Gå til innhold

Beste bærbare til ca 15000

Anbefalte innlegg

Vel Jon_o jeg bøyer meg for din utrolige kunskap, så det blir nok i9400 på meg.

bare lurer på hva jeg burde oppgradere? Jeg kan oppgradere cpu og skjermkortet da kommer det på 15.800kr men lurer på om prosessoren virkelig er vert det? og om jeg heller skulle oppgradere ramen og hden?

-Takk for alle svar :)

Endret av Ninjaku
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 GB ram er den del av Dell's tilbud for tiden, så det har du allerede.

Personlig ser jeg ingen grunn til å bruke 2.500,- på å oppgradere prosessoren. Det du skal oppgradere er skjermkortet fra ati x1400 til 7900 gs. Deretter ville jeg ha vurdert å oppgradere skjermen til 1900*1200 WUXA (den er nydelig :) ) Da skulle prisen utgjøre ca. 14.600,-. Om du fremdeles har penger å bruke, ville jeg ha valgt 9 cellers batteri for å øke batteritiden. Deretter kan du se på blåtann og/eller TV-tuner. Men har du så mye penger å bruke, er det kanskje en ide å se lit nærmere på M1710.

Lenke til kommentar

Hmmm... får se på det, men d er jo på en xps d...

Edit: Når skal eg lære meg å se ka som er siste innlegg, og ikke siste innlegg på side 1!!!!!!! Argh! Ikke rart Jon_o ikke skjønner en dritt ;)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Om du har i9400 eller xps M1710 betyr ikke noe. Det er samme fremgangsmåte uansett. Men om du ikke har gjort dette før, bør du lese guiden NØYE. Det er ikke vanskelig, men kan potensielt gjøre maskinen ubrukelig. Det viktigste er at du tar en backup av biosen og at du legger den på en minnepinne eller cd slik at du kan få ordnet maskinen dersom noe går feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...