endre84 Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Er det mye å tjene på oppgradering nå for tiden? Siden det stadig kommer noe nytt på markedet er jeg ikke sikker på om jeg bør oppgradere pc'en min nå. Jeg vil ikke bruke mye penger, for så å se at det var fullstendig bortkastet. Det utstyret jeg har nå er brukbart, men det hadde vært kjekt med noe nytt. Kan noen komme med forslag på godt hovedkort med AMD prosessor og ram som helst er bra til overklokking? Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Siden du ikke sier hva slags utstyr du har er det litt vanskelig å gi noen anbefaling. Men hvis du ikke har konkrete problemer med for treg PC ville jeg ventet. Kjøp av PC utstyr er den dårligste investeringen du kan gjøre. Det meste blir tilnærmet verdiløst i løpet av et par år. Så min mening er at du 'tjener' mest på å bruke det utstyret du har så lenge som mulig. Lenke til kommentar
alexio Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 for å si det sånn: har du en pc som er mer enn 2 måneder er det ALLTID rom for oppgraderinger!!! All oppgradering er god oppgradering! du kan aldri få god "nok" pc (kommer an på hva du synes)!!! er pc'en din mer enn 1 år gammelt kan du jo såklart gjøre maasse oppgraderinger.. alexio Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 jeg har en fantaisk sans for å ha mye hard disk plass, har jeg penger og føler for det så kjøper jeg ny hard disk, har bare 280Gb enda men :smile: noen som vet hvor mye grensen er for lagrinsplass i windows xp?... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Min erfaring er at man taper minst (eller "er mest økonomisk") om man kjøper PC-utstyr som er ganske billig nå men har gode muligheter for oppgradering, og så rundt 1 år etterpå oppgraderer PC'n med det som gir mye for pengene da og være fornøyd med det man har lengst mulig (kanskje 1 år til for min del) og så selge det billig (et par-tre tusenlapper). Oppgradering kan f.eks være CPU, legge til en harddisk, mer ram og skjermkort om du spiller mye. (Enkelt forklart) Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Det beste er "flytende" oppgradering, bedre og oppgradere delene hver for seg litt etter litt, enn og svi av 10k en gang i året... Dog, du vil så og si hele tiden ha en eller annen flaskehals i systemet da... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Den 2002-12-12 16:42, skrev neonX:Det beste er "flytende" oppgradering, bedre og oppgradere delene hver for seg litt etter litt, enn og svi av 10k en gang i året... Dog, du vil så og si hele tiden ha en eller annen flaskehals i systemet da... Helt enig!! Jeg kjøpte pc te konfen, uten skjerm og 3d-kort for det hadde jeg fra før. Så etter et halvt år byttet jeg ut 3d-kortet (som var et voodoo 4 4500 32 sdram ). Det jeg har byttet ut på pc'en min siden den ble "født" er 3d-kort, ødela 1ghz t-bird kjøpte ny 1,4 ghz, satt inn 256 RAM til (512 totalt) og satt i en 80 igger til (120gigg totalt). Det nesten jeg skal oppgradere er 3d-kort. Har et gf2ti 64ddr stående i nå, og det er altfor tregt! Om et år skal jeg vel bytte ut hk, ram og cpu.. Flytende oppgradering er helt klart det mest økonomiske!! Lenke til kommentar
endre84 Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg tror jeg skal kjøpe et hovedkort først og så oppgradere litt etter hvert, men kan noen gi meg noen anbefalinger? Jeg vil ha hovedkort til AMD prosessor med mulighet for overklokking, men det bør helst ikke koste mer enn 1200. Hvilke brikkesett er best? Jeg har lest mange tester av forskjellige hovedkort, men jeg greier ikke fastslå hva som er best av f.eks. nForce, KT333 og KT400. Et siste spørsmål, kan ddr pc2100 ram brukes med KT333 hovedkort? Lenke til kommentar
normal Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Quote: Hvilke brikkesett er best? Jeg har lest mange tester av forskjellige hovedkort, men jeg greier ikke fastslå hva som er best av f.eks. nForce, KT333 og KT400. nFORCE2 Quote: Et siste spørsmål, kan ddr pc2100 ram brukes med KT333 hovedkort? ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå