toreae Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Fikk mail fra Nordea, se vedlegg. For meg ser det ikke ut til å være riktig avsender, men et forsøk på å stjele konto informasjon etc. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Høyreklikk mailen din og se hva du får frem, bare scamming og tull hele mailen. Dog skummelt for eldre folk osv.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) har vært i nyhetene at scammail fra nordea florerer så det er nok bare tull Edit: en bank vil aldri spørre deg om kontonummer navn osv med mindre du står i skranken Endret 17. mars 2007 av Admin'c Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Eg sier meg enig. Du er kunde i en Norsk bank, og eg regner med du også er Norsk? Hvorfor skal de da sende ut meldinger på Svensk? Dersom meldingen er ekte burde virkerlig sikkerhetsavdelingen hos dem vurdert oss som(med rette) er skeptiske. Dessuten forventer eg at slike detaljer skal sjekkes/bekreftes etter at man har logget på med påloggingsinformasjon som er sendt ut i fra banken. Eg ville sendt mailen videre til nordea og tipset dem om det. Enten bekrefter de ektheten av meldingen ellers så sparer du mangen kunder for å drite seg ut. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Du bør tipse Nordea med engang! De trenger ikke at noen opplyser de om sine kunders kontodetaljer. De har de allerede! Lenke til kommentar
toreae Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg klarte endelig å finne noen hos Nordea som var på jobb. Svarte med en gang at dette var et svindelforsøk. Men, da jeg spurte om ikke de skulle sende email til kundene sin som fortalte om dette, var responsen null. Det er ikke alle som lukter lunten. Det andre jeg lurer på er om hvor svindlerene har fått emailadressen fra. Dette lå med i message source: Oh what a long night this was going to be. awn basilisk It has a sign over the door that says that. A guy who makes up stories, a guy like that is lying to everyone, so that guy can't ever lie to himself. That disappointed Officer Kushner. I'm very good at that, Paul. All he could feel was a kind of academic surprise. And look! Saw the blazing eyes suddenly widen even more, now with surprise and horror and fresh pain. He thought he had heard the cow bellow like that once before, but it had been an evil sound dimly heard in an evil dream, because then he had been full of his own pain. abbott Er det noen som vet om/hvor man kan hente ut avsenders fra message source? Eventuelt annet for å stoppe dette? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 http://www.dn.no/privatokonomi/article999074.ece http://www.nettavisen.no/okonomi/privat/article769946.ece kanskje du skal lese avisa? er flust med nyheter om det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå