Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke store biler under 400.000?

Jove

Anbefalte innlegg

Håper å få noen tips til biler som kan passe desse kriteriene:

(Ikke meg som skal ha en slik bil, spør for noen andre.)

Helst 4-hjulstrekk

Gjerne 7-seter

Under 400.000,-

God plass til hundebur, barneseter, barnevogn.

Ikke Carawelle og lignende "kassebil".

Finnes det i det hele tatt noen som kan passe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe takk for svar. Ja får unskylde med meg at det ikke er jeg som stiller kravene. Den som spør har hatt en Volvo XC90, men vil ha en billigere bil. (Og gjerne større)

Men det finnes kanskje ikke...

(Selv mener jeg en kassebil vil være bra)

Lenke til kommentar

Tja..

Ford S-MAX

Toyota Previa

Mitsubishi Grandis

Mitsubishi Outlander

Er vel egentlig kassebiler, men jeg regner dem som svære personbiler, da ingen av dem har noe særlig Caravelle preg :whistle:

Ingen av bilene utenom Outlanderen leveres med 4-hjulstrekk, men til normal bruk er det sjelden nødvendig i sør-Norge.

Endret av acon
Lenke til kommentar

Om de kan klare seg uten 4-hjulstrekk, vil jeg absolutt anbefale en titt på Citroën Grand C4 Picasso! Dersom de skal ha plass til både barnevogn, hundebur og 7 personer på en gang blir den nok vel trang. Men om de kan ha litt "enten eller" er dette en bra bil! Kjørte den med bra lass på glatta i vinter, og savnet ikke 4-hjulstrekk i det hele tatt! Den er velkjørende, praktisk, meget godt utstyrt, komfortabel, økonomisk og slett ikke så ille for miljøet heller. På toppen av alt er prisen langt under 400k!

Er 4-hjulstrekk et must, er vel nye Outlander et godt stalltips.

Og er de ute etter en mer "vanlig" bil, er jo 307SW fleksibel og romslig. Dog er de to siste setene en vits om de i det hele tatt skal gidde å kjøpe dem.

Lenke til kommentar

I tillegg finnes det jo biler som ikke er "rene" kassebiler, men sånn litt i mellom. Nå er det vel en viss fare for at de ligger over 400k i pris da (som helt ny i alle fall). Det har jeg ikke sjekket. Tenkte mer på biltypen. Noen er tidligere nevnt her, men jeg ramser opp etter hukommelsen:

-Citroën C8

-Peugeot 807

-Ford Galaxy

-Ford S-Max

-Renault Grand Scenic

-Renault Espace

-Mitsubishi Grandis

-Toyota Verso (Blir kanskje litt liten)

-Kia Carnival

-Hyundai Trajet

-Chrysler Voyager

-Mazda 5

Skal ikke garantere at alle har 7 seter heller, men det var nå bare noen modeller som svirret rundt i hodet mitt ;) Har også kjørt en C8 selv, en meget god bil å kjøre. Samt at skyvedører gjør den meget praktisk ifm. lasting/lossing. 807 er "samme" bilen med annet emblem... S-Max har jeg også prøvd, men opplevde den som tungkjørt ift. de andre. De har meget høyt 1. gear som gjør at du sliter ut venstrefoten på clutchingen når du står i kø... Men den er sikkert kanonbra på landeveien! Skulle jeg valgt en av de jeg foreslår, hadde det blitt Grand C4 Picasso.

Personlig endte vi opp med en C5 faktisk. Vi hadde ikke bruk for 7 seter, og bilen er en drøm å kjøre på alt slags føre, samt at den er meget romslig. Vi har et dobbelt hundebur baki, og enda er det plass til mer! Så om det heller ikke er et must med 7 seter, åpner det seg en haug av andre muligheter! :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt den nye Outlanderen, så jeg er kanskje litt innhabil... Men til vårt bruk tror jeg den blir bra. Vi drasser også rundt på barnevogn og masse bagasje, men ikke hundebur, da. Skal du ha med både hundebur og barnevogn samtidig og helst ha 4wd da må du vel nesten over på "kassebil" type Hiace eller Caravelle. Jeg synes Outlanderen har myyye plass, og jeg er vant til Volvo fra før. Setter man på en takboks ved virkelig store behov, så tror jeg det meste får plass. Alle de biler som er nevnt ovenfor, har god plass, men de mangler jo 4wd, som i alle fall for vår del, er avgjørende.

Lykke til med bilvalg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...