steinrr Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Leser på www.camera.no at Canon har blitt mye strengere mht påkrev dokumentasjon ved garantireparasjoner. Ser blant annet at de krever serienummer på utstyret på kvitteringen. Se her: http://www.camera.no/bannernewsframe.html Hvordan fungerer dette med nettbutikkene - virker ikke som om de pakker opp kamera eller objektiv og fører dette på kvittering? Et annet spørsmål - hvordan er det med objektiv kjøpt hos Japan Photo? Er det slik at hvis det er L-serien, så kan en levere det inn f.eks. hos Camera & Videoteknikk for service, mens de andre må leveres hos JP direkte? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Serienummer på kamera og objektiv er også gjengitt på utsiden av boksen, og vil tro at dette brukes når kamera selges via nett. Ang. L-objektiv og Japan Photo så vet jeg ikke. De som bor i Oslo kan vel levere direkte til Serviceproffen, som er Canons verksted (Holmlia), uansett hva det er av Canon produkter (norsk utgave). Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Camera & Videoteknikk er jo det andre "offisielle" verkstedet for Canon i Norge etter det jeg vet. JP selger vel ikke "norsk utgave" etter det jeg har hørt - eller? Trodde det var slik at L-objektiv hadde worldwide-garanti, slik at det ikke betydde noe om det var "norsk utgave" eller ikke... Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg ville blitt SVÆRT så forundret hvis Nikon ikke ville latt mitt utstyr gått på garantireparasjon om jeg sendte inn garantikort med fullt navn med dato og stempel i fra butikk hvis jeg ikke hadde hatt kvitteringen for hånden. Noen med erfaringer? Gjør ikke noe om det er Canon eller Nikon for den del. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg ville blitt SVÆRT så forundret hvis Nikon ikke ville latt mitt utstyr gått på garantireparasjon om jeg sendte inn garantikort med fullt navn med dato og stempel i fra butikk hvis jeg ikke hadde hatt kvitteringen for hånden. Noen med erfaringer? Gjør ikke noe om det er Canon eller Nikon for den del. 8178819[/snapback] Garantikort eller kvittering er nok, enten sammen eller hver for seg. Om du har mistet begge deler, men har betalt med kort, kan kontoutskrift være bevis godt nok. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Snakket med Japan Photo nå og det var ikke noe problem å levere vare til et av de offisielle verkstedene. Canon varene de hadde var nordiske produkter, så det var på lik linje med det som var kjøpt i butikk. 5 års reklamasjon etc. De sendte også samme da hvis varen var på lager. Så da blir det nok en 70-200 f 4.0 IS fra de ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå