Gå til innhold

Feilmelding i XP Professional

Anbefalte innlegg

Heisann,jeg får stadig feilmelding etter oppstarten:

"Det oppsto et problem i Generic Host process for Win32 services og måtte avsluttes",lurer på hva som er galt,har lett forgjeves. Håper noen her i dette forumet kan hjelpe???

Hilsen Kai

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

[off-topic]

Pøh, det er da mye bedre å søke og grave opp en 8 måneder gammel tråd, enn å lage nye hele tiden.

Når "alle" henviser til søkefunksjonen hele tiden, så blir det jo ironisk å si at de heller skal lage nye tråder i stedet?

Lenke til kommentar
[off-topic]

Pøh, det er da mye bedre å søke og grave opp en 8 måneder gammel tråd, enn å lage nye hele tiden.

Når "alle" henviser til søkefunksjonen hele tiden, så blir det jo ironisk å si at de heller skal lage nye tråder i stedet?

:D

Lenke til kommentar

Hmm, fikk et lignende problem for bare et par dager siden, der jeg får opp en advarsel boks midt på skjermen om at et funksjon er ustabil - RPC et eller annet? (Remote Procedure Control...) Og deretter stenges hele maskinen ned. Dette skjer bare når jeg logger på nett - noen som vet hva dette kan være?

I tilegg får jeg noen ganger denne Generic Host Process for Win32, men denne stenger bare nett tilgangen.

Virus?

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar

Du er infisert av Msblast viruset. Akkurat det samme skjedde med meg. For å fjerne det må du slå på en brannmur og laste ned en patch via windows update. Bare installer alle de anbefalte oppdateringene så funker pcen din helt fint etterpå.

Hvis du ikke har en brannmur så kan du søke etter msblast.exe på maskinen din og rename fila til feks msblast.bak før du logger deg på internett.

Lenke til kommentar

Haha, det var visst msblast.exe ja - mitt aller første virus/orm etter 6 år på nett, jeg er så stolt =) Takker uansett for respons, fikk fjernet det nå.

Det var litt mer mas en jeg hadde trodd, og denne xp patchen så ikke ut til å ligge fritt tilgjengelig via windowsupdate, men jeg måtte hente den direkte fra en link fra en virus side. I tilegg er msblast ganske kjapp til å re-infisere maskinen etter du har sletta det, så det var faktisk et problem å holde seg på nett lenge nok til å hente ned diverse filer.

Hvis du sliter med samme problem kan du - mens du har denne 'system shutdown' boksen oppe - gå til >Run/Kjør og skrive inn "shutdown -a" som terminerer avslutningsprosessen lenge nok til at du får henta ned det du trenger.

Ta en titt på www.f-secure.com - helt mot toppen har de detaljerte beskrivelser hvordan du går frem, hvor patchen ligger, et eget lite program for å fjerne msblast helt m.m

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...