mFaFa Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Jeg har et problem i hjemmenettverket, med routermodem fra Nextgentel, som vi har tilkoblet en trådløs router fra Cisco. I og for seg fungerer dette fint, nettet fungerer båda via kabel og trådløst. Problemet er å få kontakt fra fra laptopen (trådløs) til min stasjonære (kabel). Jeg sjekker IP'ene til begge to og prøver å pinge den ene og andre veien, men ingen kontakt mellom de to. Lagde en fin tegning i en Opera-widget for å illustrere :!: Jeg får svar da jeg fra laptopen (trådløs) pinger IP'en til den trådløse routeren og routermodemet. Fra den stasjonære (kabel) får jeg ikke svar da jeg pinger IP'en til den trådløse (fordi jeg prøver samme IP som laptopen ser den trådløse routeren som..) Om det var forståbart. Den trådløse routeren har vel en annen IP mot routermodemet (10.0.0.x i stedet for 192.168.1.x) Laptopen kjører Linux og den stasjonære Windows XP. Jeg har tilgang til å stille på begge routere. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Det kjappeste er å koble pc'n inn på den trådløse ruteren (hvis det er muligheter for det.) Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Aha! Det kan jeg selvfølgelig gjøre. Den trådløse har porter også. Takk takk.. får håpe de finner hverandre uten tull da Lenke til kommentar
Raytro Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Hei Har samme problemet, selv om jeg kobler opp gjennom den trådløse routeren(denne er satt opp som aksesspunkt). Kan dette ha noe med brannmuren som ligger i modemet til nextgentel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå