pumba50 Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Dette er en litt rar tråd, skal jeg vel inrømme. Når man f.eks sier "Jeg er tørst", så høres det relativt normalt ut. Men hvis man skal si at man ikke er tørst, så kan man jo ikke si "Jeg er utørst". Så mitt spørsmål er, hva er motpolen til "tørst". Fins det noe slikt ord? Greit nok, jeg har fint klart meg uten "det ordet" (hvis det fins) til nå og klarer meg sikkert uten det, men hadde vært moro om et slikt ord fantes. Noen andre ord som folk lurer på, må dem bare skrive det ned her og spørre etter motpolen. Ikke alltid at ordboka hjelper så mye på slikt, med unntak av når ordene har en sammenhengende begynnelse hvor delvis kan byttes ut, slikt som f.eks: Demokrati hvor Demo er en forkortelse for Demos (som betyr folk) og krati, en forkortelse for kratein (som betyr styre), som da blir folkestyre. Da kan det være enklere å slå slikt opp, for man vet noenlunde hva man skal lete etter, da man kan dele ordene opp og søke på individuelle ord og slå opp de greske meningene på disse. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=732505&hl=+blask Tada... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Sikkert opprettet 3-4 tråder med samme spørsmål den siste måneden ... Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Har du sett på makan. hehe. Akkurat det samme som mitt spørsmål allerede i begynnelsen av tråden. Siden tråden allerede er laget, så kan jeg vel like greit spørre om noen vet hva "de" betyr i "deaktivere". Er det tysk? Endret 17. mars 2007 av Databamse Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Sikkert opprettet 3-4 tråder med samme spørsmål den siste måneden ... 8176278[/snapback] Korrekt. Benytte en av de eksisterende trådene som ligger i språk-delen av forumet Posten stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg