Honda Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Heisann,jeg får stadig feilmelding etter oppstarten: "Det oppsto et problem i Generic Host process for Win32 services og måtte avsluttes",lurer på hva som er galt,har lett forgjeves. Håper noen her i dette forumet kan hjelpe??? Hilsen Kai Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Denne meldingen mottar jeg også nå. Finner bare referanser på internett til brannmur-spørsmål hvor XP spør om "generic process" kan lastes fra internett. Problemet mitt er maskinen til stadighet går i stå og slår seg av. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 du er nok infisert av msblast. Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Øhh, det her er vel bumping? Han har kanskje funnet ut hva det er som har skjedd... Så vi kan kanskje la den tråden dø ut i og med at det er 8 mnd elns siden han posta? MSblast kan være det, anbefaler å sjekke ut programmet her i så fall... Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Kan vel ikke kalles bumping når jeg bare forteller at jeg har samme problem og at jeg heller ikke finner noen løsning på det. Skal sjekke ut MSBlast, takk! Lenke til kommentar
Corn Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 [off-topic] Pøh, det er da mye bedre å søke og grave opp en 8 måneder gammel tråd, enn å lage nye hele tiden. Når "alle" henviser til søkefunksjonen hele tiden, så blir det jo ironisk å si at de heller skal lage nye tråder i stedet? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 [off-topic]Pøh, det er da mye bedre å søke og grave opp en 8 måneder gammel tråd, enn å lage nye hele tiden. Når "alle" henviser til søkefunksjonen hele tiden, så blir det jo ironisk å si at de heller skal lage nye tråder i stedet? Lenke til kommentar
Ellusion Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hmm, fikk et lignende problem for bare et par dager siden, der jeg får opp en advarsel boks midt på skjermen om at et funksjon er ustabil - RPC et eller annet? (Remote Procedure Control...) Og deretter stenges hele maskinen ned. Dette skjer bare når jeg logger på nett - noen som vet hva dette kan være? I tilegg får jeg noen ganger denne Generic Host Process for Win32, men denne stenger bare nett tilgangen. Virus? Cheers, Ellusion Lenke til kommentar
Newman Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Du er infisert av Msblast viruset. Akkurat det samme skjedde med meg. For å fjerne det må du slå på en brannmur og laste ned en patch via windows update. Bare installer alle de anbefalte oppdateringene så funker pcen din helt fint etterpå. Hvis du ikke har en brannmur så kan du søke etter msblast.exe på maskinen din og rename fila til feks msblast.bak før du logger deg på internett. Lenke til kommentar
Ellusion Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Haha, det var visst msblast.exe ja - mitt aller første virus/orm etter 6 år på nett, jeg er så stolt =) Takker uansett for respons, fikk fjernet det nå. Det var litt mer mas en jeg hadde trodd, og denne xp patchen så ikke ut til å ligge fritt tilgjengelig via windowsupdate, men jeg måtte hente den direkte fra en link fra en virus side. I tilegg er msblast ganske kjapp til å re-infisere maskinen etter du har sletta det, så det var faktisk et problem å holde seg på nett lenge nok til å hente ned diverse filer. Hvis du sliter med samme problem kan du - mens du har denne 'system shutdown' boksen oppe - gå til >Run/Kjør og skrive inn "shutdown -a" som terminerer avslutningsprosessen lenge nok til at du får henta ned det du trenger. Ta en titt på www.f-secure.com - helt mot toppen har de detaljerte beskrivelser hvordan du går frem, hvor patchen ligger, et eget lite program for å fjerne msblast helt m.m Cheers, Ellusion Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 PC'en jeg refererte til med feilmeldingen var også infisert med MSBLAST-viruset. Jeg brukte verktøyet fra Symantec. Med en gang klarte jeg å holde maskinen på nettet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå