aXXo Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Hei, jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg en stasjonær pc, men jeg vil IKKE kjøpe en standard pc i butikken. Så med andre ord: jeg vil bygge en selv, jeg har ikke så mye peiling på hva man må ha i pc'en da hehe. Men er det noen som kan fortelle meg hva jeg trenger i den pc'en jeg skal kjøpe? Så finner jeg ut resten selv kan jeg tenke meg. Takk for all hjelp Endret 17. mars 2007 av aXXo Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Kabinett Strømforsyning Hovedkort (pci-e) Processor (cpu) RAM (minne brikker) Harddisk Dvd brenner Skjermkort (pci-e) Kabler harddisk/hovedkort føljer oftast med i hovedkort pakka. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) hovedkort, asus p5b er ganske god ekort er det rykter om skjermkort, 8800GTS er et godt og "billig" kort i både 320Mb og 640Mb cpu/prosessor, intel har inner svingen på amd for tiden så intel gir best ytelse pr penge minne/ram, geil og corsair er og anbefale harddisk, samsung 250Gb har jeg selv og er fryktleig førnøyd strømforsyning/psu, tagan og mist er 2 av de beste som kan være og ambefale sjerm vet ike hva du skal bryke pc en til så skal du brukle mye og hva er bruksområde? Endret 17. mars 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) PSU (Strømforsyning) CPU (Prosessor) HK (Hovedkort) Harddisk Skjermkort (Om dette ikke er integrert i HK) RAM Eventuelt eksternt lydkort, nettverkskort, osv om dette ikke er integrert i HK. Og en masse kabler Sikkert noe jeg har glemt men gir deg bare en pekepinn Edit: Det går ikke ann å være først å svare nei? Da kan jeg legge til at når noe er "Boxed" følger det nødvendige med, men hvis man f.eks kjøper Bulk så får man bare selve produktet og ikke kabler og diverse. Endret 17. mars 2007 av sn0dig Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Ja, glemte jo å si hva jeg skal bruke den til da (takk skylinepower ) Jeg skal vel bruke den til å spille litt med, så trenger vel et greit skjermkort, (har 256 mb dedikert nVidia gForce go 7600 på den bærbare pc'en jeg har nå, å det funker fett) også internet surfing, msn, musikk og filmer Endret 17. mars 2007 av aXXo Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 kan du bruke my på den da? Lenke til kommentar
aXXo Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Tenker du på hvor mye penger jeg skal legge i pc'en? Max 10.000 kr. tenker jeg. Men man får vel myye pc til den prisen? Ihvertfall hvis man kjøper hver enkelt del og bygger den selv? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...1C-651DE997DC52 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå