Gå til innhold

Hva er det beste lydformatet?


Anbefalte innlegg

Jeg har en ny favoritt flac flash-basert video-DAP Teclast's T39

 

 

 

2000 sanger på 40MB i FLAC blir 80GB og omtrent 250 timers konstant musikk. Dette kan du lett putte rett i lomma med en slik:

 

Apple iPod 80 GB

 

I dag tror jeg faktisk at 80GB er lite, veldig lite i en musikksamlig, og om du ikke har plass til å lagre den mengden data så er det IMO ikke noe som kan brukes som en ulempe for FLAC da prisen på lagringsplass i dag ligger på kun 2,- per gigabyte.

8583286[/snapback]

Tror du virkelig alle har 2000 låter? La oss si at en låt koster 10kr betyr det at man har brukt minst 20000kr på musikksamlingen.

8584042[/snapback]

 

Hvis en fil er .Flac så er den enten solgt som noe annet eller stjålet. Utbredelsen tror jeg i stor grad er på grunn av piratvirksomhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...men waw trenger ikke prosessering. Så hvis filstørrelse ikke er viktig er waw et bra format.

8615280[/snapback]

Jeg tipper at filstørrelse er av stor betydning hos majoriteten av de som eier mp3-spillere som støtter FLAC, og så lenge FLAC-fila kan dekodes raskere enn hva den spilles av burde det ikke være noe problem utover et (teoretisk) større strømkonsum som følger av teh computing powah som trengs under dekoding.

 

Med min Athlon64 3400+ dekoder jeg en hel CD (!) komprimert i FLAC på under ett minutt, så på stasjonære maskiner vil jeg si dekoding ikke er noe godt argument for å ikke bruke FLAC :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...