Digitalsitron Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Hei jeg er på utkikk etter en ny bærbar, jeg kunne gjerne ha tengt meg at den var så god at den er like bra som en god stasjoner. Den skal bli brukt til spill, photoshop++, og bli brukt i den norske videregående skole. Plass er ikke grusomt viktig siden jeg har 2 eksterne hardisker. Den skal koste ca 15000. Tusen takk for alle forslag og innspill Endret 18. mars 2007 av Ninjaku Lenke til kommentar
rublings Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Du må kanskje være litt mer nøyaktig.. Noen spesiell skjermstørrelse, ram eller hvilke spill du spiller.. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...16;c:36159;r:pg her har du uansett en god pc. 14" så den veier bare 2,5 kg så den blir lett å ta med seg. Og du kan jo kjøpe en ekstra ram-brikke for mindre enn en tusing ekstra.. Men som sagt, om vi får litt mer info blir det lettere å forstå hva du ser etter Edit: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1125475;c:100560 Her har du foresten en med 17". Bedre(Litt usikker??) skjermkort , 2GB ram og svær harddisk, men det trengte du jo ikke Endret 17. mars 2007 av rublings Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nå vet jeg ikke hvilke spill du tenker på, men om denne skal brukes til nyere spill ville jeg ha lagt mest vekt på skjermkortet. Det beste du kan få er Dell XPS M1710, men den koster nok noe over 15.000,-. Du kan imidlertid, slik mange andre har gjort, konfigurere en Dell i9400 med Nvidia 7900gs. Koster deg ca. 13.300,-. 7900gs lar seg overklokke greit og skulle gi deg i overkant av 8000 marks i 3dMark05. Legger inn en lenke Dell i9400 Ser at de har en kampanje for tiden med 2GB ram inkludert. Dette er et godt kjøp. Er spilling viktig, kan det være en ide å ringe Dell og se om du ikke kan få et godt tilbud på XPS med 7900gtx eller 7950gtx. Lykke til Lenke til kommentar
trehoggern Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Desidert mest for pengene: http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=76732 Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) De spillene jeg spiller mest akkurat nå er wow og cs, men har tengt å statse hardt på age of conan vis du ser på grafikken kommer det nok til å bli høye spesifikasjoner. Ville helst ikke gå så veldig inn i hva jeg hadde tengt å ha siden jeg ikke vet så mye om bærbare maskiner. Men den burde kjøre Vista smertefritt med alle funktioner. Ser for meg en pc som jeg kan ha en stund uten at den blir dårlig. Endret 18. mars 2007 av Ninjaku Lenke til kommentar
xorxa Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg ville vel ha gått for Asus G1 koster 15300,- meget god for spilling og mye pc for pengene. Asus G1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 7900gs lar seg overklokke greit og skulle gi deg i overkant av 8000 marks i 3dMark05. 8179165[/snapback] Da skulle eg gjerne visst hvordan! Har prøvd, men det virker som om dell har lagt inn en sperre mot overklokk av skjermkortet.... Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Også lurer jeg på hvor lenge jeg kan forvente at den vil kunne kjøre alle spill og programmer? Kommer det noen store forandrinegr på bærbar makedet i nærfarmtid så det lønner seg å vente? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Også lurer jeg på hvor lenge jeg kan forvente at den vil kunne kjøre alle spill og programmer? Kommer det noen store forandrinegr på bærbar makedet i nærfarmtid så det lønner seg å vente? 8180234[/snapback] Det har eg liten tro på!! Kommer jo disse DX10 kortene snart, men da må du vente en stund enda! Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Er det ingen kort på markedet som kan kjøre DX10? og når kommer de rene dx10 kortene? -Takk for alle svar Endret 18. mars 2007 av Ninjaku Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 DX10 er ventet til bærbare i 3 kvartal i år. Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Vil det være vert å vente på dem eller er det like greit å kjøpe en nå? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Skal du bruke den til høsten? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Du sa at du skulle bruke den på skole også, vil ikke 17" være stort da? For å få 7900gs og disse gtx-kortene MÅ man jo opp i 17, og vekten øker betraktelig WoW og CS trenger ikke gode skjermkort, men det Age of Conan greiene er jeg usikker på. Høres system krevende ut ja.. Bare så du vet det, Go7700 kortene kjører det meste på av spill på markedet nå, og vista kjører mest på ram'en Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Ja, skal ha en med minst 2gb ram, men har sett på mange pcer nå og de fleste har 2gb eller murligheten for å oppgradere. Når det er det på skjermstørrelsen så er det egentlig det samme bare den kjører alt Noen som har noen flere forslag eller anbefalinger? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Har min med på skolen hver dag! Ikke problem! Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Anbefaler Dell XPS m1710 eller inspiron 9400 med et 7900GS. Velg en skjerm med lav oppløsning (1400x900 omtrent), så kan du kjøre det meste av spill. Ringer du Dell og spør om en god pris fordi du også vurderer f.eks. Asus G1, får du nok avslag. Når du har fått første prisavslag, ber du om å få tilbudet sendt på mail. Deretter sammenligner du pc'er fra andre leverandører med tilsvarende specs, og ser på prisen. Svar så på mailen og fortell at den og den pc'n koster det og det, men at du gjerne vil kjøpe en Dell hvis bare prisen er riktig. Så skulle du kunne få nok et avslag EDIT: om du vil være en skikkelig gnier, venter du til du får det "endelige" tilbudet, så forlanger du å få med f.eks. gratis frakt og bæreveske på kjøpet e.l. Hvis du bare står på kravene og er litt vanskelig kunde er det mye å hente på å være kjip ^^ Viktig å grunngi hele tiden hvorfor du må ha avslag (vis til konkurrenter o.l), samtidig som du sier at du helst vil kjøpe Dell hvis de klarer å senke prisen litt. Endret 18. mars 2007 av angry_norwegian Lenke til kommentar
Digitalsitron Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Har sett på mange forskjellige pcer nå og tror jeg skal kjøpe Asus G1 som fåreslått av xorxa. Her kan dere lese litt mer om pcen: Test av Asus G1 den passer alle spesifikasjonene mine og ser ut til å være et bra kjøp. Vis det er noen som har en bedre pc så er det bare å poste dem og selfølgelig. Skal ikke kjøpe den før om noen dager uansett og det er kanskje flere som er ute etter alternativer Endret 18. mars 2007 av Ninjaku Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Fin maskin, men jeg er ikke overbevist av skjermkortet. Nvidia 7700 gir så vidt jeg husker ca. 4400 marks. Det er ok nå, men blir fort utdatert. 7900 gs kan gi deg dobbelt så mye i 3dMark05. 7950gtx gir deg 6000 mere uklokket. Sammenlignet med i9400, synes spesifikasjonene ellers å være sammenfallende. Du finner også en utmerket test av i9400 på Hardware.no. Jeg kan derfor ikke helt forstå hvorfor du vil betale 1500 mere for et dårligere skjermkort som vil bli utdatert fortere. Men det er ditt valg. Du blir sikkert fornøyd allikevel. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Da skulle eg gjerne visst hvordan! wink.gif Har prøvd, men det virker som om dell har lagt inn en sperre mot overklokk av skjermkortet.... Alt du trenger er Coolbits og NiBiTor. Sjekk guiden som jeg har laget her. Sjekk litt ned i første posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå