*T* Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Noen som har en steg for steg beskrivelse av hvordan man bygger en 12V psu? Og nøyaktig hva man trenger av komponenter? Evt hvordan man modifiserer en 230V Psu til å bli 12V? Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Utenom å bestille en 12v psu? Blir sikkert det beste og billigste.... Lenke til kommentar
*T* Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Hvem selger slike PSU'er? Det billigste jeg har sett va på ca 16-1700kr, og det synes jeg var noe i dyreste laget. Må jo gå an å lage noe selv som er billigere? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Du kan bruke linære spenningsregulatorer, med fast verdi. F,eks 3.3 volt. 5 volt og 12V. De er billig. Du kan parallellkoble flere, eller bruke en kraftransistor som tar jobben er strømtrekket stort. Jeg har tenkt prøve ut dette i praksis engang, da pc i bil hadde vært fint =) ATX standarden skal ha -5 og -12V også mener jeg å huske. Det er til ISA slot... Om HK vil starte uten -5V og -12V vet jeg ikke, men sjangsen er der. Skal du lage -5 og -12V, så kan du bruke en chopper ic til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå