Snerk Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Har en Hitachi 7k100 100gb 7200rpm 2,5" sata harddisk, i en kraftig laptop. (specs i profil) Og synes den kan bli ganske varm når jeg har laptopen på fanget mens jeg spiller. Har begynt å monitore hdd tempen og ser at tempen kommer opp i mot 50C. på det meste. Er det mye for en laptop harddisk, eller er det business as usual? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Greit nok for hard kjøring.. Bør ikke komme over 60 grader.. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Kan nevne at jeg har hatt en laptop kjørende 24/7 de siste tre årene og en del timer om dagen i et par år før dette, hvor disken har hatt en temperatur på 55-61 grader, litt avhengig av sommer/vinter. Og det har enda ikke oppstått noen merkbare defekter. For øvrig også en Hitachi-disk. Hver disk har individuelle grenser for temperaturtoleranse, dette oppgis vanligvis av fabrikanten. På www.hgst.com finner du sikkert dette for din disk. Endret 18. mars 2007 av KAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå