Gå til innhold

Hvordan åpne porter i Utorrent?

asad

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke lastet opp , pga en lukket port. I høyre, nederste hjørnet ser jeg en rød trekant, som hinter til at noe er galt.

Hvordan kan jeg åpne denne porten, uten å gjøre alle de kompliserte tingene som står på utorrents sin side? Det kan da umulig være så vanskelig? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme greia - nesten.

Skal åpne porter fordi det står dette i uTorrent (jeg får lastet ned, men ikke så fort som jeg ønsker):

Not Connectable

A firewall/router is limiting you network traffic. You need to

open up a port so that other can connect to you.

Følger denne denne guiden for min router Linksys WR300N

Og i den guiden må jeg fikse en static IP, til det bruker jeg denne guiden, og har fulgt den helt til slutten, men da virker ikke internett og i den står det på slutten at:

If you find that you can not pull up webpages, the problem is most likely the dns numbers you entered. Give your ISP a call, and they will be able to tell you which dns servers to use. This is a question they answer all of the time. They will be able to tell you what you should use right away.

Spm er da om jeg må ringe til ISP'en min for å få dette, eller er det noen side jeg kan gå inn på for å få det samme?

Er heller ikke helt sikker på hviken Internet Leverandør jeg har ("sjefen" i huset er ikke her, så kan ikke bare spørre), noen steder jeg kan sjekke det?

Takk :)

Lenke til kommentar

Laksus: prøv å sette DNS til det samme som default gateway.

hvis ruteren din forwarder DNS så skal det funke fint.

hvis det ikke gjør det, så kan du logge på ruteren din og se etter et sted hvor det står primary DNS og secondary DNS, og sette de to som primary og secondary DNS på maskinen din.

Lenke til kommentar
hvis det ikke gjør det, så kan du logge på ruteren din og se etter et sted hvor det står primary DNS og secondary DNS, og sette de to som primary og secondary DNS på maskinen din.

Skal prøve det du sa, men hvis det ikke funker, hvordan gjør jeg det jeg har quota da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...