Gå til innhold

Hvilket 8800 kort anbefaler dere til PC'n min?

kimern9

Anbefalte innlegg

Dette er det jeg har

Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939

Super Cooling pipe, Dual-DDR, PCIe

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L.

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz BOXED

Socket 939 2x512KB cache Dual-Core

Microsoft Windows XP PROFFESIONAL OEM

ENGELSK versjon m/SP2, (OEME85-03013)

Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2

8MB 7200RPM NCQ

Hiper Type-R strømforsyning 580W Blå

20/24pin/ ATX v2,2/ 120mm vifte/ 18db

NEC DVD-brenner ND-3550 bulk, intern

16X Double layer sort, bulk

Lian Li PC7BSCAND Miditower, Sort

Aluminium, u/powersupply

Zalman FATAL1TY CPU Vifte

Socket 478/775/754/939/940 ZM-FS-C77

POV GeFORCE 7900 GT 256MB PCIe

Dual DVI,HDTV, TV-ut ++

Har fått pixelfeil eller no sånt på 7900 GT kortet mitt så jeg trenger ett nytt kort.. kjøper like så godt ett 8800.

Har hørt at GTX skal ta mye av pcn og at man får lite for penga men hva synes dere jeg burde få, er en hardcore gamer....

Har jo også ikke så lyst til å betale alt for mye for ett nytt ett, bare noe som kan spille spill uten lag og sånn og ikke få pixel feil etter ett halvt år som det jævla kortet jeg har nå...

Er det verdt det å kjøpe Vista i samme slengen og?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt rare spørsmål men....

Om du skal spille dx10 spill burdet du gå for gtx og en vista oppgradering ja. Du kan evnt vente å se hva som skjer med prisene ved R600 release som vistnokk skal være i slutten av mnd i følge noen ferske rykter.

Videre blir jo cpu en flaskehals seff men spiller du på høye oppløsninger så gir ikke det så veldig mye utslag igjen. Men du kommer til å merke flaskehalsen veldig i 3dmakr programmer.

Men til syvendet å sist står det jo på hvor mye penger du har råd\er villig til å legge i pcen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Litt rare spørsmål men....

Om du skal spille dx10 spill burdet du gå for gtx og en vista oppgradering ja. Du kan evnt vente å se hva som skjer med prisene ved R600 release som vistnokk skal være i slutten av mnd i følge noen ferske rykter.

Videre blir jo cpu en flaskehals seff men spiller du på høye oppløsninger så gir ikke det så veldig mye utslag igjen. Men du kommer til å merke flaskehalsen veldig i 3dmakr programmer.

Men til syvendet å sist står det jo på hvor mye penger du har råd\er villig til å legge i pcen.

8177642[/snapback]

Hva slaks CPU kan håndtere kortet da? Er det sånn at jeg bare kan kjøpe 939 socket prossesorer siden jeg har et 939 hovedkort.. var ikke så mange å velge mellom som er bedre enn x2 4200

Lenke til kommentar

Pixelfeil på skjermkortet?!?

Hvis du har en LCD-skjerm, og et punkt på den som er uten lys eller har feil farge, så har du pixelfeil. På skjermen, ikke på skjermkortet.

Maskinen din klarer nok å drive et 8800GTX-kort, det er heller et spørsmål om økonomi. Pr. idag klarer du å kjøre alle spill meget fint med et 7900GS eller et X1950PRO. Ellers er jo f.eks. 8600GT/GTS like om hjørnet, hvis du vil ha noe som støtter DX10.

Prøv å teste skjermkortet ditt på en annen maskin, kanskje. Se om du får samme "pixelfeilen" der. Eller evt. et annet skjermkort på din maskin.

Edit: svaret på tittelen din; 8800GTS, billigste du finner. Ligger på rundt 2300-2600 kr.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg har selv valgt et asus 8800gts kort med 640 mb minne til 3490,-

Relativt liten prisøkning for dobbelt så mye minne, noe som kan komme godt med på nye spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...