropper PCen av og starter helt på nytt, da dette går i loop.  :dontgetit: hvis det er hovedkortet så hjelper det vel litemed recovery hardisken/cdene (har begge deler) ?

8180036[/snapback]

Det der høres ut som det er en sak for verksted der du kjøpte den.....men du bør jo prøve å sette en den recoverydisken før du gir opp.....om ikke det nytter så skal du bare levere den tilbake..

Gega

Lenke til kommentar

Men dersom jeg bruker recovery vil jeg jo miste all informasjon og alle dokumenter som ligger på PC'en... ville helst ungå dette, da, skjønner dere... men ang. det der med tempratur, kan den bli så varm at den slutter å virke? Jeezez, den har jo en kraftig (nok) AMD x2 processor, så den blir jo varm, det er klart, men den skal jo ikke gå i stykker p.g.a det da... I søskenbarnet mitt sin PC var det hovedkortet, og den reparasjonen betalte HP eller datakjeden, men det var visst tidkrevende, og dette var et veldig kinkig tidspungt å få PC-krasj på... Skal snakke med en jeg kjenner i morgen eller noe, han kan mye om slike ting. Men hvis datakjeden beslutter å gi meg en ny PC, er det da mulig å be om omplassering av harddisk, slik at jeg kan beholde tingene mine?

Lenke til kommentar
Yes, det er nokk ingen problem for dem å flytte over harddisken, eventuelt overføre filer til nye harddisken så lenge du ber om det :)

8184879[/snapback]

skal tro om AMD baserte maskiner i dv9000 serien har mere problemer enn dem som har Intel...jeg synes jeg oftere leser at de med AMD har problemer... det har jo selvsagt intenting med AMD å gjøre men med hovedkortet og chipsettet..

Jeg vil heller ikke tro at det skal by på noen problemer å få flyttet dataen over...det raskeste for dem vil ko være å bytte harddisk..

Geir

Lenke til kommentar

ja jeg tenkte det. men om de nå likevel må sende den til HP sitt HQ/Fabrikk så håper jeg at jeg kan få låne en PC av dem... får spørre, trenger sårt en laptop for et skoleprosjekt i neste uke, men det er vel ikke større sjangse for å få "låne" en, slik som når man har bil på verksted.. men garantien kan jo umulig hå gått ut, så får vel spørre om det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...