Gå til innhold

Det beste album-navnet?


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes "Under a Funeral Moon" (Darkthrone) er en veldig stemningsfull tittel, synd musikken ikke lever opp til tittelen. (Selv om den første låta er veldig bra.)

 

Flere titler som klinger bra er f.eks. "Anthems to the Welkin at Dusk" (Emperor), "In the Nightside Eclipse" (Emperor), "Blood Fire Death" (Bathory), "Arcane Rain Fell" (Draconian), og "Moon in the Scorpio" (Limbonic Art).

Lenke til kommentar

Limp Bizkit - Chocolate Starfish And The Hot Dog Flavored Water. Jeg synes bare det klinger så bra. :)

The Darkness - One Way Ticket To Hell ... And Back. Høres brutalt ut, jeg begynte å le første gang jeg hørte om det. Husker også ca. hva David Letterman sa om det når de spilte hos han: "They put nothing in between here." :cool:

Lenke til kommentar

Mine top 5:

 

1) Knut Reiersrud/Diverse artister: Lullabyes from the axis of evil

- Håp, trass og et løte om noe eksotisk. (Og kulest av alt er at dette faktisk er voggeviser fra Afghanistan, Iran etc....)

 

2) Kings of Convenience: Quiet Is the New Loud

- Nesten poetisk, og en god beskrivelse av innholdet.

 

3) Pink Floyd: A Momentary Lapse of Reason

- Vanskelig å komme utenom Pink Floyd i en slik kåring. Personlig synes jeg denne tittelen er den beste i rekka deres. Den får være representant for flere sterke titler fra den kanten.

 

4) U2: How to dismantle an atomic bomb

- En herlig tvetydighet og akkurat passe ironisk. Eller nettop IKKE det? Genialt ihvertfall!

 

5) Bendik Hofseth: Planets, Rivers and IKEA

- Så absurd, og så passende!

 

 

(Hm. 3 norske på topp 5? Inser at dette kanskje virker litt VEL patriotisk... )

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke bestemme meg for noen definitiv og langvarig favoritt, det endrer seg stadig vekk. Akkurat nå tror jeg kanskje Roger Waters - Amused to Death topper lista.

Albumet er (selvfølgelig) konseptbasert, og bygger på inspirasjon fra en bok som heter Amusing Ourselves to Death og som omhandler samfunnets stadig økende bruk av medier til underholdning, fortrinnsvis TV i dette tilfellet. Tittelen på plata summerer det hele på en særdeles flott måte, og understrekes av den siste låta som bærer samme tittel og som er en skikkelig bauta, full av kordamer og en livlig Waters. Liveversjonen fra In the Flesh er for øvrig enda bedre.

Dette ble kanskje mye om musikken og lite om selve navnet, men jeg synes i hvert fall det er en svært tøff tittel.

 

EDIT: la til utheving av album og artist.

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...