Squirt Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hei! Jeg har en XBOX som er modifisert og koblet til nettverket i huset. Det fungerte helt fint før å se på filmer fra min stasjonære PC på XBOXen uten å overføre (Streame altså). Men nå, når jeg har lagt inn Vista på PCen min, så kommer det bare "Connection Refused", når jeg skal innpå PCen min fra XBOXen. Hva skal jeg gjøre? Har slått av Brannmur (Tror jeg) på PCen, men i sta kom det spørsmål fra Windows Brannmur om Azureus. Men det står jo at jeg har slått den av! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 finnes det andre måter å overføre filer til xboxen? f.eks ftp? Lenke til kommentar
Squirt Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 finnes det andre måter å overføre filer til xboxen? f.eks ftp? 8177593[/snapback] Jaja! Men det er ikke det som er problemet! Problemet er at jeg ikke får streama det direkte liksom! Det som er poenget med at jeg har xbox.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Trengs det ikke en tilleggs greie til WMP eller noe slikt for å synke mot Xbox? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Du må slå på fildeling i Vista, da vil jeg tro det går bedre. Med mindre du har brukt et dedikert streameprogram på PC-en tidligere. Lenke til kommentar
Squirt Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Du må slå på fildeling i Vista, da vil jeg tro det går bedre. Med mindre du har brukt et dedikert streameprogram på PC-en tidligere. 8178359[/snapback] Slå på fildeling? Hva mener du? Jeg deler to partisjoner, om det var det du mente.. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Du må bare oppgradere XBMC til en av de nyeste versjonene så funker Smb deling mot vista igjen det. Og om du vil overføre via FTP så kan det hende du må enable dette i XBMC men mener det er på som default. bare og ftp ipen til xboxen det så er brukernavn/passord xbox/xbox Endret 18. mars 2007 av Handl3vogn Lenke til kommentar
bertie Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 har ikke vista, for å si det først som sist, men Har på min pc satt opp deling av 2 mapper på pc'en. Har så lagd en bruker som heter xboxuser (eller noe slikt) med passord. Satt så opp i xbmc samme brukernavn og passord. Vet ikke om det kan være at du er nødt til å ha en bruker og passord får å kunne nå disse "sharene". Har som sagt ikke erfaring fra vista, men kan jo være du har glemt å opprette bruker eller har et annet login nå enn du hadde på XP. (kanskje litt opplagt, og kan jo hende du har prøvd nettopp dette, men det er ofte lett å overse de små tingene...) bertie Lenke til kommentar
Squirt Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Du må bare oppgradere XBMC til en av de nyeste versjonene så funker Smb deling mot vista igjen det.Og om du vil overføre via FTP så kan det hende du må enable dette i XBMC men mener det er på som default. bare og ftp ipen til xboxen det så er brukernavn/passord xbox/xbox 8180743[/snapback] Har oppgradert til den nyeste XBMC, og det funker helt fint å overføre med FTP Lenke til kommentar
Squirt Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Har på min pc satt opp deling av 2 mapper på pc'en. Har så lagd en bruker som heter xboxuser (eller noe slikt) med passord. Satt så opp i xbmc samme brukernavn og passord. Vet ikke om det kan være at du er nødt til å ha en bruker og passord får å kunne nå disse "sharene". Har som sagt ikke erfaring fra vista, men kan jo være du har glemt å opprette bruker eller har et annet login nå enn du hadde på XP. bertie 8180770[/snapback] Hadde jo ikke noe spesiell bruker for bruk av Xbox på XP! Jeg kommer innpå Laptopen min (Ikke Vista) med Xboxen, men ikke på den stasjonære som har Vista. Vista er IKKE stabilt på utrolig mange ting! Lyden min er fucka, og jeg får ikke brukt alle høyttalerne mine, pluss at det tar sykt mye minne! Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Men om du oppgradere Til nyeste XBMC så skal det ikke være noe problem og koble til Delingene til din vista maskin. Det funker i hvertfall fint her med Xbox og Vista Business Edition Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå