Gå til innhold

Trenger hjelp til VirtualDJ

Kaggen

Anbefalte innlegg

Hei

Mixet en liten mix for litt siden mest for gøy, og sendte den til en venn av meg som er DJ på ekte.. Han har ikke programmet selv, men sa til meg at jeg måtte slå av "master tempo" når jeg pitcher, for da unngår man at beaten går oppå hverandre..

Er det noen som vil høre den? Ligger her..

Forstår meg ikke helt på sånt, men er det noen som vet hva jeg bør gjøre? På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke at jeg har brukt VirtualDJ på år og dag, men han mener kanskje at du må slå av beat-locken? Altså funksjonen som gjør at alle sangene du mixer inn går i samme tempo.

8180489[/snapback]

hmm.. har to versjoner av det, 2.0 og 4.1, på 2.0'en er det en knapp som heter beatlock, den låser pitchen..

men på 4.1 (i hvertfall på originalskinnet) står det bare noe om keylock, og slår man av denne, kan man gjøre sangen lys eller mørk, samtidig som man justerer tempoet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ikke at jeg har brukt VirtualDJ på år og dag, men han mener kanskje at du må slå av beat-locken? Altså funksjonen som gjør at alle sangene du mixer inn går i samme tempo.

8180489[/snapback]

hmm.. har to versjoner av det, 2.0 og 4.1, på 2.0'en er det en knapp som heter beatlock, den låser pitchen..

men på 4.1 (i hvertfall på originalskinnet) står det bare noe om keylock, og slår man av denne, kan man gjøre sangen lys eller mørk, samtidig som man justerer tempoet..

8182005[/snapback]

noen som kan noe om dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

8180489[/snapback]

8182005[/snapback]

noen som kan noe om dette?

8277625[/snapback]

INGEN??

Lenke til kommentar
Nei, beklager. Siste versjon jeg brukte var visst 1.xx. Hva mener han med at beatene går oppå hverandre? Linken er forresten broken, men jeg synes å huske at beatene gikk fint over i hverandre.

8343466[/snapback]

ja, stemmer.. kan laste opp på nytt så du får høre..

hehe, vet ikke om musikken faller i smak hos deg da, men..

Lenke til kommentar
Nei, beklager. Siste versjon jeg brukte var visst 1.xx. Hva mener han med at beatene går oppå hverandre? Linken er forresten broken, men jeg synes å huske at beatene gikk fint over i hverandre.

8343466[/snapback]

ja, stemmer.. kan laste opp på nytt så du får høre..

hehe, vet ikke om musikken faller i smak hos deg da, men..

8343492[/snapback]

Hehe, er ikke sikkert det, selv om last.fm-profilen så å si bare inneholder metall. ;) Men uansett, fant ut at master tempo er å forandre tempo uten å forandre pitch. Så skjønner ikke helt hva det har å gjøre med at beatene går oppå hverandre.

EDIT: leif

Endret av AnR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har mixet en ny mix nå..

På denne slo jeg av keylocken sånn at tonen vart lysere og mørkere når jeg pitchet, da "lagget" ikke sangene mer..

Genre: Hardstyle

*** LENKE FJERNET AV MODERATOR ***

Tracklist:

1. Stylez meets Tonteufel - Third Strike (Stylez Lfo Attack Mix)

2. Hardstyle Guru - The Counter (Paco Ezzemoto RMX)

3. D & G - House of House (Coone RMX)

4. Langenhagen - Hamburg Sued (FDF RMX)

5. Smashing Guys - Pump and Loud (Zatox RMX)

6. Julian DJ vs. Bruno Power - Cops (DJ Activator RMX)

7. Blutonium Boy - Back

8. Looney Tunez - Pound It Loud

9. The Kgb`s - Fahrenheit (Technoboy RMX)

10.Blutonium Boy - Acid Over Sydney

11.Dj Zany - Volt

12.The Prophet feat. Headhunterz - Scar Ur Face

13.Max B Grant vs. The Ripper - Scream (Blutonium Boy vs Dj Neo hardstyle mix)

14.Asys - Cheers (Zany RMX)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Jeg tror absolutt du ikke har noen intensjon av å spre ulovlig musikk på nett men intill du dokumenterer at du har rett til å publisere nevnt artisters musikk, ber jeg deg å ikke lenke til musikken. Sender du lenke på PM eller annet sted på forumet, blir det reaksjoner fra vår side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...