Husee Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Har kjøpt meg WII i dag, og har lest litt rundt på nette at det går an å laste ned gammle 64 spill, blant annet Zelda! Noen som kan fortelle meg hvordan dette fungerer og hvordan man gjør det? Er det lov? Lenke til kommentar
Sund Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Du finner det på VC! Da må du laste det ned fra ShopChannel. Du har Zelda, mario, mario kart og mange andre til andre konsoller. Det koster penger, og det er lov. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 For å svare litt mer konkret. For å spille Virtual Console spill trenger du enten en Classic controler eller en Gamecube kontroll. Spillene laster du ned fra Wii shop chanel. De ender opp som "kanaler" i hovedmenyen og kan flyttes mellom ved å trykke A+B samtidig (B først så A). Du har en del å velge mellom, deriblant Ocarina of Time. Men dessverre er ikke alle Zelda spillene representert på Virtual Console ennå. Er faktisk ganske enkelt. Du kan sorter spillene etter sist release, alfabet eller system. Wii points, som du betaler med, kjøper du med Visa eller Mastercard (eller Wiipoint cards kjøpt i butikken). Lenke til kommentar
Husee Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Kan jeg spørre om hva VC er? : P Mulig et dumt spørsmål. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 VC=Virtual Console Det er "emulatoren" til Wii som kjører de andre nedlasta spillene. Den emulerer de andre systemene (NES,SNES,N64,Sega,Turbografx). Lenke til kommentar
Husee Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 ups, har fått et problem.. Har koblet den til WLAN og jeg satte i gang og update den.. Nå ser det ut som den har hengt seg opp for loading "baren" har ikke flyttet på seg på 10 min.. Hva skal jeg gjøre? : O Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Kan ta sin tid med første update. Gi den litt tid og om den ikke flytter på seg, forsøk å restarte konsollen. Lenke til kommentar
Farmus Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 ups, har fått et problem.. Har koblet den til WLAN og jeg satte i gang og update den.. Nå ser det ut som den har hengt seg opp for loading "baren" har ikke flyttet på seg på 10 min.. Hva skal jeg gjøre? : O 8177598[/snapback] slå løs på Wii'en å håp på det beste Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 For å spille Virtual Console spill trenger du enten en Classic controler eller en Gamecube kontroll. 8177551[/snapback] Det er vel bare på SNES og N64-spill du er nødt til å ha Classic controler eller GC-kontroll. Ellers kan du bruke Wii-remoten. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Wiimoten funker på enkelte Sega og PC Engien spill men det er anbefalt å ha enten NGC eller Classic controller. Jeg anbefaler det i alle fall, classic controllen er nydelig å holde i. Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Og NES-spill Classic controlleren har jeg ikke prøvd og ikke tenkt å kjøpe siden jeg har 4 GC-kontroller. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Om du skal ha spill-opplevelsene fra NES/SNES inntakt, er Classic Controlleren helt genial.. Kjøpte min til aLttP, alene, men bruker den selvsagt nå (siden aLttP ikke er ute.. jævla..argh..) til Super Mario World "Oppsettet" mitt NES/SNES/Sega MD/Turbografx= Cassic Controlleren N64= GameCube-kontrollen Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 NGC kontrollen funker yppelig til N64 spill ja, koser meg gjennom Majoras Mask for øyeblikket, på Wiien, og det er bare toppers med NGC kontrollen. Classic kontrollen funker merksnodig perfekt til alle platformene jeg har lasta ned på Wii, NES, SNES og Sega. Vel verd å ha. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Personlig så liker jeg ikke Classic Controllen på NES spillene... der funker Wiimoten best for min del! Smaken er som Baken heter det vel. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Spillene kommer til å koste følgende: NES-spill: 500 Wii Points per stk. Super NES-spill: 800 Wii Points per stk. N64-spill: 1000 Wii Points per stk. Sega Mega Drive-spill: 800 Wii Points per stk. TurboGrafx (PC Engine)-spill: 600 Wii Points per stk. Nintendo gjør oppmerksom på at prisen kan bli endret i løpet av 2007. Kontrollskjema De forskjellige spillene vil kunne spilles med forskjellige kontrollere og her er en oversikt: NES-spill: Wii Remote, Classic Controller og GameCube-kontroller. SNES-spill: Classic Controller og GameCube-kontroller. N64-spill: Classic Controller og GameCube-kontroller. Spill fra andre utviklere: Classic Controller (andre kontrollmuligheter vil variere fra spill til spill). Ja, det er lov. Og derfor må du kjøpe spela med Wii Points, som du kan kjøpe på f.eks. Absoluttspill.no eller Komplett.no til berre 199 kr. Endret 16. april 2007 av Kiwien6 Lenke til kommentar
Kakkoii Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Anbefaler på det sterkeste å kjøpe en classic controller. Er helt umulig å spille enkelte spill med en cube kontroll da knappene er helt feil plassert. Super Mario World kan du bare glemme. Ikke er den særlig dyr heller. Endret 16. april 2007 av Kakkoii Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Eg kjøpte ein lite brukt Wii til 3200,- og fekk med konsollen og alt som er i pakken, Zelda TP, Classic kontroll, Wii Points. Har lasta ned/kjøpt Zelda: ALTTP og har spelt mykje, har berre brukt Classic kontrollen. Endret 16. april 2007 av Kiwien6 Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Ja, det er lov. Og derfor må du kjøpe spela med Wii Points, som du kan kjøpe på f.eks. Absoluttspill.no eller Komplett.no til berre 199 kr. 8399282[/snapback] Eventuelt kjøpe poengene med kredittkort direkte fra Virtual Console, til ca 160,- (10 euro pr 1000 poeng) Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 ups, har fått et problem.. Har koblet den til WLAN og jeg satte i gang og update den.. Nå ser det ut som den har hengt seg opp for loading "baren" har ikke flyttet på seg på 10 min.. Hva skal jeg gjøre? : O 8177598[/snapback] Har skjedd med meg også. Det gikk ikke ann å restarte med kontrollen eller å trykke på powerknappen. Jeg dro ut strømkontakten og satt den inn igjen. Funka det. @Bear: Takk for tipset om at du kan flytte kanalene med A + B. Nå skal everybody votes ligge bakerst. Og så skal alle spillene ligge ved siden av hveandre. Liker å ha orden i sakene. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Nå skal everybody votes ligge bakerst. Og så skal alle spillene ligge ved siden av hveandre. Liker å ha orden i sakene. 8404233[/snapback] Jeg har alle kanalene som ikke er spill for seg på en første side, deretter en egen side for spill til hver konsoll. Pent og ryddig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå